recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybyggeri
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNybyggeri

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Rasmusjc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af allannissen allannissen skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmusjc Rasmusjc skrev:

Nu var i lige rundt omkring kabel, jeg får jo som før nævnt IHC i huset, men en af mine venner har tilgang til Cat6 kabel, han mener dog at det er rigeligt med Cat5. Så er det jo at jeg tænker at i forhold til IHC installationen om det så vil være en fordel at bruge Cat6 kabel til de ting jeg selv ordner, eller om jeg skal bruge IHC kabel.

LK anbefaler uden tvivl deres eget Cat6 STP kabel til IHC Net og IHC Net Basic. Hvis det kun skal bruges til netværk er det nok overkill, men skal det bruges til TV distribution er der stor risiko for signal forstyrrelser hvis ikke man følger LK's anbefalinger. Det har noget at gøre med at TV signalerne kører på en meget højere frekvens, hvilket kræver en højere standard i kabel.
Du kan sandsynligvis selv indkøbe et Cat6 STP kabel til billigere penge end hvad LK skal have for det, og det burde så ikke være ringere, men LK vil næppe høre på dine evt. beklagelser hvis du skulle opleve signal fejl.

Jeg ved fra en installation af IHC Net Basic som jeg lavede for en kammerat, at LK ikke bruger de samme par i ethernet kablerne til henholdsvis tv, data og telefon. Derfor anbefaler de også deres egne data patch kabler fra væg udtaget til computeren da disse ikke er fuldmonteret. Hvis de var, risikerer man at ens computers netværks kort sender data ud på det par som bliver brugt til tv eller telefon hvilket kan give forstyrrelser. Kan forestille mig det er det samme i den almindelige IHC Net.

Bemærk at IHC Net Basic er en forenklet IHC Net installation, som kræver mindre hardware i gruppetavlen. Ulempen er at diverse AV modulatorer og IR sendere ikke er kompatible.

Ja regner ikke med at min elektrikker fortrækker at jeg selv køber kablet så scorer han jo ikke advance på det, men det var også i forhold til det multimedie anlæg jeg skal have, kunne forstå at Rossound kunne snakke sammen med IHC. Hvordan den tekniske del skal sættes op er jeg dog pt. ikke klar over, har heller ikke haft et møde med min elektrikker om hvad der skal op i huset.

Snakkede dog med Simon fra cinevision i går. Han vil kigge på min plantegning i løbet af næste uge og så var der evt. mulighed for at se et anlæg hos en installatør.

Eneste ulempe ved sådan et system er at der kun er en forhandler i DK.

Har været inde på www.rossound.com og se på den nye C-serie. Den ser lækker ud, men igen der bliver jo ikke oplyst nogen priser i DK. Så det er lidt svært at vide hvad et anlæg koster. bortset alt fra 20-200.000

Redigeret af Rasmusjc - 07-Marts-2009 kl. 22:44
Rasmus Christensen

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 00:04
Har sat det meste af aftenen og set på homemusic distribution.

Må sige at der godt nok findes mange systemer uden for Danmark som ikke er tilgængelig her.

Kan se at der på C-serien heller ikke er digital indgang fandt dog et indlæg i et andet forum hvor de ikke kan se grunden til hvorfor man skal have det og heller ikke finder det et problem.

Rasmus Christensen

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 03:25

Havde en 2½ timers lang samtale med Simon Thule i sidste uge, og vi kom så småt frem til en rigtig god løsning synes jeg selv.

Det bliver mest sandsynligvis et Cam6.6 system med højtalere 6 zoner og 4 under-zoner så vidt jeg lige husker.

Er rigtig godt tilfreds med den support jeg har fået indtil videre, og er ikke i tvivl om at Russound er den rigtige løsning.

Det bliver ikke alle rummene der bliver sat til med det samme, de bliver klar gjort så jeg kan koble dem på senere. Regner med at være færdig omkring jul, og så er der jo ikke nogen grund til at smide en masse penge efter udstyr til terassen for eksempel.

Mit største problem ligger i at få stuen indrettet korrekt så jeg kan sætte højtalerne op efter det.

En anden ting jeg skal have set på er nogle kasser til højtalerne, det forholder sig jo sådan med nye huse at de skal trykprøves, så det går ikke at jeg bryder dampspærren.

Rasmus Christensen

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 12:46

Lyder som en god løsning. Selv hoppede jeg på det mindre A-bus system som før nævnt.

