recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybyg med hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybyg med hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 10:04
For mig hænger stort billede også sammen med stor lyd, ikke at der skal skrues højt op. Startede selv med nogle bitte små LCR placeret diskret med en afstand imellem L & R på ca 140 cm og jo kunne godt høre når tingene skete i venstre side eller højre, men når mit billede viste at det foregik bredere end lyden, så hang det ikke sammen. Du skal også tænke på hvor lavt/højt du placere din center, det har betydning for hvor langt ned dit lærred kan sænkes hvis det ikke er lyd transparent. Personligt bryder jeg mig ikke om at skulle kigge for meget op når jeg ser film.
Frank 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 11:00
Helt enig! Lyden er mindst lige så vigtig som billedet i en hjemmebio. Så MI Fallout iaftes på bluray med atmos lydspor. Jeg har lydudstyr til 40-50k skrabt sammen over flere år, og det er i den skala der skal bruges til et stort billede for at få en ægte bio oplevelse.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 20:29
Jeg kan anbefale den her bag TV'et. Den har jeg selv, og den giver mulighed for at lave en ordentlig løsning med stikk. osv. bag fjernsynet
https://vvs.dk/el-artikler/forfradaase/legrand-batibox-mediabox-2x5m-hvid-285x142x50-mm-vvs-nr-8717102565


Redigeret af Enerneslo - 30-December-2021 kl. 20:31
Til top
socsci Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér socsci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2021 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Jeg kan anbefale den her bag TV'et. Den har jeg selv, og den giver mulighed for at lave en ordentlig løsning med stikk. osv. bag fjernsynet
https://vvs.dk/el-artikler/forfradaase/legrand-batibox-mediabox-2x5m-hvid-285x142x50-mm-vvs-nr-8717102565
Fedt, tak for det. Ligner en god løsning!
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2021 kl. 13:59
jeg synes du skal tænke på at bygge højtalerne ind i væggen, hvis muligt. 
Hvis du kun skal se film med dit setup ville jeg tage alle sammen - hvis du også skal lytte til musik, så måske nøjes med bag og center, mens front højtalerne kan stå frit. 
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2021 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

jeg synes du skal tænke på at bygge højtalerne ind i væggen, hvis muligt. 
Hvis du kun skal se film med dit setup ville jeg tage alle sammen - hvis du også skal lytte til musik, så måske nøjes med bag og center, mens front højtalerne kan stå frit. 

Som moremusic skriver, byg det i væggen, men jeg ville bygge både center og fronter ind.
Har selv en B&O center bygget ind, og jeg vil virkelig gerne have 2 fronter fra B&O ind også. De lyder simpelthen fantastiske i mine øre.
Og hvis du vælger at bygge ind, så sæt højtalere så der er plads til et stort tv.

Jeg har selv fået bygget en væg op med et stort rum bag tv, med plads til flere strømstik, antenne og internet, og der er rigeligt med plads til ATV osv.
Jeg har desuden trukket 3 tomrør til kabler hen til receiver.
Hullet bag tv måler 80cm længde x 30cm højde x 20cm dybde.
Til top
socsci Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér socsci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2022 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

jeg synes du skal tænke på at bygge højtalerne ind i væggen, hvis muligt. 
Hvis du kun skal se film med dit setup ville jeg tage alle sammen - hvis du også skal lytte til musik, så måske nøjes med bag og center, mens front højtalerne kan stå frit. 

Som moremusic skriver, byg det i væggen, men jeg ville bygge både center og fronter ind.
Har selv en B&O center bygget ind, og jeg vil virkelig gerne have 2 fronter fra B&O ind også. De lyder simpelthen fantastiske i mine øre.
Og hvis du vælger at bygge ind, så sæt højtalere så der er plads til et stort tv.

Jeg har selv fået bygget en væg op med et stort rum bag tv, med plads til flere strømstik, antenne og internet, og der er rigeligt med plads til ATV osv.
Jeg har desuden trukket 3 tomrør til kabler hen til receiver.
Hullet bag tv måler 80cm længde x 30cm højde x 20cm dybde.

Det lyder rigtig fedt. Kan du poste et billede af det?
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 10:52
ville helt klar droppe projektor. For bøvlet til andre end dedikeret rum. 
Køb 75 tommer tv eller 77 olde - de koster ikke alverden nu.
Og så opgrader til større oled om nogle år 
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 21:36
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 21:36
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2022 kl. 21:37
Idag er væggen hvid og ikke blå, samt der er tilføjet 2 stk SVS PB-2000 til setupet.
Som skrevet tidligere vil jeg så gerne have 2 stk B&O indbygning i væggen i stedet for mine ellers meget vellydende Sonus Faber Sonetto III, og de 4 Dali i loftet udskiftet til B&O indbygning.



Redigeret af KevinL - 11-Januar-2022 kl. 21:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu