Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
slagter
Ny bruger
Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Nye højtalere til gammelt anlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 20:04 |
Halløj
Fik Jer anbefalet af en kollega, så håber I kan give mig noget godt råd.
Har et gammelt anlæg som leverer noget rigtig elendig lyd og ville gerne opgradere lidt (har 5000)
Første idé var noget samlet pakke med det hele, men har nu været ude og høre nogle Harman Kardon højtalere som lød rigtig rigtig godt til en fin pris.
Men lyder de så også godt sammen med min gamle reciever ???
Der er tale om Harman Kardon HKTS 11 (højtalere) sammen med min gamle Sony STR-DE485 reciever.
Håber der er nogen der har en eller anden form for mening/ idé om det.
På forhånd tak 
Redigeret af slagter - 02-September-2009 kl. 20:05
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 20:17 |
Tjaeh, Hvis du kun vil have stereo, så har streamtech et demosæt af deres AVI aktivehøjtalere til 7500 kr. Det er et fund til de penge, de spiller bedre end mange andre højtalere jeg har haft/hørt. Der er indbygget forstærker i, og der er en stereo indgang (RCA) og to digitale (optiske)... Det er et rigtig godt køb! Jeg ville ikke gå efter de HKTS højtalere, der er MEGET andet derude som lyder MEGET bedre. Men det er så bare min mening...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
slagter
Ny bruger
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 21:38 |
Lyder spændende, men prisen bliver lige høj nok (måske man forventer for meget til for få penge)
Egentlig var idéen nok at få noget surround.....
Flere svar/ meninger ville være cool
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 00:33 |
Ok, dog ville jeg hellere have god stereo end dårlig surround...  Det får man langt mere ud af i det lange løb! Desuden er der jo altid mulighed for at opgraderer til 5.1 eller 7.1. Og ikke for at provokerer, men den Sony er da ikke meget værd...  Jeg ville starte helt forfra hvis jeg var dig, og købe noget godt/seriøst første gang. Det er der megen mere glæde ved, og så sparer man rigtig mange penge på den måde...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
slagter
Ny bruger
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 11:53 |
Øhm, nu gik spørgsmålet jo ikke på hvad DU ville købe. Jeg spørger helt simpelt om de 2 ting kan passe sammen.
Måske jeg ikke udtrykker mig korrekt. Jeg ville vide om det var en idé at købe de højtalere eller ej.
Jeg har 5000 og ikke 70000 som nogen herinde måske kunne finde på at bruge. Måske er jeg bare havnet i et helt forkert forum....
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 11:56 |
Mit råd vil være at få de højttalere på prøve og lytte til dem på din egen reciever. Det er temmeligt svært at komme med et kvalificeret gæt, når ikke vi kender hverken reciever eller højttalere.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 12:05 |
slagter skrev:
Øhm, nu gik spørgsmålet jo ikke på hvad DU ville købe. Jeg spørger helt simpelt om de 2 ting kan passe sammen.
Måske jeg ikke udtrykker mig korrekt. Jeg ville vide om det var en idé at købe de højtalere eller ej.
Jeg har 5000 og ikke 70000 som nogen herinde måske kunne finde på at bruge. Måske er jeg bare havnet i et helt forkert forum.... | Prøv at læs første linie i ovenstående indlæg og næstsidste, det er lidt selvmodsigende...  Du spørger vel hvad vi har af gode råd, ideer og alternativer? Hvis du bare vil bekræftes i dit valg, så skriv det. Men jo, selvfølgelig passer det sammen, højtalere og reciever. Men som Kampus også skriver må du prøve det af, for at se om det er dig. Gerne hjemme i din stue! Når det så er sagt, så mener jeg stadig der er mange andre spændende alternativer som vil give meget bedre lyd!
Redigeret af Asklepios - 03-September-2009 kl. 12:07
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
slagter
Ny bruger
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 19:57 |
Tak for rådet kampus...noget jeg kunne bruge....
|
 |