Mht. kasser til højttalerne, så lavede jeg dem selv ud af 22 mm MDF. Er rimelig tilfreds med resultatet. Min udfordring var at jeg ikke havde taget højde for det inden loftet var lavet færdigt, så jeg måtte konstruere dem sådan at jeg kunne lave dem op i gennem hullet til højttaleren og så tætne dem med noget byggeskum. Ret Storm-P agtigt, men en kæmpe forskel til før kasserne var der. Men med rigtige kasser lavet oppe fra vil resultatet helt sikkert blive endnu bedre. Mener dog også at Cinevision har nogle færdige man kan bruge?

Skylder stadig billeder, men har ikke lige nået det.

Kristian
Til top
schroder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 15:35
Jeg fik min elektriker til at montere en række "safeboxe" (hvid plastkasse - er vist beregnet til indbygningsspots - prøv at google det) før akustikgipsen blev sat op. Bagefter skar han huller de rigtige steder og monterede de valgte B&W CCM 618. Passer perfekt, lyder fantastisk og ingen problemer med trykprøven.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

Lyder som en god løsning. Selv hoppede
jeg på det mindre A-bus system som før nævnt.

Mht. kasser til højttalerne, så lavede jeg dem selv ud
af 22 mm MDF. Er rimelig tilfreds med resultatet. Min
udfordring var at jeg ikke havde taget højde for det
inden loftet var lavet færdigt, så jeg måtte konstruere
dem sådan at jeg kunne lave dem op i gennem hullet til
højttaleren og så tætne dem med noget byggeskum. Ret
Storm-P agtigt, men en kæmpe forskel til før kasserne var
der. Men med rigtige kasser lavet oppe fra vil resultatet
helt sikkert blive endnu bedre. Mener dog også at
Cinevision har nogle færdige man kan bruge?

Skylder stadig billeder, men har ikke lige nået det.

Jeg får også Abus system i børneværelserne, og så bliver
det hele forberedt til Rnet eller hvad det måtte hedde,
så meget er jeg ikke lige inde i det. Børneværelserne
bliver heller ikke lavet med det samme kun klargjort.

Ser nu stadigvæk frem til de billeder

Hvordan har du sat dine højtalere op, kun i loftet eller
også i væggen?

Et problem der muligvis er at sætte dem op i loftet ved
surround er vel at få dem til at pege den rigtige vej.
Kan også se at du har valgt udvendige højtalere i stuen.
Rasmus Christensen

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af schroder schroder skrev:

Jeg fik min elektriker til at montere
en række "safeboxe" (hvid plastkasse - er vist beregnet
til indbygningsspots - prøv at google det) før
akustikgipsen blev sat op. Bagefter skar han huller de
rigtige steder og monterede de valgte B&W CCM 618. Passer
perfekt, lyder fantastisk og ingen problemer med
trykprøven.

Hej Schroder.

Det var faktisk også en idé jeg havde i tankerne om det
ikke kunne laves på denne måde, så det vil jeg da lige
tjekke ud.

Har fået tilbud på Russound Acclaim 5 og 7 serie til
huset, ved ikke hvordan de lyder i forhold til andre
højtalere, ved faktisk ikke hvordan indbygningshøjtalere
lyder i det hele taget.
Forventer ikke techno musik med bum bum.
Rasmus Christensen

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 09:54
Jeg valgte CCM 618 bl.a. til baghøjttalere i mit surround setup i samråd med Rasmus fra Hifiklubben i Vejle bl.a. fordi min bedre halvdel er en smule "højttaleforstrækket". Højttaleren har kipbar diskant og man kan derfor "retningsbestemme" lyden. Jeg har 3½m til loftet i min stue og er bestemt ikke blevet skuffet over resultatet.

Jeg har brugt samme højttaler i flere andre rum (alm. stereo) og synes generelt de giver et flot lydbillede. Jeg ville ikke tøve med at vælge denne løsning igen!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 04:01

Schroder har du også indbygget subwoofer?

Hvilken højde fra gulvet af sidder dine front højtalere, formoder er de sidder i væggen.

Rasmus Christensen

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 09:00
Jeg reseachede hæftigt på at nedbygge subwooferen i gulvet i forbindelse med byggeriet, men måtte opgive tanken, da jeg har stue på første sal og dimensionerne på etageadskillelsen rigtigt ikke tillod denne løsning. Valgte defor en lækker, lille sub from B&W (ASW608) som kunne fåes i samme træsort (wengé) som vi andervender på trappe og bordplade i køkken og bad (hvad gør man ikke for at sælge ideer til fruen?)...

Mht. front højttalere så anvender jeg VM1 fra B&W. Disse sidder i ca. samme højde som LCD'en. Fik elektriken til at trækken tomrør til front, center og sub som højttalerekablerne løber i. For fronthøjttalernes vedkommende kommer disse ud i en højde på 110 cm, hvilket passer med at de bliver pænt gemt af vejen af VM1'erne.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu