|
Nybyg med hjemmebio |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
For mig hænger stort billede også sammen med stor lyd, ikke at der skal skrues højt op. Startede selv med nogle bitte små LCR placeret diskret med en afstand imellem L & R på ca 140 cm og jo kunne godt høre når tingene skete i venstre side eller højre, men når mit billede viste at det foregik bredere end lyden, så hang det ikke sammen. Du skal også tænke på hvor lavt/højt du placere din center, det har betydning for hvor langt ned dit lærred kan sænkes hvis det ikke er lyd transparent. Personligt bryder jeg mig ikke om at skulle kigge for meget op når jeg ser film.
Frank
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4984 |
|
Helt enig! Lyden er mindst lige så vigtig som billedet i en hjemmebio. Så MI Fallout iaftes på bluray med atmos lydspor. Jeg har lydudstyr til 40-50k skrabt sammen over flere år, og det er i den skala der skal bruges til et stort billede for at få en ægte bio oplevelse.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
|
Jeg kan anbefale den her bag TV'et. Den har jeg selv, og den giver mulighed for at lave en ordentlig løsning med stikk. osv. bag fjernsynet
https://vvs.dk/el-artikler/forfradaase/legrand-batibox-mediabox-2x5m-hvid-285x142x50-mm-vvs-nr-8717102565 Redigeret af Enerneslo - 30-December-2021 kl. 20:31 |
||
![]() |
||
socsci ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
|
Fedt, tak for det. Ligner en god løsning!
|
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
|
jeg synes du skal tænke på at bygge højtalerne ind i væggen, hvis muligt.
Hvis du kun skal se film med dit setup ville jeg tage alle sammen - hvis du også skal lytte til musik, så måske nøjes med bag og center, mens front højtalerne kan stå frit.
|
||
![]() |
||
KevinL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
|
Som moremusic skriver, byg det i væggen, men jeg ville bygge både center og fronter ind. Har selv en B&O center bygget ind, og jeg vil virkelig gerne have 2 fronter fra B&O ind også. De lyder simpelthen fantastiske i mine øre. Og hvis du vælger at bygge ind, så sæt højtalere så der er plads til et stort tv. Jeg har selv fået bygget en væg op med et stort rum bag tv, med plads til flere strømstik, antenne og internet, og der er rigeligt med plads til ATV osv. Jeg har desuden trukket 3 tomrør til kabler hen til receiver. Hullet bag tv måler 80cm længde x 30cm højde x 20cm dybde.
|
||
![]() |
||
socsci ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
|
Det lyder rigtig fedt. Kan du poste et billede af det?
|
||
![]() |
||
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
|
ville helt klar droppe projektor. For bøvlet til andre end dedikeret rum.
Køb 75 tommer tv eller 77 olde - de koster ikke alverden nu. Og så opgrader til større oled om nogle år
|
||
![]() |
||
KevinL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
|
![]() |
||
![]() |
||
|
![]() |
||
![]() |
||
|
Idag er væggen hvid og ikke blå, samt der er tilføjet 2 stk SVS PB-2000 til setupet. Som skrevet tidligere vil jeg så gerne have 2 stk B&O indbygning i væggen i stedet for mine ellers meget vellydende Sonus Faber Sonetto III, og de 4 Dali i loftet udskiftet til B&O indbygning. ![]() Redigeret af KevinL - 11-Januar-2022 kl. 21:51 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |