recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nye højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nye højtalere

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nye højtalere
    Sendt: 23-Januar-2021 kl. 11:31
hej, skal have nye højtalere og overvejer elac debut reference b6 oller kef q350.
er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, min forstærker er en audiolab 6000A.
er ikke til meget lys klingende højtalere med skarpe diskanter, hvad det heller ikke ser ud til nogle af disse har når man ser diverse test. De koster ca det samme, kom evt. med andre forslag.
mvh Leo
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 12:02
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

hej, skal have nye højtalere og overvejer elac debut reference b6 oller kef q350.
er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, min forstærker er en audiolab 6000A.
er ikke til meget lys klingende højtalere med skarpe diskanter, hvad det heller ikke ser ud til nogle af disse har når man ser diverse test. De koster ca det samme, kom evt. med andre forslag.
mvh Leo

Nu kender jeg hverken de højtalere som du nævner og heller ikke din forstærker.

Jeg vil forelå, at du får et sæt Buchardt S300 Mk2 på besøg. For mig ganske ukendte, indtil et medlem her på siden gjorde mig opmærksom på dem.

Man har ikke mulighed for at lytte til andre steder end i Silkeborg som er producent sted og forhandler. Derfor gør Buchardt det, at du køber dem, får dem hjem. Du har 45 dage til at beslutte dig om du vil beholde dem. Vil du ikke det, så betaler Buchardt for retursendingen.

S300 Mk 2, er i mine ører helt fantastiske (jeg er gammel stereo nørd), og omkring lyd ganske krævende. Buchardt er lidt speciel på den måde, at de ikke har forhandlere, de reklamere ikke for deres produkter, og kan derfor holde prisen nede, for en i mine ører utrolig god kvalitet.

Hvis du søger på højtalerne kan du finde mange anmeldelser på nettet, men også på Youtube. Nerds.dk har også anmeldt højtalerne, og er svært fornøjede.

Desuden har jeg aldrig hørt en så dyb bas på den type højtalere.



Du kan læse lidt om mine oplevelser med højtalerne her:

https://forum.recordere.dk/dynaudio-buchardt-s300mkii_topic162130_page12.html

Held og lykke med valgetSmile
 
Hjemmesiden hedder vist buchardtaudio. 


Redigeret af Hother - 23-Januar-2021 kl. 12:18
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 12:11
der lyder det som om elac er bedst også den jeg hælder mest til
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 12:17
Hother, har  faldet over nogle test af dem, synes ikke lige der kommer nogle danske forhandlere frem når jeg søger på dem
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

Hother, har  faldet over nogle test af dem, synes ikke lige der kommer nogle danske forhandlere frem når jeg søger på dem

Som jeg skriver i mit indlæg, så er der ingen forhandlere af Buchardt højtalerne, udover Buchardt selv.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 12:20
har du skrevet kan jeg se buchardtaudio, dumme mig ;-)
men de er godt nok ikke kønne med den diskant ;-)
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 12:24
sorry tog lige fejl det er nogle af de andre modeller med det store plastik rundt om diskant, 300 er pæn nok, men de er over mit budget kan jeg se

Redigeret af Leo P - 23-Januar-2021 kl. 12:26
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

har du skrevet kan jeg se buchardtaudio, dumme mig ;-)
men de er godt nok ikke kønne med den diskant ;-)
No sweat
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

sorry tog lige fejl det er nogle af de andre modeller med det store plastik rundt om diskant, 300 er pæn nok, men de er over mit budget kan jeg se
Så må du spare op, de er i mine øjne, og ikke mindst ører, alle pengene værd. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 13:29
Jeg købte mine Buchardt brugte, gav 5000.-
Men så kan du selvfølgelig ikke høre dem først... 
Ning
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[QUOTE=Leo P]sorry tog lige fejl det er nogle af de andre modeller med det store plastik rundt om diskant, 300 er pæn nok, men de er over mit budget kan jeg se

Den sorte "plastik rundt om diskant" du referer til er nu ikke plastik, men en meget avanceret waweguide lavet af massiv aluminium.
 Den er lavet på grundlag af over 5000 målinger.
Høster stor anerkendelse verden over for sine egenskaber
Ning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu