recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynner med Projektor, hvad skal vi starte med?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynner med Projektor, hvad skal vi starte med?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2021 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Lyrik Lyrik skrev:

En "Lysstærk" projektor vil ikke hjælpe dig. Projektion kræver mørke. Der er ingen lyse biografer-vel?
Uden du kan opretholde mørke, eller næsten mørke med en anelse lys fra en åben dør, så skal du opgive projektet!
Sorte mørklægningsgardiner fra Jysk koster kun småpenge, men de skal sidde foran hver eneste vindue. Alternativt skal du simpelt hen også vente til det er mørkt. 
Projetion på en lys eftermiddag er et dårligt tidspunkt. Når det er aften og nat så kan det lade sig gøre.
jeg bruger selv en Epson EF-12. Til den medfølger beslag til ophæng i loft. Men jeg har den på bordet. Den har laserlys og er en skøn projektor. Min foregående er en LED projektor Elephas 9000 med stærk stråle. Den var jeg lykkelig for da jeg brugte den. En hvid væg malet med mat loftmaling er en pragtfuld skærm. Film kommer i et utal af størrelser. Kun en væg sætter ikke grænser for faconen på filmen. Det er skærmen der er TV-ets øjebæ. Den bør ikke medfølge når man går over til projektion. IMHO. Det absolut vigtigste er mørklægningen. Når der er mørkt betyder lumens intet.


Man skal på ingen måde opgive projektet, bare fordi lokalet ikke kan mørklægges helt, og der findes faktisk biografer der ikke er helt mørklagt, det hedder babybio hvor man netop ikke mørklægger biografen helt så den nybagte forældre kan se babyen

Selv om det er om på dage kan man godt se forskel på hvilken at 2 lommerlygter der lyser kraftigst, på samme måde vil det være nemmere at se film på en lyssstærk projekter, end vil være på en lyssvag projektor.



Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2021 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Det er lige præcis dette der er drømme setuppet, men den UST lazer dimmer der + et godt ALR screen er jo tæt på 25k.........

Og problemet kone vil have tv´et gemt væk med så at sige, og ALR screens er vist mest fast foranket?


Det er sandt, men kan kan nu få motoriserede UST lærreder som både kører op eller ned. Men de står i 10-15K.

Jeg har haft sådan et setup (dog med fastramme lærrede) i stuen i mange år. Det fungerer udemærket - også i dagslys, men billedet er naturligvis ekstra kontrastrigt i dæmpet belysning. 


Redigeret af Snippermanden - 15-August-2021 kl. 20:47
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu