recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højtalere til musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye højtalere til musik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye højtalere til musik
    Sendt: 23-Januar-2012 kl. 09:43

I forbindelse med at min bio er færdig og rummet har fået en rigtig god akustik, skal jeg have et par gode stereohøjtalere.

Det bliver jo nok gulvhøjtalere, men små gode højtalere på standere, med eller uden mine MK 350 thx er også en mulighed.
Budget er max 80 tkr. nye som lettere brugte under 1 år.

Hælder mest til

Dynaudio Confidence C1 eller C2, eller den store Contour
B&W 802D eller 804D, men der får man jo ingen rabat i HFK, måske lidt i denne prisklasse.
Sonos Faber, men de er ret store i det syntes jeg.
Focal kunne også være en mulighed.

Design er extremer og specielle overflader har ikke betydning, vi taler om lyden.
Kom frisk med andre bud.
Så må jeg tage på lytterunde, med min yndlingsmusik.

Redigeret af SVP03 - 23-Januar-2012 kl. 09:47
SVP03
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 10:02
Nu har du tilsyneladende et pænt budget, så du kan kigge på de lidt mere eksotiske mærker. Jeg har en lille liste over nogle mærker jeg godt kunne tænke mig at høre:

- Harbeth. Her skulle Super HL5 være en perle.
- Vienna acoustics
- GamuT
- Gato audio
- Avantgarde acoustics
- BKS. Som dog er lukket nu, men der ydes stadig garanti.
- Amphion
- Audio Physic
- Raidho

Der er et dansk mærke mere jeg mangler, men kan for alt i verden ikke huske navnet nu. Min liste er lavet ud fra reviews og andre lytteindtryk, og er blot udtryk for hvad jeg godt kunne ønske mig at høre.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu