recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye højtalere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 16:08
OK. Det kunne man ikke lige se på billedet Smile Så er det 7-8" enheder der sidder i?

EDIT: Det er faktisk ret tydeligt at de er større, når man sætter billeder op ved siden af hinanden.

Redigeret af dpny - 16-December-2013 kl. 16:11
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

OK. Det kunne man ikke lige se på billedet Smile Så er det 7-8" enheder der sidder i?
Tror kun det er 6.5" faktisk, men er ikke sikker.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Lige til orientering, så kommer der en ny model fra mksound som ikke er helt så kluntet som s150.

Prisen kender jeg ikke, men jeg gætter på at den nok bliver lidt dyrere end s150. Deres nye subwoofere, i x-serien, fik i hvert fald et god hak opad i forhold til de ældre modeller.

En tilføjelse: S300 er væsentligt større end S150 så om den er mindre kluntet er nok en definitionssag :) Prisen er omkring 22-24k stk. Så den har fået dobbelt op på prisen ift. S150. Den blev demoet til hifi-messen I Kbh i år.

SATANS.. Så er det lige dobbelt op på budgettet... :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Lige til orientering, så kommer der en ny model fra mksound som ikke er helt så kluntet som s150.

Prisen kender jeg ikke, men jeg gætter på at den nok bliver lidt dyrere end s150. Deres nye subwoofere, i x-serien, fik i hvert fald et god hak opad i forhold til de ældre modeller.

En tilføjelse: S300 er væsentligt større end S150 så om den er mindre kluntet er nok en definitionssag :) Prisen er omkring 22-24k stk. Så den har fået dobbelt op på prisen ift. S150. Den blev demoet til hifi-messen I Kbh i år.

Dont shoot the messenger! Hehe. Man kan få Procella P8 for den pris, som efter min mening tramper all over MK'erne.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Ja ØV! :-) Sad i min egen lille boble og tænkte på at de nok skulle konkurrere med Procella P6 og så ville koste 13-14k,-. Måske de får en lillebror...
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 19:08
Disse kommer formentlig i februar 2014

https://www.dropbox.com/sh/hlv53jp2xbknty0/NNxXC99lGL
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 19:17
M6 til ca 5000kr/stk og s5 til ca 3000kr/stk

Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 19:23
Spændende Thumbs Up

Priser?

EDIT: OK!

Jeg ville rigtig gerne se nogle målinger på sådan en multi diskant konstruktion. Alt peger på at det er helt håbløst, men både mksound, Ken Kreisel og nu også XTZ har det, så måske det ikke er så ringe endda. Er der nogen af jer der har set nogle målinger på nogle af ovenstående højttalere? 

Redigeret af dpny - 16-December-2013 kl. 19:30
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 19:45
Jeg har læst at xtz har fået hjælp af tidligere mk sound ingeniører til udarbejdelsen af deres kommende cinema serie. Men der findes pt ikke andet materiale end det jeg linker til.
Til top
jhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2013 kl. 22:18
Det er et pænt budget til højttalere... Det er måske lidt en religion for nogle, men har du seriøst overvejet aktive højttalere ?

F.eks. kan du med det budget næsten købe de nyeste Beolab 18 "pibe-højttalere"... Super flotte med fin lyd. Eller du kan købe et komplet surround system med ADM9RS og DM5 fra AVI Hifi. Her får du super lyd og super pris...

Begge slags sluttes til "pre out" på forstærkeren.

Er der nogen der har andre forslag til aktive højttalere ?

Hilsen Jakob

Redigeret af jhansen - 17-December-2013 kl. 18:38
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu