|
Nybegynder søger råd til køb af computerhøjtalere |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Prentow
Ny bruger Oprettet: 27-Juli-2011 Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 29-Juli-2011 kl. 01:13 | |
Yes har netop kigget på de links folk har sendt mig og er umiddelbart splittet mellem Prodipe 5 og Edifier sættet.
Der er positive meninger om begge, og begge har fået gode reviews såvidt jeg kan læse mig frem til, så aner faktisk ikke hvad jeg skal vælge.. Umiddelbart vinder Epson dog lidt på at jeg senere evt. kan sætte en CD-afspiller til (Er den gammeldags type der køber min musik) og få lidt ekstra god lyd ud af dem. Men hvis andre har holdninger for/imod det ene eller andet vil jeg meget gerne høre det. Tobias Ps. Kræver Edifier S530D også en særlig ledning? Redigeret af Prentow - 29-Juli-2011 kl. 12:35 |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Sendt: 29-Juli-2011 kl. 11:34 | |
Jeg er 90% sikker på at det er sådan en ledning der skal bruges til Prodipe:
Du skriver Epson. Mener du ikke Edifer? |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Prentow
Ny bruger Oprettet: 27-Juli-2011 Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 29-Juli-2011 kl. 12:35 | |
Jo self, det er rettet!
|
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 29-Juli-2011 kl. 12:49 | |
Du kan læse mere om Edifier S530D (findes i sort og hvid) som også har en storebror (S730D med større subwoofer - set til 2000kr i computercity) og en lillebror (S530D med mindre satellitter og mindre subwoofer).
Sætte har både digitale (optisk + coax - men sættet kan ikke skelne mellem de to indgange, så begge digitale inputs kan ikke anvendes samtidig) samt analoge (stereo-phono-rca og mini-jack) indgange - så du kan sikkert koble din mac til på mange måder. Der medfølger også lidt forskellige discount kabler med sættet som er lavet i MDF og vejer omkring de 20kg. Hvis nogen både har hørt Edifier S530D samt nogle af de nævnte studiemonitors hører jeg gerne indtryk - jeg er hvertfald ganske positivt overrasket over S530D, som dybest set var min sidste mulighed for at blive tilfreds inden for "computerhøjttalerverdenen" - derefter havde det været langt dyrere løsninger. |
||
Andfr
Ny bruger Oprettet: 28-Juli-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 29-Juli-2011 kl. 13:26 | |
Køb Audioengine A2 eller A5, da Prodipe er studiehøjttalere og man skal jo ikke høre musik på de højttalere, som det er indspillet på vel? Det kommer til at lyde underligt. Har også selv hørt prodipe, men i sidste ende købte jeg Audioengine.
Andreas F
|
||
michael9000
Guld medlem Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Sendt: 29-Juli-2011 kl. 16:51 | |
det er ikke samme prisklasse/kvalitet som i prof. musikstudier, der afslører selv den mindste detalje, men alligevel; musikken skulle da gerne lyde som det musikeren har produceret med et/flere par monitorhøjtalere. |
||
Andfr
Ny bruger Oprettet: 28-Juli-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 30-Juli-2011 kl. 11:04 | |
Ja, men det kommer til at lyde underligt. Studiehøjttalere er til brug til det, som de er beregnet til og hedder : Studiehøjttalere.
Andreas F
|
||
michael9000
Sendt: 30-Juli-2011 kl. 11:40 | |
Så med andre ord vil det også "lyde underligt" i studiet når musikken bliver produceret/mastered?
Den har jeg lidt svært ved at følge... Monitorhøjtalere er jo lige som andre højtalere; de skal gengive den bedste lyd som prisen tillader.
|
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 30-Juli-2011 kl. 12:16 | |
Et studie er MEGET dæmpet, for at undgå reflektioner. Derfor spiller studiemonitorer også anderledes end alm. hjemme HiFi højttalere. M.v.h. |
||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Sendt: 30-Juli-2011 kl. 12:40 | |
Nu er der store forskelle på studiemonitorer; de er lige så forskellige som 'reolhøjttalere' eller 'gulvhøjttalere'. Et fælles træk er - i nogle tilfælde - at de skal opføre sig nogenlunde frekvenslinært, hvilket for mange er ensbetydende med en kedelig lyd. Desuden er en egenskab som spredning sjældent højt prioriteret, eftersom de oftest benyttes til nærlytning.
|
||
michael9000
Sendt: 30-Juli-2011 kl. 21:05 | |
Ja, men dem som producerer musik dagligt, kender højtalerne og akustikken i studie, og (mig bekendt) ved hvordan det lyder i forhold til "almindelige" højtalere - som også findes i mange studier. "at de skal opføre sig nogenlunde frekvenslinært, hvilket for mange er ensbetydende med en kedelig lyd" Hmmm, vi er vist ved at komme lidt langt væk fra aktive højtalere til max 1500kr/sættet...
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Sendt: 30-Juli-2011 kl. 21:20 | |
Jeg har desværre ikke hørt de Edifer, men jeg hørte forskellige studiemonitorer, da jeg købte mine Prodipe 5. De var de billigste, jeg kunne bruge. Af computerhøjttalere har jeg haft nogle Altec Lansing. Det er noget skrammel sammenlignet med de andre. Nu er studiemonitorer "nærfeltsmonitorer". Det vil sige at de er optimeret til at lyde rigtigt når man sidder tæt ved dem. Men jeg synes godt de kan spille et lille rum op. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |