|
Nybegynder-spørgsmål om forstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Frank Rasmussen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2012 kl. 12:57 |
|
Jeg har ikke forstand på lyd; men det skulle vel ikke forhindre, at jeg kunne få noget bedre lyd på mit Panasonic 42" Plasma TV (TX-P42G30Y) med en PS3 ved siden af.
PS3'en bliver næsten kun brugt til DVD'er og NetFlix. Jeg har på en eller anden uklar måde overbevist mig-selv om, at http://www.cinemagic.dk/shop/jamo-a-407-6492p.html vil give en bedre lyd end http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic-sc-htb550-traadloes-232611p.html Til min overraskelse har min hustru ikke forbudt Jamo'en med de mange højttalere. Men Jamo'en skal vel have en forstærker til de mange højttaler-ledninger? Hvad vil være et passende valg? Redigeret af Frank Rasmussen - 26-December-2012 kl. 12:58 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19892 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
I mine øjne - ingen af dem....
Et eksempel jeg kunne finde på at bruge i stedet: http://www.dba.dk/hoejttaler-audiovector-c1/id-88506680/ http://www.dba.dk/yamaha-rx-v367-51-kanaler/id-88427981/ Klaus |
||
![]() |
||
Frank Rasmussen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
|
Tak for svar.
Hvis jeg forstår rigtigt, så har Yamaha RX V367 en Blueray-afspiller; men det har jeg allerede i PS3'en.. Redigeret af Frank Rasmussen - 26-December-2012 kl. 13:09 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det er en forstærker.
|
||
![]() |
||
|
..og en Blueray-afspiller :)
Hvis man igen udskylder min uvidenhed: De to Audiovector C1-baghøjttalere fra DBA-linket giver vel ikke alene nogen surround-lyd? |
||
![]() |
||
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
|
Det er altså ikke en bluray-afspiller, det er "blot" en surround forstærker...
Den nye model - RX-V373 - kunne fås for for 1299 før jul i elgiganten. Nej, 2 højtaler giver ikke surround, men derfor kan der alligevel være tale om en massiv forbedring.
Redigeret af hunt - 26-December-2012 kl. 14:29 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19892 |
|
Nej, men man kan slutte en til. Klaus |
||
![]() |
||
|
Nej, det er til ren stereo. Vil du have surround så kig her: http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojtalere/hojtalere/annonce/17572178-audiovector-surround Klaus |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12499 |
|
Eftersom den har indbygget radio er det vel strengt taget en receiver. Forstærkere kan ikke modtage noget af sig selv, uanset om den så er integreret eller ren effekt. Overordnet i forhold til emnet: God stereo er langt bedre end dårlig surround. Hvis budgettet er begrænset, så vil et par fornuftige reolhøjttalere, sluttet til en receiver eller forstærker, være LANGT bedre end et eller andet snoldet surround-system fra Samsung eller Sony. Eller Pioneer eller Harman/Kardon, for den sags skyld. Generelt er der ikke noget at komme efter med de der billige pakker, uanset hvad der står på logoet. Redigeret af Naiera - 26-December-2012 kl. 15:06 |
||
![]() |
||
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
|
Ja, jeg var vel forud for min tid, da jeg kaldte det en forstærker. Når FM er væk er den ikke meget værd som receiver med mindre man er AM-entusiast... :-)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Yamaha's 3-serie receivere kan ikke anbefales...
M.v.h.
|
||
![]() |
||
|
Øv, nu jager jeg ellers lige en :)
Hvad er der galt med den? Mit udgangspunkt var egentlig at finde en forstærker til Jamo højttalerne...som jo vel trods alt har kostet næsten 8000 kr. for et 2-3 år siden.. Redigeret af Frank Rasmussen - 26-December-2012 kl. 19:32 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |