|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Jeg har selv kigget lidt på Monitor Audio, men aldrig rigtig i dybden, men jeg skal til Århus i slutningen af måneden, og der lægger jeg helt sikkert vejen forbi TC, så jeg vil se om der er noget der lokker der |
||
![]() |
||
christianp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2007 Sted: Køge Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|
Hey Champ. Inden du skyder for mange penge af sted på XTZ'erne som din marantz måske ikke kan tøjle lige nu, så har jeg et fornuftigt alternativ. Dynavoice Definition DM-5. En sød "lille" højttaler, som har overrasket mig utrolig positivt de timer jeg har lyttet på den idag. Har af plads-problemer, og med stor sorg i hjertet, måtte udskifte mine DLS R55 mkII, og sidder stadig med et lille smil på læben, over hvor godt mine DM-5'ere rent faktisk spiller. Lige lidt korte facts. Lille-bånd diskant (om den er en "rigtig" bånddiskant, eller waffelkonstruktion a la XTZ89 skal jeg ikke gøre mig klog på) diskant dome, samt 5,25" bas/mellemtone enhed. Kan købes hos www.fynda.se til 2000 SEK = 1400 DKR, for et sæt. Selve byggekvaliteten er også overraskende god. Lækkert solidt kabinet og fint finish med frontbaffel i sort piano. Der mangler lidt bund ift. DLS'erne, men indtil videre mangler de også en del tilspilning.
|
||
nej
|
||
![]() |
||
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
![]() |
|
Du kan også tjekke axiomaudio.com ud, - du har mulighed for at lytte til højtalerne i 30 dage i din egen stue.
Jeg har et par m60 og jeg synes det er super gode, - både til film og musik, - nu lytter jeg mest til klassisk og jazz, - men jeg har da hørt "pop" på dem også. Jeg bruger en ældre sony stereo forstærker på ca. 120 w, - og det lyder altså bare godt, - jeg havde før et ganske godt surround anlæg, - men det har jeg helt droppet nu, - der er slet ingen grund til det :) PS. mht til at få dem fra Canada, - så tror jeg det tog 2 dage fra jeg købte til de stod i min stue, - ps. på websitet bliver prisen automatisk omregnet til dk. vh Godowsky |
||
|
||
![]() |
||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Tak for de mange gode forslag Mht. kabler, så er der jo mange af de højtalere jeg har kigget på som har mulighed for bi-wiring, og jeg har så godt som besluttet hvilke kabler jeg skal have. Da jeg altid har brugt Supra, og været rigtig godt tilfreds med pris kontra ydelse så regner jeg med at gøre det igen. Jeg regner med at det bliver sådan noget her, men jeg vil gerne have det termineret da der sjældent går længe mellem jeg roder bag min reciever Hvad vil folk anbefale af terminering? Bananstik eller hvad? |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
|
Kan du skrue en skrue i med fingrene? Så har du snilde til at klare et bananstik |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmm Ja det skulle jeg da mene at jeg er i stand til Den terminering vi ser her. Hvilken en er det? Redigeret af Christian H - 10-Februar-2009 kl. 13:29 |
||
![]() |
||
hpdahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
|
Ligner umiddelbart |
||
MVH
HPDahl |
||
![]() |
||
askov ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Status: Offline Point: 121 |
![]() |
|
Det er banan stik, dem her ligner vist mere dem på billedet: http://www.crtv.dk/profi-gold/pga8103/showprodukter/715
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay. Og ved dem i her linker til, er det vel bare at sætte kablet i bananstikket, og så bananstikket i højtaler eller reciever, alt efter hvilken ende vi er i? Er der noget man skal være opmærksom på i brugen af bananstik? |
||
![]() |
||
Henrik_s ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
![]() |
|
jeg syntes bananstik i forstærkeren er praktisk, men i højtaleren vil jeg bare bruge de terminaler der er, bananstikket er jo bare et forstyrende led har jeg læst et eller andet sted |
||
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kan du jo også have ret i. Jeg syntes bare at det ser godt ud med bananstik i højtaleren Men et spadestik ser da heller ikke helt dumt ud. Og det gør det lidt lettere at rode med kablerne hvis de er termineret i begge ender. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |