recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder NAS

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

og smide filerne op i dropbox kræver en god portion tålmodighed så det kan ikke anbefales det er for langsomt, det er ikke nok og have en 1000mbit det er kun plukvis man har båndbredden ude på nettet hvis alle kunder skulle have 1000/1000 så vil det kræve så kæmpe store forbindelser og det kan ikke lade sig gøre, jeg har fået dette oplyst og en af de store fiber udbydere.

Min forbindelse synes jeg har vist sig at være ret stabil på de 950 mbps op og ned. Kører tit hastighedstests for at tjekke om jeg nu får det jeg betaler for hehe

Men der er sikkert begrænsninger i forhold til Dropbox, selvom jeg lige prøvede med en 2½ Gb fil. Det tog under 2 minutter. Ved I om det er muligt at åbne sin Dropbox fra et tv? 
Hmm, er der ikke også Gb begrænsning på uploads til Dropbox? 20 Gb eller noget i den stil? Kan ikke rigtig finde noget om det.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

https://www.avxperten.dk/usb-forlaengerkabel/usb-forlaenger-sort-0-3-m.asp

sæt lidt velcro på så kan den sidder bagpå skærmen.

Kunne jeg ikke bare trække et langt USB-kabel fra TV'et og op ved siden af PC'en i stedet for? hehe
Så er jeg fri for at skifte det skide USB-stick hele tiden. Så skal USB-sticken kun skiftes fra pc'ens stik til forlænger-stikket som kan sidde ved siden af pc'en LOL
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:51
jo det kunne du med alm usb er det max 5m ellers skal du op i et aktivt usb kabel 



Redigeret af jetdirect - 09-December-2020 kl. 14:55
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

jo det kunne du med alm usb er det max 5m ellers skal du op i et aktivt usb kabel 


Jeg tror 10 meter er nok, da kontoret er lige ovenover stuen og der allerede er lavet "hul" ned til underetagen med noget antennekabel. Så det burde kunne lade sig gøre. Enten 10 eller 15 meter

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 15:11
vælg hellere et større kabel end et der er for kort hvis nu du vil flytte rundt på dit bord ovenpå.

kablet må ikke få skarpe knæk under montagen bøjninger skal svare til en bue på 5 cm, dette gælder iøvrigt også for antenne kabler da signaler kan sive ud af knækket igennem skærmen som bliver brudt i en skarp bøjning.

vi kører selv med et 10m kabel men det er pga kablet skal undgå et dørtrin så måtte kablet en anden vej rundt i rummet så var et aktiv løsning til en scanner der står på en reol 


Redigeret af jetdirect - 09-December-2020 kl. 15:14
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 17:57
Jeg takker for hjælpen. Jeg prøver den her løsning. 
Hvis der skulle opstå andre muligheder til en billig penge, så er jeg stadig interesseret i at høre om det.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 19:55
Dropbox kan IKKE bruges til at gemme videoer til at fremvise på et TV. (og jeg er helt sikker på du ikke ønsker at betale ofr at have dem liggende der. Den gratis konto giver dig KUN 2GB! Du kan midlertidig uploade lidt mere, men så snart du ryger over og hvis du lader filerne blive liggende vil du få beskeder om at du skal opgradere din konto og i sidste ende vil der blive låst filer indtil du har frigjort plads)

Du lægger dine film på NAS og så afspiller du fra afspilleren på TV'et som har netværksadgang og der kan du logge på den folder på din NAS som du skal ind og hente filmene fra. Synology har mulighed for at have en plex server kørende direkte på nas og dit TV har webos hvor der findes en plex klient til som du kan installere. Den henter IKKE hele filmen på en gang, men derimod tager den små bidder af gangen, og det er derfor ikke noget som helst problem (og slet ikke med DVD'ere) så længe du har et nogenlunde stabilt trådløst netværk. - Det er så her det begynder at blive en udfordring da du har nok en af de værste routere man overhovedet kan få. Icotera laver ganske enkelt noget gigantisk LORTE hardware. - HVIS du skal sætte den i bridgemode, så skal du sandsynligvis have fat i dit selskab, for det er sjældent noget du kan få lov at gøre selv. Det tager en 45min typisk.

Men det med netværket kan du altid se om det fungerer. Du kan starte med NAS/klient delen og få det sat op. Hvis netværket begynder at blive ustabilt, og der kommer udfald selv på DVD-afspilning, så er det med sikkerhed din icotera boks.

Den helt lavpraktiske er at tage og lægge alle film på en USB-hdd og så bare smide den direkte i TV'et med noget velcro og dobbeltklæbende tape på bagsiden af tv'et. (eller hvis man har et møbel kan den gemmes væk der. - men så skal man flytte på den hver gang man skal have andre film på den)
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 19:56
Du kan også blot installere en Plex server på din pc og en Plex afspiller på dit tv.

Evt. købe den billige Nvidia Shield eller et AppleTV og benytte den som afspiller. Bemærk at den dyre Shield har indbygget Plex server til ekstern USB drev - jeg ved dog ikke om man kan overføre til dette drev fra en pc, mens den sidder på Shielden.

Plex serveren vil så kunne streame filmen til afspilleren og du slipper for at have ekstra udstyr som sluger strøm når du ikke bruger det. At computeren skal være tændt når du ser film, overlever du nok Wink

En anden mulighed er at bruge Kodi eller VLC som afspiller på TV (eller Shield/ATV) og blot dele en netværksmappe på din PC, eller aktivere den indbyggede DLNA server i Windows. Plex serveren kan i øvrigt også virke som en DLNA server, men ellers er der flere muligheder.

Køb en billig gigabit switch og træk så kabel op til dit tv, med mindre du er tilfreds med kvaliteten via wifi.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

  Hvis der skulle opstå andre muligheder til en billig penge, så er jeg stadig interesseret i at høre om det.

Hej.

Den eneste billige løsning jeg kan se er en Android Boks.

Jeg foreslår at du enten køber en, en dag gammel X96 Max+ Android TV boks med 64 GB eMMC og Gigabit Ethernet af fltk. Her er et link:


Eller købe den samme med kun med 32 GB eMMC hos CD ON. Her er et link:


Boksen placeres ved TV'et og forbindes med HDMI Kabel.


Jeg har selv købt et Micro SD Kort på 64 GB hos El Giganten for 69 kroner. Du kan evt. gøre det samme.


Her er en kopi af hvad jeg har skrevet i en anden tråd:
Citat: 'På Android boksen har jeg installeret 'Cx File Explorer' fra dette link:


Gå ind i Menu punktet 'NETWORK'
og vælg så 'Access from PC'
Fjern HAK i 'Random port number'
og click så på 'START SERVICE'
Og husk så slutningen af IP adressen fra beskeden på skærmen.


Og følg derefter dette link:

'How to Turn Windows File Explorer Into an FTP Client'


Her er en forkortelse af ovenstående link:

Begynd med at klikke på 'Add a network location'.

Og indtast senere ftp://192.168.1.??:4791 det rigtige sted.
?? tages fra Android boksens skærmbillede.

osv.

Så oprettes der et icon som giver mulighed for, at man kan tilgå Android boksens eMMC hukommelse  eller micro SD Kort fra File Explorers venstre kolonne, på din Windows PC.
Nu kan man bladre i kataloger, og Klippe (Copy) eller Klistre (Paste) fra Windows PC'en til Android boksens eMMC hukommelse eller micro SD kort,  eller den anden vej.

Man kan dog IKKE tilgå Android Boksens USB enheder.

Og man skal  huske, først at starte servicen i Cx File Explorer på Android boksen, hver gang man ønsker at bruge ftp.


Hvis du bruger LG Smart Share tager overførslen den tid som det tager at afspille videoen.

Normalt har jeg overført video filen på et andet tidspunkt end, hvor vi ønskede at se udsendelsen.
Men jeg kan huske en gang, hvor det på min H96 Max med lave specifikationer tog 20 min af overføre
en video fra min Windows PC til Android boksens micro SD Kort, ud over den tid som det tog at se udsendelsen.

Men vil du kunne acceptere lange overførsels tider, selvom de kunne blive hurtigere end mine
Jeg ved ikke hvad vil være acceptabelt?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-December-2020 kl. 20:02
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 21:01
Det lyder til at være Icotera-routeren der er problemet.

Kan jeg ikke bare skifte den ud? Eller er den "låst" til fibervægboksen?

Hvis jeg købte en router med USB 3.0 så kunne jeg vel godt lave et setup som der blev foreslået i starten, nemlig at USB-sticken tilsluttes routeren. Det ville være helt optimalt for mig.

Jeg må hellere lige vise et billede af min installation, så I ved hvordan det ser ser ud




Redigeret af Steen F. - 09-December-2020 kl. 21:15
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Dropbox kan IKKE bruges til at gemme videoer til at fremvise på et TV. (og jeg er helt sikker på du ikke ønsker at betale ofr at have dem liggende der. 


Spiller da udmærket i Android afspilleren direkte fra dropbox, 2tb koster kun 10 euro per måned, så det er da meget billigt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Hvis jeg købte en router med USB 3.0 så kunne jeg vel godt lave et setup som der blev foreslået i starten, nemlig at USB-sticken tilsluttes routeren.

Hvis den router du køber har den funktion, vil,det,kunne virke.

Men, jeg vil anbefale dig at købe en rigtig NAS i stedet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu