|
Nybegynder søger råd!?! |
Besvar |
Forfatter | |
baloo55
Super bruger Oprettet: 05-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Marts-2012 kl. 11:12 |
Hej
Jeg er meget tændt på at lave en lille biograf i stuen med projektor og lærred. Jeg er dog meget usikker på, hvor meget jeg i det lange løb vil få det brugt, så derfor tænker jeg at starte op med en brugt pj. Jeg har set på DBA.dk at der er en Sanyo Plv-Z5 til 3200kr, en Z4 til ca. 2000kr og en Panasonic PT-AE700 til 2100kr. Kan disse bruges i en stue, der nok ikke kan mørklægges 100% og hvilken en er bedst? De nævnte pj er valgt udfra, at de har god zoom, da jeg ikke kan få mere en 3,5-4 meter melle pj og lærred. Pj skal selvfølgelig have godt billede og den skal være meget lydløs, da vi kommer til at sidde lige under den. Jeg tænker den skal bruges mest til film, måske en enkelt fodboldkamp, og måse en PS3. Jeg skal ligeledes have fat i et lofthængt rullelærred. Den skal bare være uden motor, for at holde omkostningerne nede. Kan der anbefales et ok lærred, min. 90"? Hvor køber man billig loftophæng til pj og laaaang hdmi kabel billigst? Mvh
|
|
Mvh.
Baloo55 |
|
beddemiz
Bruger Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er jeg selv lige kommet ind i projektor verdenen, og ligesom dig var jeg usikker på hvorvidt det var noget der bliver brugt meget. Jeg valgte at købe en ny Benq W700 til 4200 kr. Et Grandview Fantasy Master 92" rullelærred fra Dustinhome til 1289 kr. og et 10 m. std. HDMI også fra Dustin til 109 kr. og jeg er absolut ikke skuffet. Det er et billigt setup som levere et kanon billed. Projektoren er ikke helt lydløs, men en Xbox 360 fra 1,5 meters afstand overdøver den faktisk selvom den hænger lige over mit hoved.
Hvorvidt det skal være Full-Hd eller ej, Lcd eller Dlp tror jeg er op til den enkelte person at vurdere. Jeg har ikke brug for mere pt. og efter at have set en demo med en betydeligt dyre Dlp full Hd projektor i Hifiklubben er jeg ikke overbevist om at det er pengene værd, selvom andre garanteret vil sige mig imod. Det skal lige siges at jeg har ca. 3,2 m fra lærred til projektor, og den fungere også i dagslys, dog ikke i kraftigt solskin.
|
|
baloo55
Super bruger Oprettet: 05-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har bare lidt berøringsangst overfor dlp, da jeg er bange for regnbueeffekten. Lidt ligsom da jeg købte Panasonic 50VT20 plasma tv og alle påstod, at man ikke kunne få burn-in på plasma i dag. Det kan jeg modbevise - desværre! Derfor er mit mål nok at få en LCD pj. Men fedt at du har fundet et godt og billigt setup, du er glad for. Hmm måske jeg skulle finde et sted, hvor man kan se den projektor! Det er bare ikke nemt, når man bor oppe i Thy. Så er der langt til de store hifi butikker, der sælger pj. Mange tak for inputtet :)
|
|
Mvh.
Baloo55 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |