|
Nybyg, hvad er vigtig at få med? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Man kan ikke sammenligne HUE og IHC, da HUE blot er programmérbare pærer, hvor IHC er meget, meget mere... M.v.h. |
||
![]() |
||
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
|
ethernet til alle rum må være minimums. tænk over om I er cabelcuttere eller om der så også skal coax ud til alle rum også. og så nu hvor I er igang, så et tomrør til senere også. alle tomrør trækkes ud fra 1 sted hvor du får fiberen/coax ind.
evt. tomrør til alle hjørner i stuen så du senere kan trække ud til baghøjtalere, evt. subwoofer og hvor sådan er placeret. Få bestilt en vask med blender, så I bare kan tænde og væk er alt møg. der skal sikkert være strømudtag et sted under vask til det, nok samme dåse som til opvasker (?). lampeudtag direkte i loftpladerne, så du ikke skal trække fra lampeudtag i væg og hen til lampen. dvs. stik i lampe, direkte op i stik i loftet. evt. få placeret 6 henover jeres spisebord der hvor det skal stå. så kan i senere vælge 1, 2 eller 3 lamper. det samme hen over en køkken-ø hvis I ikke har spots eller lignende. Tænk akustikloftplader. nye huse har en forfærdelig efterklang pga. hårde vægge, klinker og glaspartier. så akustikfolterplader over alt istedet for alm. gips eller alm. loftplader. hvis du er helt lydnørd, så hvor du har din Bio, evt. få vægge sat op så de er lidt skæve, så du bedre kan undgå "stående bølger" |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
|
Jeg overvejede selv meget kraftigt IHC for nogle år siden, men med en pris på 100.000-150.000 blev det prioriteret væk. Kører med HUE i dag, er helt med på at kontakter ikke er af samme kvalitet, men er der den store forskel på funktionerne ? |
||
![]() |
||
Lygtemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
|
Det kan godt være IHC er dyrt, men hvis du laver et helt hus med IHC wireless så vil jeg sige at det nok kommer til at koste mere det er vel stadig en pris på 1500kr pr lampested + tryk og stikk hos en installatør, og en IHC installation med flere muligheder koster vel stadig 20000-30000kr mere end en almindelig.
|
||
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
|
Hvordan opgraderer man IHC om 5 år ? |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Tror ikke du i det lange løb bliver glad for at fylde lort i kloaken som burde have været i skraldebøtten. Afløbet bliver fedtbelagt og stopper hurtigere til, man skal have besøg af en slamsuger hyppigere. Spørg enhver kloakmester og de vil bekræfter at man ikke skal smide madvarer og fedt i kloaken.
![]() |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Sørg for at få lavet et teknikrum og træk ALLE signal kabler ud til dette.
Det er fint nok med saksespær hvis der er en smule lofthøjde. Man kan bare gå fra spær til spar og lægge nogle stykker træ ud når man skal ud i hjørnerne. Jeg mener ikke det skal afholde nogen fra at lave trækning af kabler over loftet, så svært er saksespær ikke at rode med. Hvad for en isolering har i valgt til loft? Hvis man vælger en form for granulat, så kan man grave ned til installationerne og bagefter bare nemt fylde isolering ovenpå igen. Jeg har glasuld og det er noget rod når man efter nogle år skal ned under isoleringen og have det til at ligge pænt igen bagefter.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Den store forskel er at IHC har en vis forsyningssikkerhed på deres enheder, formodentligt mindst 10 år fra de bliver taget af markedet. Philips kan vælge at trække stikket i morgen, hvis de ikke tjener penge nok på det. Klaus Redigeret af KlausDM - 30-Januar-2016 kl. 12:13 |
||
![]() |
||
|
Tja det er selvfølgeligt fint, men man kommer sørme også til at betale for det.
Er ihc blevet så bruger venligt at man selv kan programmere det ud fra fx en app ? |
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Tjek ihvertfald med din kummune hvad de syntes. En køkken kværn er i min verden noget svineri. Det eneste det er godt for er rotterne. |
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
|
Hue er til lir, og ikke et seriøst produkt til belysning. Min mening.
Som alle andre træk tomrør til alt tænkeligt. Og sikre dig at du har tegninger over hvor tomrørne ligger i væggen for så kan man altid bore ind til dem og sætte dåser op. Tomrør bør min. være 25mm. Så der er rigeligt plads. Træk cat6 istedet for antenne kabler og brug ihc net eller lign. moduler til distribution af antenne over Ethernet kabler. Træk to til hvert af de udtag du vil have antenne i. Træk rør til evt. højtalere osv. Der behøver ikke sættes dåser op eller noget så længe du har tegninger over hvor rørene ligger. Hvis du laver hele el installationen i tomrør kan du altid trække til ihc hvis det ønskes. Alternativt kan man jo købe nogle ihc wireless til de få steder man ønsker det til at starte med. At tænde lyset bør og skal blot være nemt. Ellers bliver man træt af det. Og vil man senere have noget smart kan man altid gøre det. Personligt syntes jeg du skal gå efter danske kontaktet og ikke som nogen er inde på vælge EU/Schuko stik. Men det er min personlige præference. Fordi jeg syntes de er hæslige. Men smag og behag. Redigeret af fiskerendk - 30-Januar-2016 kl. 13:19 |
||
![]() |
||
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
|
hej.
en mulighed for hoved træk i huset så bruge nogle røde 4o mm så ned under beton med det. som fra teknik rum til stuer og værelse jeg har to fra stuen i hulemuer til hvor min netværk blive delt ud fra og en ned i kælden hvor min fiber komme ind og han min nas http://www.wattoo.dk/elartikler/kabel-ledning/flexroer-kabelroer/nedgravningsroer beklager min skrive fejl
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |