|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() Sendt: 06-Februar-2009 kl. 18:08 |
|
Næsten alle nye danske film er da i dag i 16:9 widescreen - i hvert fald var det en overraskelse for mig, at købe "Det som ingen ved" på DVD - 16:9 Letterboks!
Og ikke nok med det, også dårlig lyd og grumset billed - den er røget tilbage til butikken. På enkelte netsider reklameres med 1080p HD på Blu-ray. - Mon alle nye danske film nu bliver optaget i HD og nedskaleret til DVD? I øvrigt mærkeligt, eftersom samme selskab også udsendte "Flammen og Citronen" på DVD, som var ok i den udgave. Redigeret af T-teknik - 06-Februar-2009 kl. 18:09 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
|
Det som ingen ved skulle gerne være i 2.35:1 - altså med bjælker i top og bund. Det står også på bagsiden af coveret.
Men hvis du mener at den er i anamorfisk 16:9 på DVD'en, så ja - det har stort set alle DVD'er været i mange, mange år. Danske film bliver for det meste optaget på film, men instruktøren kan jo have valgt et grumset billede, og Søren Kragh-Jacobsen er da også en af Dogmebrødrene. Jeg har ikke set filmen, men han kan jo meget vel have fulgt en del af dogmereglerne. Derudover er der da intet galt i "nedskaleret fra HD". Redigeret af lunddal - 06-Februar-2009 kl. 18:27 |
||
![]() |
||
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
|
At være en af Dogmebrødrene er ingen skade til
![]() Nu har jeg aldrig haft problemer med min DVD afspiller, ej heller med mit nuværende Sony fladskærmstv. Men efter nogle minutter ville jeg sætte danske undertekster på nævnte film - de kunne kun ses i kvart format. Så satte jeg den til zoom via mit Sony fladskærmstv, hvilket jeg aldrig gør, da tv normalt står på Auto, ja så kunne jeg se teksterne fuldt ud. - Et hurtigt tjek på DVD boksen igen viste 16:9 Letterboks. Jeg siger heller ikke nødvendigvis, at der er noget i vejen med "nedskaleret fra HD" - men muligvis optages nye danske film i fast HD og det er den nye trend i branchen, så for at få fuldt udbytte af filmene, bliver jeg så nødt til at kaste mig ud i en ny Blu-ray afspiller bare på grund af det? Ellers mangler vi vel noget obs fra videobranchen vedr. danske film på DVD contra Blu-ray. Redigeret af T-teknik - 06-Februar-2009 kl. 18:40 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Har faktisk lige siddet og set filmen i eftermiddag.
Kan ikke genkende hvad du skriver? Filmen er i 2.35:1 som langt de fleste biograffilm. Den er ikke i letterbox. Billedet var klart og tydeligt og lyden fin. Er du sikker på det er den her du har set? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Helt korrekt - jeg tager ALDRIG fejl ved køb af de film jeg går efter. Og som nævnt, der var ingen forskel på tv og med tekster på "Flammen og Citronen" på DVD. - Så danske DVD´er må være i en ny fase - det er IKKE hos mig der er noget i vejen, som før nævnt med både tv og afspiller. Redigeret af T-teknik - 06-Februar-2009 kl. 18:54 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Så forstår jeg ikke det du skriver?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg ønsker ikke, at denne debat skal blive grinagtig, jeg har bare skrevet at der var fejl med min DVD, som skrevet før. Redigeret af T-teknik - 06-Februar-2009 kl. 18:55 |
||
![]() |
||
![]() |
|
OK, det havde jeg ikke lige opfattet. Hvis din DVD afspiller er defekt, er det selvf. forklaringen, for filmen fejler altså ikke noget (rent teknisk altså, selve filmen var sgu' ikke specielt god..). |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
|
Dit tv skal stå i samme indstilling som når du f.eks. ser TV2 Nyhederne - din DVD afspiller skal selvfølgelig være sat til at den er tilkoblet et 16:9 tv. Edit: Hvis du skal vælge Zoom på dit tv for at kunne se det hele lyder det til at din DVD afspiller er sat til 4:3.
Jeg forstår ikke lige hvad du mener. Tror du at film førhen blev optaget i SD? Redigeret af lunddal - 06-Februar-2009 kl. 19:01 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er ikke ændret noget på min DVD afspiller
- jeg er fuldt ud klar over det med 16:9 til tv. Jeg ved ikke, hvad jeg tror om SD, men mærkeligt er det, at nævnte film skulle være anderledes. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Måske hvis der er usikkerhed, så må jeg jo lade være med, at købe nye danske film på DVD
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Et eller andet er tilsyneladende sat forkert.
Hvorfor? Diverse film kan se meget forskellige ud - det er et valg fra instruktørens side. Derudover har Blu-ray, HD osv. intet med det her at gøre. Du blander tingene sammen. Redigeret af lunddal - 06-Februar-2009 kl. 19:04 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |