recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye aktive studio monitors lav lydstyrke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye aktive studio monitors lav lydstyrke

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye aktive studio monitors lav lydstyrke
    Sendt: 19-Maj-2021 kl. 11:28
Jeg har et sæt nye Mackie MR524 som jeg først har tilsluttet til min  rotel a11 tribute (overkill jeg ved det), super lave lydstyrke den skal op  omkring 60 ud af 100 for at lyden er høj.

Nad 1000 kontrolfostærker så er lyden normal i lydstyrken kl 12 er lyden høj og og allerede fra kl 7-8 er der lyd, på min rotel er der første omkring 50 ud af 100

Hvorfor denne store forskel i lydstyrken ?

Anden ting er at højtaleren har lidt knitren som hvis man spiller en lp,staisk støj, som jeg går ud fra er fordig min pc og resten af mit hifi anlæg samt højtalerne er tilsluttet samme strømskinne, min mus går i højtalerne

Er det en korrekt antagelse ?

Bruger kvalitets rca til trs


Redigeret af gasolin - 19-Maj-2021 kl. 11:29
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2021 kl. 13:45
Jeg kan ikke forklare hvorfor der er så stor forskel på outputtet på din Rotel og NAD, men de giver (eller burde i hvertfald give) et almindeligt -10dBu signal begge to. Dine Mackie vil dog gerne have +4dBu "professionelt" inputsignal som prof-udstyr er designet til. Kunne tyde på at din NAD er tættere på dette end din Rotel.

Din "knitren" kan jeg ikke hjælpe dig med, kan være så meget. Det er bare igang med at fejlsøge.

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2021 kl. 13:55
Det var bare pga højtaleren og pc var tilsluttet samme strømskinne, lige som 2 guitar forstærker kan brumme hvis de er tilsluttet samme strømskinne

Lige pt bruger jeg rca til rca kan bare ikke lig toppen på mit halv professionelle rca til trskable
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2021 kl. 16:39
Min rotel er på 1 volt preout

Min nad 1000 er max output level 12 volt
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu