|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
|
Jeg har selv kablet, men har bare smidt nogle bananstik fra Hifiklubben på dem. http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/arg on_5452_bananstik_tilbehoer.htm Det fungerer fint hos mig, selv med min tv-bænk på hjul, som jeg skubber rundt med. Jeg har købt selve kablet i UK, men var lidt for nærig til at få dem termineret. |
||
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
||
![]() |
||
Mr. Pioneer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Har lige et spørgsmål omkring banan stik, har en kammerat der siger at de
er ulovlige i Danmark, det har jeg aldrig aldrig selv hørt, men er der nogen af jer der ved om det er rigtigt ? |
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
Det er ikke korrekt. men "banan" ingangen på mange nye recivere er "plugged" med en plastik prop grundet eu regler. banan stik som sådan er nu ikke ulovlige. til trådstarter, du skal have ekspanderende bananstik, det vil løse dit problem. din lokale hifi forhandler burde kunne skaffe sådan nogle, alternativt kan du spørge den nærmeste instrumentforretning. Redigeret af kim olsen - 01-December-2008 kl. 01:23 |
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Har du pillet plastic propperne ud af højttaler bøsningerne bag i receiveren? Som Kim Olsen siger, så skal fabrikanterne pga. EU regler lukke hullerne med propper. Hvis nej, så kan den type propper ofte tages ud med en lille skruetrækker (vippe dem ud) eller hvis de er genstridige så find en passende selvskærende skrue, skru den en smule ind i proppen, og træk herefter proppen ud. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|
Jep, har pillet propperne ud, ellers kunne jeg slet ikke få stikkene ind Halvdelen af de stik jeg har er ekspanderende. De ryger ikke ud af receiveren, men kablet ryger ud af dem. Det er nogle dali et eller andet. Jeg købte så nogle billige stik som kan tage et tykkere kabel, men de er så ikke ekspanderende, så de ryger let ud af receiveren. Vi kan vel bare konkludere at det er lykkedes mig at købe 2 forskellige slags stik, som begge ikke dur til mit behov, flot jesper Men her igår rodede jeg lidt med det og fik vendt kablerne således at de ikke snor sig eller andet (mine kabler et tykke, stive og ret umulige). Nu sidder de umiddelbart ret godt. Men hvis jeg af en eller anden grund skal have alt u af min receiver, så er det et helvedes arbejde at sætte til igen, og sådan skal det vel ikke være når man bruger bananstik. Hele meningen med det er vel at del skal være nemt at til- og frakoble højtalere. Men jeg må på udkig efter nogle nye stik |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Køb nogle Gaffel Connectorer, som enten skrues eller krympes på kablet. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
|
Når man skal lodde kabel og bananstik sammen, hvad skal man i den forbindelse bruge? Bly, sølvloddetin? Evt. nogen der har et link?
|
||
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Der skal bare bruges ganske normal loddetin. det kan købes flere steder i handlen. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
De bananstik af Z plug typen som de også er linket til er rigtige gode, de virker, jeg bruger dem selv i en del dyrere model forsølvet med finsølv til mine custom Cables, husk bagefter at krympe kablerne til stikket med krympeflex med lim i, så har du er perfekt aflastning der ikke går i stykker.
Men det er bare ikke nok at terminere kablerne med bananstik, så er termineringen i orden, husk på at guldstikkene bare ser flotte ud, de har ikke en super god kontaktforbindelse, derfor bruger de mere seriøse kabel firmaer sølvstik, de oxidere godt nok, men da sølv oxid er ledende så er det ikke et problem, guld ser bare dyrt ud, men ikke en god leder. Men det vigtigste af alt dine kabler skal passe til dit setup, det nytter ikke bare at smutte ud og købe lakridser til dit setup hvis de ikke passer rent lydmæssigt til dit system, du skal ud og lytte dig frem, husk de skal tilspilles før du får det endelige resultat. Ang. loddetin så få noget med min. 3-4% sølv i og så blyfrit, så er du godt på vej ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |