recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder NAS

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 05:40
Nu har jeg fået fat i en Asus AC-1750 router som jeg har indsat i stedet for Icotera routeren.
Den har åbenbart lavere hastighed end Icotera (640 mbps mod 940 mbps på Icotera).

Jeg kan nu se og afspille filerne på mit LG B9 tv med USB-sticken sat i Asus routeren. Men jeg kan ikke finde USB-sticken i Windows 10. Det eneste jeg kan få adgang til fra pc er Windows media-afspiller hvor al indhold på USB-stick kan ses. Men jeg kan ikke slette eller tilføje film til medie-afspilleren. Og det er også møg-besværligt at navigere rundt i. Så jeg dropper hele idéen med USB-stick i kombination med router, medmindre nogen kan fortælle mig hvordan den Windows mediafspiller lagrer filerne.

Jeg er ikke specielt interesseret i en NAS, da jeg ikke er blevet 100% klar over om NAS'en afspiller filerne eller om man kan få tv'et til at afspille filerne. 
Så indtil videre må jeg døje med et forlænger USB-kabel til tv'et som ender ved siden af min pc.


Redigeret af Steen F. - 13-December-2020 kl. 05:43
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 07:08
vi har forklaret dig, at en nas sender film filen afsted indtil flere gange i denne tråd. Du kan rolig købe en nas. Eller billigere endnu. Hent plex server til din PC, og brug PC'en til et sende filmene til dit tv

Redigeret af T-Duck - 13-December-2020 kl. 12:09
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

  Jeg kan nu se og afspille filerne på mit LG B9 tv med USB-sticken sat i Asus routeren. Men jeg kan ikke finde USB-sticken i Windows 10. Det eneste jeg kan få adgang til fra pc er Windows media-afspiller hvor al indhold på USB-stick kan ses. 

Hej.

Jeg kan ikke huske hvordan, jeg fik mine video filer gemt på den 8GB USB Stik, der sidder i min Asus Router.
Jeg ved ikke hvordan du har formateret den?

Men et vildt bud kunne godt være, at jeg har ændret fra NTFS formatering til Fat32 formatering.

Hilsen Carsten.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 11:42
usb nøglen skal formateres i routeren, på asus er der en funktion til det

har lige tjekket på en ældre asus model 68, men og køre usb på en router giver ikke samme fordele som en rigtig nas server, routerens usb er stærkt begrænset og det går ud over routerens ydelse som jeg tidligere har nævnt .



Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 02:01
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

usb nøglen skal formateres i routeren, på asus er der en funktion til det

har lige tjekket på en ældre asus model 68, men og køre usb på en router giver ikke samme fordele som en rigtig nas server, routerens usb er stærkt begrænset og det går ud over routerens ydelse som jeg tidligere har nævnt .


Usb nøglen er formateret i routeren. Det hjalp ikke. Har prøvet både NTFS og FAT. Usb nøglen er synlig fra pc men der kan ikke kopieres noget over på nøglen Unhappy


Redigeret af Steen F. - 14-December-2020 kl. 02:04
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

  Usb nøglen er formateret i routeren. Det hjalp ikke. Har prøvet både NTFS og FAT. Usb nøglen er synlig fra pc men der kan ikke kopieres noget over på nøglen Unhappy

Hej.

Ved at Google fandt jeg denne tråd:

'Best file system to use for USB HDDs on Asus Routers'


Asus og mange andre Routere kører internt Linux. Så ext4 eller det ældre ext3 kunne være gode bud.

Men Windows kan ikke læse eller skrive til ext3 eller ext4. 

Jeg har tidligere brugt Ext2Fsd-0.69.exe sammen med Linux DVB-T2 modtagere. Så måske også her. Her er mere info:

'3 Ways to Access Your Linux Partitions From Windows:'


Men jeg er meget i tvivl om hvorfor, at det skulle være nødvendigt, at bruge Ext2Fsd-0.69.exe for, at skrive til en Asus Router fra Windows? 


Til sidst vil jeg anbefale at læse denne test af RMerlin ( som har udviklet min custom firmware ).
Han bruger at læse og skrive til en HDD forbundet til en RT-AC87U. Testen hedder 'RT-AC87U disk performance' og er fra et under link, i mit ovenstående link:



Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 14-December-2020 kl. 07:23
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 08:43
mindes at under usb skal man oprette bruger adgang med skrive og slette adgang
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 08:49
Steen,

Du kommer til at prøve mange forskellige ting, indtil du ender med at købe en simpel NAS.

Min klare anbefaling er at købe en NAS med det samme, frem for at spilde tid og penge på at prøve alt muligt andet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 09:08
Så enig, der ikke så meget mere i denne tråd der kan gøres, ud og kig på dba der er en del brugte qnap servere til salg, her har vi selv købt 2 derudefra og de kører fint 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

  Usb nøglen er formateret i routeren. Det hjalp ikke. Har prøvet både NTFS og FAT. Usb nøglen er synlig fra pc men der kan ikke kopieres noget over på nøglen Unhappy

Hej.

Jeg kan godt gætte på, at den AC1750 Router du bruger er det, som jeg vil kalde en RT-AC66U?

Hvis jeg gætter rigtigt bliver Merlin Custom firmware ikke opdateret længere. Men man kan stadig downloade og installere den sidste version som er 380.70 for RT-AC66U. Den findes i to versioner en for RT-AC66U og en for RT-AC66U B1. Versionerne ligger i to forskellige kataloger. Her er kataloget for RT-AC66U:


Citat: 'Installation
------------
Simply flash it like any regular update.  You should not need to 
reset to factory defaults (see note below for exceptions).
You can revert back to an original Asus firmware at any time just
by flashing a firmware downloaded from Asus's website.

NOTE: resetting to factory default after flashing is 
strongly recommended for the following cases:

- Updating from a firmware version that is more than 3 releases older'


Det er måske noget at prøve for, at se om problemet kun gælder Asus routere med Asus egen firmware?



Eller er jeg ked af at jeg ikke lige kan huske, hvad jeg selv gjorde for nogle år siden. Men hvis du 'Register' på 


Vil jeg tro at der her er nogle, der umiddelbart kan svare på dine spørgsmål:

'ASUS Wireless, Discuss ASUS wireless products here'


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-December-2020 kl. 12:14
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

  Usb nøglen er formateret i routeren. Det hjalp ikke. Har prøvet både NTFS og FAT. Usb nøglen er synlig fra pc men der kan ikke kopieres noget over på nøglen Unhappy



Hej.

Jeg kan godt gætte på, at den AC1750 Router du bruger er det, som jeg vil kalde en RT-AC66U?

Hvis jeg gætter rigtigt bliver Merlin Custom firmware ikke opdateret længere. Men man kan stadig downloade og installere den sidste version som er 380.70 for RT-AC66U. Den findes i to versioner en for RT-AC66U og en for RT-AC66U B1. Versionerne ligger i to forskellige kataloger. Her er kataloget for RT-AC66U:


Citat: 'Installation
------------
Simply flash it like any regular update.  You should not need to 
reset to factory defaults (see note below for exceptions).
You can revert back to an original Asus firmware at any time just
by flashing a firmware downloaded from Asus's website.

NOTE: resetting to factory default after flashing is 
strongly recommended for the following cases:

- Updating from a firmware version that is more than 3 releases older'


Det er måske noget at prøve for, at se om problemet kun gælder Asus routere med Asus egen firmware?



Eller er jeg ked af at jeg ikke lige kan huske, hvad jeg selv gjorde for nogle år siden. Men hvis du 'Register' på 


Vil jeg tro at der her er nogle, der umiddelbart kan svare på dine spørgsmål:

'ASUS Wireless, Discuss ASUS wireless products here'


Hilsen Carsten.




Carsten jeg ved godt at sikkerhed ikke er dit mellemnavn. Men at rådgiver nogle til at hente en custom firmware der ikke supporteres længere, til en router. Det er endnu det dummeste at forslå. For så har han da en sikkedhedsbrist i sin router
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 13:44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu