recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder køb af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder køb af projektor

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 18:50
Det er en rigtig god idé. Det vil jeg skrive mig bag øret, når jeg selv forhåbentligt snart skal købe.
Til top
Webmonkey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Webmonkey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 23:10
X30 er en del bedre end X3 når det kommer til 3D. X3 var meget mørk og plaget af crosstalk. X30 retter op på alt dette. Dog er D-ILA ikke det bedste til at håndtere bevægelser. Single chip DLPer har en fantastisk "3D" effekt ved 2D film pga. der ikke er konvergens problemer. 3D fungerer også fantastisk på DLP pga. at det er så hurtigt. Dog er sort dog ikke så godt som på JVC - men har men en normal sture, vil man næppe bemærke det. HD87 er billig til kun 15000 i hifiklubben lige nu, men det bliver uden 3D.

Jeg sad i min tid med Barco projektoren ca. 3 meter fra et 92" fast ramme Da-Lite - det var fint. så ca. 1.5x billede bredden.

In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 00:24
"regnbuer"farver på DLP hvordan ser man dem? Måske et dumt ?
3D er ikke noget jeg forlanger, har faktisk kun set Avatar på led tv i en butik og Cars 2 i biffen sammen med sønnike, var ikke så overrasket
over det, men det kunne måske være ok at have til ps3 spil osv.
Mit rum i hjemme bioen bliver rimeligt mørkelagt, mørke vægge, mørkt loft tæt ved lærred.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 04:01
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

"regnbuer"farver på DLP hvordan ser man dem?
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Webmonkey Webmonkey skrev:

X30 er en del bedre end X3 når det kommer til 3D. X3 var meget mørk og plaget af crosstalk. X30 retter op på alt dette. Dog er D-ILA ikke det bedste til at håndtere bevægelser. Single chip DLPer har en fantastisk "3D" effekt ved 2D film pga. der ikke er konvergens problemer. 3D fungerer også fantastisk på DLP pga. at det er så hurtigt. Dog er sort dog ikke så godt som på JVC - men har men en normal sture, vil man næppe bemærke det. HD87 er billig til kun 15000 i hifiklubben lige nu, men det bliver uden 3D.

Jeg sad i min tid med Barco projektoren ca. 3 meter fra et 92" fast ramme Da-Lite - det var fint. så ca. 1.5x billede bredden.

Her vil jeg altså lige tilføje, at sort niveauet på JVC'en er LANGT bedre end HD87 og det vil du 100% bemærke, selv i en lys stue.. Fordi en stue har hvide vægge og lofter betyder det jo ikke at dit sortniveau bliver ødelagt i alle situationer.. 
Jeg var selv meget skuffet over sortniveauet HD87
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Webmonkey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Webmonkey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Her vil jeg altså lige tilføje, at sort niveauet på JVC'en er LANGT bedre end HD87 og det vil du 100% bemærke, selv i en lys stue.. Fordi en stue har hvide vægge og lofter betyder det jo ikke at dit sortniveau bliver ødelagt i alle situationer.. 

Jeg var også skuffet over det  - ligesom jeg altid har været det overfor digitale projektorer. Havde en Barco Graphics 808 i 5 år :-) - så jeg er rimeligt forkælet mht. sort. Dog har jeg ved oplevelsen af moderne DLPer fundet ud af, at sort ikke er det eneste der betyder noget. Såkaldt "motion resolution" - ting i bevægelse er fantasisk på DLP - ligesom på CRT - ingen LCD/LCOS kan matche dette.
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 11:01

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Jeg var også skuffet over det  - ligesom jeg altid har været det overfor digitale projektorer. Havde en Barco Graphics 808 i 5 år :-) - så jeg er rimeligt forkælet mht. sort. Dog har jeg ved oplevelsen af moderne DLPer fundet ud af, at sort ikke er det eneste der betyder noget. Såkaldt "motion resolution" - ting i bevægelse er fantasisk på DLP - ligesom på CRT - ingen LCD/LCOS kan matche dette.
Hver teknologi har deres forcer og DLP har absolut også sine fordele.. Men jeg er lidt følsom overfor det støj der er i billedet på en DLP + at sortniveauet for mig ikke er acceptabelt.. Medmindre vi 100.000 + ..:)
Min næste projektor måtte gerne være en DLP, hvis bare den kunne matche LCOS kontrasten
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 13:53
NT

Redigeret af submaniac - 18-Januar-2012 kl. 13:55
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Jeg synes ikke der er støj i billede på min DLP overhovedet? Står syleskarpt og klart uden unoder for at være helt ærlig.
Når sortniveauet når en vis grænse synes jeg andre ting er vigtigere i billedet.
Kontrast er en mærkelig størrelse. Jeg tvivler på ret mange af os har en ANSI på mere end 1:150 i vores, som regel, uoptimale rum. Så er der on off kontrasten naturligvis, som hjælper primært i de mørke scener. Desuden ligger vores øjne en reel begrænsing på hvor meget konstrast vi kan registrere.

Jeg er enig i, at drømmen må være en DLP med LCOS sortniveau:) Jeg gad godt se de nye Sim2 nero med DC4 0.95". Jeg tror deres sortniveau er på et niveau hvor det er godt nok. De er desværre meget dyre.

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 14:16
ja der er desværre alt for dyre :(

Men jeg vil anbefale OP at se begge live.. Hifiklubben har HD87 og KT-Radio har JVC X30.. Og ja, så køb det du synes ser bedst ud, det er jo det der i sidste ende er det vigtigeste :)
Til top
DanielHarald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2011
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielHarald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 15:41
Jeg har en Optoma HD 87 til salg for 12500kr. Den er 2 måneder gammel og købt i Hifiklubben. Den har ikke passeret 100 timer på lampen endnu. Jeg ønsker at sælge den fordi jeg ikke kan vænne mig til regbue effekten. Jeg troede ikke jeg var modtagelig for dette fænomen, men det er jeg desværre.

Man er velkommen til at komme og se projektoren i action :-)
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 16:29
Hvor i landet?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu