recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nye højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nye højtalere

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 17:08
er blevet tilbudt at købe et b stock sæt til 7000 kr, er de pengene værd?
synes ikke alle er imponeret over dem
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

er blevet tilbudt at købe et b stock sæt til 7000 kr, er de pengene værd?
synes ikke alle er imponeret over dem

Det ca hvad de normal koster som b stock i december hvor der var rabat


Se hvad han fik dem med rabat, ca samme pris 7000kr https://forum.recordere.dk/dynaudio-buchardt-s300mkii_topic162130.html


Redigeret af gasolin - 25-Januar-2021 kl. 17:40
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

er blevet tilbudt at købe et b stock sæt til 7000 kr, er de pengene værd?
synes ikke alle er imponeret over dem
Jeg tror den der er noget nær den eneste negative anmeldelse jeg har set.. Nok ud af 30-40 stykker😁
Ning
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 20:12
Glem ham lidt,for ikke alle hans reviews er super, han synes et sæt wharfedale diamond 225 skal have 5, topkarakter i alt, bassen er ikke super dyb, den er lidt tynd og toppen er måske behalig men alt for diskret, som gir en meget mørk lyd (især diamond 220),der mangler livliighed i toppen, den er alt for kedelig i toppen selv om den er behalig at lytte til.

En højtaler som er behalig at lytte til skal ikke aut have topkarakter i alt

Trods det abonnere jeg på ham 



Redigeret af gasolin - 25-Januar-2021 kl. 20:13
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

Ning, men det gør dem ikke kønnere ;-) men hvor købte du dine ?

Hother, har pengene, men 1200 euro er mere end hvad jeg vil bruge, som er max 5000 kr

Købte mine enten herinde eller på dba... Kan ikke lige huske... 
Buchardt Audio har dem som B-stock til 1050 euro...med fuld garanti.
Hother købte sine som B-stock
Og jeg vil mene at, at mine B-stock højtalere var sprit nye. Dette bedømt ud fra emballage/indpakning, duft og naturligvis højtalernes udseende.

Men så heldig kan man vel ikke altid påregne at være.

B-Stock hos Buchardt er ofte højtalere der har været hjemme hos en kunde til en lytter og så returneret. Det ikke at forveksle med 2. sortering. 

Fra deres webside: “ B-stock is unboxed speakers which have either been returned by a previous customer or a reviewer.”


Redigeret af DanishCanadian - 25-Januar-2021 kl. 20:30
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 16:20
gasolin, helt enig, som sagt har jeg haft wharfedale 225 ,faktisk pga. af hans  test og bryder mig ikke om den, de er for mørke i lyden til mig og han kan ikke lide triangle borea bro 03, hvor mine sidste højtalere var storebroderen bro 07 som jeg synes spiller rigtig godt, så det er jo vis øre der høre

Redigeret af Leo P - 26-Januar-2021 kl. 16:27
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 21:33
men i mener min audiolab er fin og kraftig nok til de buchardt s300 ?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 22:11
Det går lige

Buchardt s300 er på 4 ohm og 88db, personligt vil jeg godt op på 150-200watt i 4 ohm, f.eks den her



Redigeret af gasolin - 27-Januar-2021 kl. 22:11
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 22:55
Buchardt har selv demonstreret sine højttalere på messer med en relativt lille Atoll forstærker.. Og det var i et rum på mindst 30 m2
Men du kan jo la det komme an på en prøve... Der er jo lang returret.. 


Redigeret af Ning - 27-Januar-2021 kl. 22:57
Ning
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 23:07
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/how-much-amplifier-power-is-required.10781/

Lige i denne tråd er der mange der er enige i at man skal have en hvis effekt, selvfølgelig i forhold til højtalernes følsomhed, men mest pga dynamic headrom hvor forstærkeren skal kunne levere noget peak power så dynamisk musik lyder helt rent, der skal man ofte have mindst 100 watt i 8 ohm og gerne mere, der kan 2x50 watt være langt fra nok hvis man har højttaler med lav følsomhed
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 17:04
når højtalerne er 4 ohm, burde de så ikke være lettere at trække ?
min audiolab er opgivet til 2x75 watt i 4 ohm ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2021 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

når højtalerne er 4 ohm, burde de så ikke være lettere at trække ?
min audiolab er opgivet til 2x75 watt i 4 ohm ?


Nej, ja mindre modstand, jo mere strøm trækker de.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu