|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() Sendt: 09-Februar-2009 kl. 09:40 |
Hejsa Drenge (Og de få piger som nu befinder sig på et forum som dette Jeg har fået solgt mit sæt KEF 2005.2 og vil i den anledning "Downsize" til Stereo i en periode. Jeg har haft kig på lidt forskellige højtalere og valget står umiddelbart mellem følgende: DLS R50 Og så Jokerne: Lige nu må jeg indrømme at jeg er mest hooked på XTZ 99.26, men jeg har jo ikke de store muligheder for at lytte til den, så jeg vil høre om der er nogle af jer der har lyttet til den, eller evt. andre XTZ'ere??? |
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
Jeg har XTZ jeg ville klart købe dem, eller deres store bror XTZ 99.36, de er i deres egen klasse til prisen....
Er 5000 dit MAX, og hvor stort er dit rum, og skal du ha 5.1 til sidst...? Mit valg ville være 99.26/25 hvis max er 5k ( husk på de kræver standere eller reol til at stå på, og gerne lidt luft imellem dem, ikke kun på begge sider af tv, det ville være syndt for lyden.)) og har du lidt flere $$ at lege med så køb endlig 99.36 matt black eller walnutt for de koster lidt mindre end piano udgaven,,, ![]() Her er et par i piano udgaven... 99.25, der er super lækre og spiller mindst lige så godt som dem du llinker til... grunden til dem du linker til er skrå er fordi det er meningen man skal kunne sætte dem på toppen af en af deres subs også, Denner her : http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=6073 her er et par i box /ikke skrå)udgaven til 5999,- http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6552 Redigeret af henrik-t - 09-Februar-2009 kl. 11:24 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Mit MAX. kommer lidt an på hvor meget jeg får tilbage i indskud fra min tidligere lejlighed Mit nuværende rum er ca. 25-30 m2, men da jeg skal flytte igen i år, så kan jeg ikke sige hvor stort det næste bliver. Planen er helt sikker at udbygge til 5.1 når der engang kommer lidt flere penge i kassen. (Jeg tager dog lige 2 år på SU inden det sker, men det er sikkert også ca. den tid det vil tage at få overtalt kæresten Forstår jeg dig ret i at 99.26 og 99.25 er ens bortset fra design? Tak for hjælpen P.S. Jeg har valgt Piano-udgaverne da de er forhåndsgodkendt af kæresten Redigeret af Christian H - 09-Februar-2009 kl. 11:38 |
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
så hop du på den box formet og spar 500 bobs, eller leg med tanken omkring at udvide med de der subs næste gang, selv setup et ser sgodt ud når det stå sammen, og der ligge en test et eller andet sted af det set hvor de blive godkendt..
jep de er ens inden i Redigeret af henrik-t - 09-Februar-2009 kl. 11:42 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Udbygningen med Subs er IKKE (!!!) godkendt, så jeg tror at jeg vil kigge nærmere på de box-formede, hvis det skal være XTZ. Er der andre der har inputs mht. alternative mærker/modeller? |
|
![]() |
|
![]() |
![]() Men jeg sys faktisk det ser lækker ud sådan oven på hinnanden og minder om andre Dyre stereo mærker " kopi eller ej" stadigt lækert, plus man slipper for standere. Redigeret af henrik-t - 09-Februar-2009 kl. 11:58 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg syntes heller ikke at det ser forfærdeligt ud, men vi er jo to som skal nå til enighed (dvs. jeg skal overtale
![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
lol nej bpxen er osse fin, men jeg tænkte bare jeg ville post et billede til alle de andre der læser med her inde...
![]() Du bliver glad for de andre..... hvad forstærker har du endligt er det den marantz 4001 hvad har den af kræfter..? Redigeret af henrik-t - 09-Februar-2009 kl. 12:12 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er stadig min trofaste 4001'er der vil skulle trække dem til en start. Jeg mener den er opgivet til 7x80W. Den har aldrig haft problemer med at trække mine KEF 2005.2'ere, men hvor krævende er XTZ'erne da mht. effekt? |
|
![]() |
|
![]() |
de er mere krævende , men det er de fleste reol og gulv modlerne over Kef sattliterne, hvis din forstærker ike er større , skal du nok ikke gå efter gulv modelen endnu, men så er reol modelen det oplagte valg..
|
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
Ronster ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() |
Hej Christian
Jeg kan kun sige 2 ord til dig.... "MONITOR AUDIO" - som Tapeconnection pt. har op til flere gode tilbud på se evt. her: http://tapeconnection.dk/Media/MediaArchive/jfotbzmhuyqrpcmi .pdf Jeg kan varmt anbefale RS 6 eller RS 8, som gang på gang slå andre højtalermærker i test's (Best Buy og What HIFI). TC fører dog også andre af Monitor Audio's højtalere. Hvis du har mulighed for at komme i nærheden af en Tapeconnection, så tag en af dine bedst producerede CD'er med og få en "lytter" i forretningen, de er altid meget behjælpelige i TC. - Jeg kan i den forbindelse anbefale Kashmir's "Zitilites" eller Jack Johnson's "On & On" plade, da de virkelig fremhæver instrumenterne og sangen. Held og lykke Ronster |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må også indrømme at jeg hælder mest til 99.26 eller 99.25. Jeg må se hvilket design der vinder hos kæresten
![]() Og skal der så en gulv-model til så kan man jo altid invistere i en effektforstærker, hvis ikke den kære gamle 4001'er skal opgraderes. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |