recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højtaler /stuestørrelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye højtaler /stuestørrelse

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Nomanni Nomanni skrev:


De blev spillet fra en Nad 375 8 ohm 150watt.

Min Sony Strdn1040 er blevet målet til 122 watt 2 kanaler samtidig 8 ohm 0.1% distortion så det skulle være mere eller mindre det samme.


Ja på en 8 omhs målemodstand.
Men, hvad med 3 ohm og fasedrej?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 16:48
HFK har ombytning/returnering, et forholdsvist nyt tiltag.
Men hvis din Sony kan håndtere dem, går man aldrig helt galt i byen med B&W. Et tillykke med indkøbet, og mon ikke de i din stue vil være tilfredsstillende.

Redigeret af JeTex - 07-August-2014 kl. 17:02
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nomanni Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nomanni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 16:43
De blev spillet fra en Nad 375 8 ohm 150watt.

Min Sony Strdn1040 er blevet målet til 122 watt 2 kanaler samtidig 8 ohm 0.1% distortion så det skulle være mere eller mindre det samme.

De 2 dali'er der ligger i samme prisklasse er Ikon 6MK2 og Lektor 8 begge på 4499,-

Nogen af dem der skulle være bedre i denne sammenhæng? Har ikke lyttet til dem men kan sagtens tage ned og gøre det hvis der skulle være noget at hente. Der er kun blevet lavet en bestilling hos HFK hovedlager.

Har haft dali før men det var kun deres concept serie.

Edit.

De står alle 3 683s2, lektor 8 og ikon6mk2 rated til 89db.

Har ikke snakket ombytning af dem endnu


Redigeret af Nomanni - 07-August-2014 kl. 16:53
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 16:37
De lyder anderledes i DIT rum. Du har vel aftalt en evt returnering/ombytning?
Til top
Nomanni Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nomanni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 16:28
Ja lige prlæcis Daniela Andrade... stavebøf fra min side af. :)

Der var ingen stemme i trenemøller men der var dejlig kontrolleret bass i Crazy også. Ud over det testede jeg også med Hayden Calnin - Shutters som havde en fantastisk top og god dyb bund... mere bund end jeg havde troet der var i sangen. Led Zeppelin Whole lotta love var også meget fremad stående. The national - about today (live) lød helt igennem awesome, da der blev skruet godt og grundig op kunne man med den rigtige placering i lokalet, nærmest røre scenen i nummeret :)
Jeg har endnu ikke hørt dem hjemme men nu skal de afhentes torsdag og spilles til. Men indtil videre er jeg begejstret.


Redigeret af Nomanni - 07-August-2014 kl. 16:29
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Nomanni Nomanni skrev:

Er lige kommet hjem fra HFK. Der er hermed blevet bestilt 683s2. Er personligt helt vild med bassen i trentemøller og stemmen i Daniela Andreas - Crazy! :D

Hvem er Daniela Andrea(s)?

Ah, Daniela Andrade selvfølgelig.

Jeg vil argumentere for at den rigtige test er om du kan lide stemmen i Trentemøller, og bassen i Daniela Andrade Wink


Redigeret af Otto J - 07-August-2014 kl. 15:46
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 14:32
Så må vi håbe at din forstærker magter højttalerne!

Så stort et rum, med så ineffektive højttalere og med en minimumsimpedans på 3 ohm, det er ikke sjovt for en forstærker. Og er højttalerne som B&W plejer at være, så har den også grimme fasedrej i bassen.

Hvad forstærker var der på da du lyttede til dem?

Lyttede du til Dali højttalere i samme prisklasse?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nomanni Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nomanni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 11:46
Er lige kommet hjem fra HFK. Der er hermed blevet bestilt 683s2. Er personligt helt vild med bassen i trentemøller og stemmen i Daniela Andreas - Crazy! :D
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Nomanni Nomanni skrev:

 

Jeg er lidt i tvivl om 685s2 kan spille rummet helt op (har 3.5-4m til loftet). Eller skal jeg op i en gulvhøjtaler i stedet for?

Definér "spille rummet helt op"? 60 m2 med 3.5-4 meter til loftet er et MEGET stort rum, og der skal en væsentligt større højttaler end 683 til, hvis man vil følge min definition af at "spille rummet op"... (og ja jeg skrev 683, 685 kan du glemme alt om). Jeg synes du skal følge Kampus' råd, og sætte nogle højttalere op i rummet og se hvordan du oplever det. Folks krav til hvornår der er lyd "nok" er meget forskellige.

For at give dig en idé om hvor krævende så store rum er: Dobbelt så stort rum er ikke lig med dobbelt så store højttalere. Hvis du fordobler rum-størrelsen, skal du som tommelfingerregel have fire gange så store højttalere for at opnå det samme.


Redigeret af Otto J - 07-August-2014 kl. 11:46
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:53
Det kan du jo finde ud af ved at prøve et par gulvhøjttalere vs kompakthøjttalere.

Redigeret af Kampus - 07-August-2014 kl. 10:53
Til top
Nomanni Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nomanni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 10:07
Det ville også være en mulighed, dog ved jeg stadig ikke om jeg skal gå efter kompakte eller gulvhøjtalere. Synes endelig at mine DM 2/7 fyldte rummet okay op men ved ikke om der er mere at hente... hælder mest til 2 kompakte og så en sub. Men ved ikke om der er bedre forslag derude.
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 09:26
Har lige solgt cm9 for 11.000. Overvej brugt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu