|
Nybegynder køb af projektor |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
Jens Thomsen
Bruger Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er en rigtig god idé. Det vil jeg skrive mig bag øret, når jeg selv forhåbentligt snart skal købe.
|
|||
Webmonkey
Bruger Oprettet: 06-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
X30 er en del bedre end X3 når det kommer til 3D. X3 var meget mørk og plaget af crosstalk. X30 retter op på alt dette. Dog er D-ILA ikke det bedste til at håndtere bevægelser. Single chip DLPer har en fantastisk "3D" effekt ved 2D film pga. der ikke er konvergens problemer. 3D fungerer også fantastisk på DLP pga. at det er så hurtigt. Dog er sort dog ikke så godt som på JVC - men har men en normal sture, vil man næppe bemærke det. HD87 er billig til kun 15000 i hifiklubben lige nu, men det bliver uden 3D.
Jeg sad i min tid med Barco projektoren ca. 3 meter fra et 92" fast ramme Da-Lite - det var fint. så ca. 1.5x billede bredden. |
|||
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
|||
aouer
Super bruger Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Her vil jeg altså lige tilføje, at sort niveauet på JVC'en er LANGT bedre end HD87 og det vil du 100% bemærke, selv i en lys stue.. Fordi en stue har hvide vægge og lofter betyder det jo ikke at dit sortniveau bliver ødelagt i alle situationer.. Jeg var selv meget skuffet over sortniveauet HD87
|
|||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|||
Webmonkey
Bruger Oprettet: 06-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg var også skuffet over det - ligesom jeg altid har været det overfor digitale projektorer. Havde en Barco Graphics 808 i 5 år :-) - så jeg er rimeligt forkælet mht. sort. Dog har jeg ved oplevelsen af moderne DLPer fundet ud af, at sort ikke er det eneste der betyder noget. Såkaldt "motion resolution" - ting i bevægelse er fantasisk på DLP - ligesom på CRT - ingen LCD/LCOS kan matche dette. |
|||
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
|||
cgmand
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hver teknologi har deres forcer og DLP har absolut også sine fordele.. Men jeg er lidt følsom overfor det støj der er i billedet på en DLP + at sortniveauet for mig ikke er acceptabelt.. Medmindre vi 100.000 + ..:) Min næste projektor måtte gerne være en DLP, hvis bare den kunne matche LCOS kontrasten
|
|||
|
|||
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
NT
Redigeret af submaniac - 18-Januar-2012 kl. 13:55 |
|||
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
cgmand
Funktioner
Tak(0)
|
||
ja der er desværre alt for dyre :(
Men jeg vil anbefale OP at se begge live.. Hifiklubben har HD87 og KT-Radio har JVC X30.. Og ja, så køb det du synes ser bedst ud, det er jo det der i sidste ende er det vigtigeste :)
|
|||
|
|||
DanielHarald
Junior bruger Oprettet: 13-November-2011 Status: Offline Point: 39 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har en Optoma HD 87 til salg for 12500kr. Den er 2 måneder gammel og købt i Hifiklubben. Den har ikke passeret 100 timer på lampen endnu. Jeg ønsker at sælge den fordi jeg ikke kan vænne mig til regbue effekten. Jeg troede ikke jeg var modtagelig for dette fænomen, men det er jeg desværre.
Man er velkommen til at komme og se projektoren i action :-)
|
|||
aouer
Super bruger Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor i landet?
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |