recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNybegynder spørgsmål

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 23:02

Enig i at det er ligegyldigt at overclocke et MB hvis det skal bruges som HTPC og ikke som GamePC. Mht trådløst lan kan man vel altid sætte et trådløst lan kort i AsusMB'et så har man jo samme features (det er jo ikke noget der værken trækker meget på strømmen eller afgiver meget varme...)

...og så er det vel "bare" en merpris på 3-400 Kr.

Redigeret af Helmø
Til top
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-December-2005
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2005 kl. 14:52

Lige et spørgsmål mere.

Hvad er jeres erfaringer med ms mce fjernbetjeningen? er den nem nok at navigere rundt med eller bør jeg overveje tastatur og mus? Hvad bruger i?

Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2005 kl. 17:29

Jeg har begge dele men bruger stort set udelukkende kun min fjernbetjening.

Tastaturet er rigtig godt når jeg skal konfigurere min MCE windows installation eller når jeg skal redigere titler på optagelser eller musiksamlingen.

Jeg synes fjernbetjeningen er nem og logisk at bruge.

Til top
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2005 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Kluks Kluks skrev:

Jeg har begge dele men bruger stort set udelukkende kun min fjernbetjening.

Tastaturet er rigtig godt når jeg skal konfigurere min MCE windows installation eller når jeg skal redigere titler på optagelser eller musiksamlingen.

Jeg synes fjernbetjeningen er nem og logisk at bruge.

Dvs. at der ikke er grund til at investere i et mce keyboard, fjernbetjening og et alm tastatur kan klare opgaven?
Til top
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2005 kl. 20:38

Oprindeligt skrevet af JKL-DK JKL-DK skrev:

Dvs. at der ikke er grund til at investere i et mce keyboard, fjernbetjening og et alm tastatur kan klare opgaven?

Det er jo et spørgsmål om behov. Jeg synes det er behageligt at kunne sidde i sofaen og gøre de ting som jeg nu skal bruge tastatur til, kontra sidde på gulvet foran mit fjernsyn. Desuden har MCE keyboardet en god formfaktor, og ligger godt i skødet...

Til top
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2005 kl. 23:18

Det er jo et spørgsmål om behov. Jeg synes det er behageligt at kunne sidde i sofaen og gøre de ting som jeg nu skal bruge tastatur til, kontra sidde på gulvet foran mit fjernsyn. Desuden har MCE keyboardet en god formfaktor, og ligger godt i skødet...

Nu har jeg så lige investeret i disse ting:

[http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171161]

[http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=154422]

[http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138478]

Nu ved jeg godt hva' juledagene skal bruges til

Eneste problem er bare den 200W PSU der sidder i kabinettet, tror den blir en tand for lille, må prøve om jeg kan få plads til an større et sted i kabinettet eller rykke den udenfor.

Til top
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 22:35

Nu er jeg snart klar til at bygge om, glæder mig til at komme igang

Lige et spørgsmål vedr harddisk. Jeg har 2 x 160 gb og regner med at sætte den ene i maskinen og den anden i extern usb case. Men hvordan med den jeg sætter i maskinen, kan win mce finde ud af at håndtere en partition eller bør jeg køre den som et drev?? Kan man selv angive de mapper der fx indeholder film, musik osv?

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 18:19
Det kan du angive med TweakMCE som kan downloades fra microsoft.com
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 14:57
Med hensyn til kabinettet, så har jeg det samme, og den pris du får det til er rigtig god. Jeg kører selv med et microATX men der er plads til fullsize atx.
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2006 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af pekr pekr skrev:

Med hensyn til kabinettet, så har jeg det samme, og den pris du får det til er rigtig god. Jeg kører selv med et microATX men der er plads til fullsize atx.

Leveres dette kabinet med VFD (display modulet) eller skal man selv köbe det efterfölgende? På fabrikantens hjemmeside står der det er en option. Jeg synes ikke rigtigt informationerne på EDB priser giver mig klarhed om det.

Mvh Bimsen

Til top
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2006 kl. 19:48

Nu har jeg så lige investeret i disse ting:

[http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171161]

[http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=154422]

[http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138478]

Nu ved jeg godt hva' juledagene skal bruges til

Eneste problem er bare den 200W PSU der sidder i kabinettet, tror den blir en tand for lille, må prøve om jeg kan få plads til an større et sted i kabinettet eller rykke den udenfor.

Tja... Jeg er ikke kommet igang endnu, tingene ligger stadig på hylden, men der skal snart til at ske noget.

Jeg faldt lige over dette MB og ville lige høre om nogen kender der, det jeg går efter her er onboard grafikkort, sparer plads og larmer jo heller ikke. Ville dette mb fungere i en htpc??

[http://www.asrock.com/product/product_775Twins-HDTV.htm]

Til top
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2006 kl. 23:14

Så er den samlet og kører.... not!! Når jeg starter live tv kommer der en meddelelse:

Dekoderfejl. Der opstod en fejl i videodekoderen, eller video dekoderen er ikke installeret. Genstart mediacenter og/eller genstart computeren.

Kører med hauppauge mce500 kortet.

Hvilken dekoder er det jeg skal installere?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu