recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynner med Projektor, hvad skal vi starte med?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynner med Projektor, hvad skal vi starte med?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybegynner med Projektor, hvad skal vi starte med?
    Sendt: 13-August-2021 kl. 12:35
Hej,
vi har en lys stue, med vinduer hele vejen rundt. Vi kan mørklægge nogenlunde med lamel-vende-gardin i kraftigt mørkt/gråt stof (ikea something), men for det skal fungere skal vi have en lysstærk projector. 

Vi gør ikke rigtigt i 4K, og vi bruger AppleTV version4 som datakilde, og ser såvidt vi ved ikke rigitgt noget super høj bit-rate og dermed kun HD i form af DR, HBO, Cmore, BlockBuster og ind imellem netflix, diseny+, Appel plus alt efter hvilke tilbud der nu kommer :-)

Den skal op i loftet og hænge, og lærret skal være et roll-down og vil nok blive placeret foran et af vinduerne.   

Kigger pt på: BenQ's HT2050A, samt Optoma HD146X. Så råd søges.

Derudover, hvad skal man have af lærred, skal det være ALR eller er det overføldigt.

Budget, er at samlet skal vi ikke over 10k, er det muligt til lys stue?



 
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 15:22
For Guds skyld, gå efter Benq'en, hvis det står imellem den og en Optoma. Nu ved jeg dog ikke hvorfor du kalder den HT 2050a, det er så vidt jeg husker det amerikanske modelnr, i EU hedder den vist W1110. Det var lillebroderen til W2000, en af de bedste DLP-projektorer under 10.000 kr. nogensinde, vil jeg påstå, og mange som har testet begge kunne ikke se nævneværdig forskel.

Spørgsmålet er dog, om den ikke er udgået. Hvor kigger du henne??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 15:41
Ved du, hvor projektoren skal placeres i forhold til lærredet?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 19:57
Du skal købe mit DNP supernova 92” lærred
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 21:34
Hvad skal det koste?

Redigeret af kbaggen - 13-August-2021 kl. 21:35
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ved du, hvor projektoren skal placeres i forhold til lærredet?
Den skal sidde i loftet i et rum hvor adstand er 5 meter mellem vægene (og dermed lærrered), og dermed kan placeres som det må passe med den pågælden projetor og dens specs. Giver det mening?
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

For Guds skyld, gå efter Benq'en, hvis det står imellem den og en Optoma. Nu ved jeg dog ikke hvorfor du kalder den HT 2050a, det er så vidt jeg husker det amerikanske modelnr, i EU hedder den vist W1110. Det var lillebroderen til W2000, en af de bedste DLP-projektorer under 10.000 kr. nogensinde, vil jeg påstå, og mange som har testet begge kunne ikke se nævneværdig forskel.

Spørgsmålet er dog, om den ikke er udgået. Hvor kigger du henne??

Kiggede her og et par andre steder:

http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 08:05
Hvor stort er lærredet?
Du skal først undersøge, om projektoren understøtter en afstand på fem meter (throw distance)
Start med at undersøge ting... det er sjovt Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvor stort er lærredet?
Du skal først undersøge, om projektoren understøtter en afstand på fem meter (throw distance)
Start med at undersøge ting... det er sjovt Wink

Jeg forstod det sådan, at den kan sidde hvor som helst indenfor de 5 meter mellem væggene, ikke at den skulle sidde 5 meter fra lærred. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 08:51
Yep, den kan godt sidde 2 eller 3 meter fra lærrered, dvs. så bare midt i loftet!
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 10:10
Det kommer da an på projektoren, om den har mulighed for zoom og lodret justering af billedet
Har du valgt en model?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2021 kl. 12:37
hvad vil du give?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu