|
Nye højtalere: Cerwin vega vs focal |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har et sæt focal som pt. er pakket ned grundet ombygning af hus så dem kunne du have prøvet at høre hos dig selv men jeg bor lidt uden for Odense, så det er en lidt for lang tur.
Jeg mener dog at Hifi Freaks tilbyder at komme hjem til dig så du kan prøvelytte deres højtalere uden at det forpligter at du køber, det gjorde de i hvert fald da jeg handlede hos dem. |
||
![]() |
||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
|
De jo også sat ned fra 2200 euro til 1200,- så det passer da fint med hififreaks pris. |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Cerwin Vega i dag er nogle skrige kasser. Alt andet lyder bedre... feks. Dali Lektor 8. Meget bedre... og med dobbelt 8" også lidt bas :-)
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
|
Fiktive førpriser er meget brugt..... Klaus |
||
![]() |
||
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
|
Nu er der kommet nye modeller der afløser 800 serien så derfor de er på tilbud enkelte steder. Men 10 svenske forhandlere har dem til 22.000,- så er det jo ikke ligefrem fiktivt vel? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468295 http://www.stereophile.com/content/focal-chorus-826w-30th-anniversary-edition-loudspeaker-specifications 3500 dollars er vel heller ikke fiktivt? http://www.hifichoice.co.uk/news/article/awards-2010-loudspeakers-up-to-pound;2000/9316 1900 pund er vel heller ikke fiktivt? Og lige så det bliver helt tydeligt for dig http://nerds.dk/news/?nid=998 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
|
Nej, det ser godtnok ud til at de har været dyre. Stereophile har målt på dem. Denne del af kommentaren, gør at jeg ville tænke mig om en ekstra gang, inden jeg købte dem: "Fig.1 shows that while the impedance does remain above 8 ohms for most of the bass and treble regions, it varies a lot, with a minimum of 2.6 ohms at 119Hz. There is also a current-hungry combination of 3.83 ohms magnitude and –53° electrical phase angle at 94Hz, a frequency where music can have high energy levels. This speaker should be used with a good amplifier rated at 4 ohms." Altså forstærkerkrav a'la B&W, lav impedans krydret med en ordentlig fasevinkel, sætter store krav til forstærkeren. Igen noget der taler for at købe de nævnte Dali højttalere. Klaus |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Ang fasedrej, mener og have læst Lektor 8 også har et grimt fasedrej, og dermed lidt "tunge" i drift. Dog nok ikke så slemt som Focal'sne. Men der skal en ret stor receiver til før at, de 8"'ere begynder og lyde som 8"'ere.
|
||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
||
![]() |
||
MarckMV ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Juni-2014 Status: Offline Point: 8 |
|
Nå 1000 tak for de forskellige inputs alle sammen, det ser jo ud til at jeg må tage ned engang i næste uge, og få en lytter. Det omkring forstærkerkrav til de forskellige højtalere, har jeg ikke så meget forstand på. Men det er da meningen at skulle køres med en Denon AVR X2000:)
Og LeBlodia, kan desværre ikke komme til Odense, men ellers tak for tilbuddet ;)
|
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
|
En af mine rigtig gode venner har haft en del CV højtalere, både VE-15, AL1000 osv. men efter 1½ år fandt han ud af det ikke var godt nok, han ville stadig have nogen der kunne yde noget bas, og samtidig give en god følelse af kvalitet, og skiftede i første omgang over til et sæt Dali Blue 8008 (som jeg i øvrigt os selv har, der bare spiller!) men han har nu slået sig ned, og fået et sæt Dali Concept 10, som sparker seriøst røv bare de 2 alene, og skal han gå helt amok har hans lillebror en cerwin vega hfa-18sx subwoofer til at hjælpe lidt.
hvis du er interesseret i at kigge på dali's concept 10, så kig evt. her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132811&PID=1339800&SID=21d6c85a-afb8-28a52z3z-41798-7905208333&title=s-dali-concept-10#1339800 ups.. får først nu set du allerede HAR concept ![]() Redigeret af Muffeh - 18-Juni-2014 kl. 03:40 |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
Maxipug ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Februar-2010 Sted: Viborg Status: Offline Point: 250 |
|
Du kommer heller ikke langt med den Denon til CV XLS 215 uden effektforstærker.
Har selv XLS 215 i garagen som tidligere kørte på en 100w Technics forstærker, det lød absolut ikke særlig godt og begyndte at skratte ret hurtigt, nu sidder der NAD 116 og 218 foran og nu er det en fornøjelse at komme i garagen og makke lidt :) Så for at udnytte CV'erne fuldt ud, skal der effekt foran, desuden vil jeg nødig have dem inde i stuen, for de spiller dælme højt og det er svært at spille stille på dem, så til stue behov vil jeg også mene at et par Dali vil være langt bedre, evt med sub hvis du gerne vil have lidt ekstra bund. |
||
Pioneer PDP-LX5090H, Pioneer SC-LX72, Pioneer BDP-LX52, KEF 5005.2, CW XLS-215 i garagen, Sonos All Over The Place
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |