recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder NAS

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 13:22
Okay, det kunne lyde som en løsning her.

Og hvordan sikrer jeg mig, at det er TV'et der afspiller filmene og ikke NAS'en? 
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 13:25
På nasen instalerer man en plex server der er ligsom app der ligges på de styrer de mvk filer du ligger på nasen 

tv´t ser så ned i nasen via en klient program der viser den struktur der er oprettet på nasen

hvordan det med og se film fra nas  sættes op ved jeg ikke har ikke prøvet det vi kører kun data lager med backup til anden nas server.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 13:30
Tak.
Kan man gå ud fra, at for at en NAS kan afspille en film, så skal der være installeret en afspiller på NASen?
Hvis man undlader at installere en afspiller på NASen, og TV'et kan se de film der ligger på NASen, så går TV'et vel bare igang med at afspille dem når TV'et begynder at læse mkv-filerne?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 13:31
hvis det er et smart tv du har så må der skulle instaleres en klient det er ligsom den der er fremviseren


men du skal være obs på det og rippe dine originale dvd+bluray er et kæmpe arbejde og det fylder gigantisk så nasen vil kræve en af de store diske.


Redigeret af jetdirect - 09-December-2020 kl. 13:37
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

  Så skal jeg åbenbart ud og ofre et par tusinde på noget NAS. Øv.

Hej.

Jeg har lige læst jeres indlæg to gange. Så jeg er rimeligt sikker på at jeg forstod det hele.

Hvis det er muligt syntes jeg, at du skal undgå to routere, bridge mode osv.

Hvis du har et ledigt ethernet stik i din router kan du installere en NAS, Shield eller Android boks.

Du skal dog være opmærksom på, at du så skal overføre videoen to gange. Først til den nye enhed og så derefter til TV'et når den afspilles. Min egen Android Boks er ikke anskaffet til det formål. Men jeg kan huske, at jeg en gang tog tid på hvor længe det tog at overføre en film fra min Windows PC's File Explorer til min Android Boks micro CD Kort. Det tog 20 minutter. Her er et link:

'How to Turn Windows File Explorer Into an FTP Client'


Min H96 Max boks har kun en 100 MBit/s Ethernet stik og jeg ved at dens eMMC er hurtigere end mit micro SD Kort, Men vil du kunne acceptere lange overførsels tider, selvom de kunne blive hurtigere end mine?

Jeg lavede så, noget andet i ventetiden. Jeg tror, at jeg skrev et indlæg her på Recordere.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-December-2020 kl. 14:14
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:16
TV'et er et LG B9, og der er allerede en fremviser i tv'et. Når jeg sætter en USB-stick i tv'et så kan jeg se indholdet og vælge hvilken film der skal afspilles.

Men jeg vil bare sikre mig, at det ikke er NASen der begynder at afspille filmen når jeg klikker på filerne.
Jeg synes at tv'et afspiller min mkv-filer helt perfekt, så den løsning vil jeg gerne beholde.

Det lyder som et molbo-arbejde at få det til at virke som jeg gerne vil hehe
Kunne man smide filene fra pc op i Dropbox og hente dem derfra på tv'et?



Redigeret af Steen F. - 09-December-2020 kl. 14:20
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:26
hvis dit tv afspiller dine mvk filer perfekt hvorfor ikke fortsætte med det så, læg dine film på en stor ekstern disk og flyt disken til tv´t 

får du en ny fil så over på pc og læg den på og tilbage med disken til tv´t

 
og smide filerne op i dropbox kræver en god portion tålmodighed så det kan ikke anbefales det er for langsomt, det er ikke nok og have en 1000mbit det er kun plukvis man har båndbredden ude på nettet hvis alle kunder skulle have 1000/1000 så vil det kræve så kæmpe store forbindelser og det kan ikke lade sig gøre, jeg har fået dette oplyst og en af de store fiber udbydere.




Redigeret af jetdirect - 09-December-2020 kl. 14:28
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Du skal dog være opmærksom på, at du så skal overføre videoen to gange. Først til den nye enhed og så derefter til TV'et når den afspilles. 

Det forstår jeg ikke helt.
Jeg er med på, at der skal overføres fra PC til NAS.
Men der skal vel ikke overføres fx en 12Gb fil fra NAS til TV? Den hentes vel i samme takt som den afspilles?


LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Du skal dog være opmærksom på, at du så skal overføre videoen to gange. Først til den nye enhed og så derefter til TV'et når den afspilles. 

Det forstår jeg ikke helt.
Jeg er med på, at der skal overføres fra PC til NAS.
Men der skal vel ikke overføres fx en 12Gb fil fra NAS til TV? Den hentes vel i samme takt som den afspilles?



Tror at det som Steen mener er du skal først ligge den på nasen når den så ligger der så skal tv jo hente filen fra nas serveren som den afspilles et gæt vil være at den henter forud det den viser så det ligger i buffer 


Redigeret af jetdirect - 09-December-2020 kl. 14:32
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

hvis dit tv afspiller dine mvk filer perfekt hvorfor ikke fortsætte med det så, læg dine film på en stor ekstern disk og flyt disken til tv´t 

får du en ny fil så over på pc og læg den på og tilbage med disken til tv´t



Ja, det har jeg også brugt de sidste par år men jeg vil bare gerne undgå at skulle rende rundt med den USB-stick hver gang jeg skal se noget. PC'en står på 1. sal og TV'et i stueetagen. Og det er halvsvært at komme ind til USB-stikket på TV'et sådan som det hænger. Selvfølgelig kunne man bruge et USB-forlænger kabel, men så hænger det og dingler ved siden af TV'et...
Hvis der var en nemmere løsning - som jeg havde indtryk af i de første par indlæg - så ville det have været super. Men hvis ikke, så må jeg overveje de muligheder der er.

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

  Kunne man smide filene fra pc op i Dropbox og hente dem derfra på tv'et?


Hej.

Ja, hvis dit LG B9 har en Dropbox App.

Men som jeg ser det, vil du få samme problem med at overføre filerne to gange. Det tager tid.

Men man kan selvfølgelig installere en Dropbox App på en Android Boks, som er forbundet til TV'et med HDMI. Men så vil jeg tro at ftp via Windows File Explorer er hurtigere.

Men du kan måske prøve at se, hvor lang tid det vil tage for Windows, at sende en af dine filer op til Dropbox?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 09-December-2020 kl. 14:35
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:34
https://www.avxperten.dk/usb-forlaengerkabel/usb-forlaenger-sort-0-3-m.asp

sæt lidt velcro på så kan den sidder bagpå skærmen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu