recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højtalerkabler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye højtalerkabler.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Emne: Nye højtalerkabler.
    Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 08:10

Hey.

Jeg overvejer at skifte mine højtalerkabler ud. Efter jeg har fået ny receiver synes jeg lyden i min center er lige lys nok og diskanten er fremhævet ret meget. Det kommer til udtryk ved råb og skrig i film. Der synes jeg at diskanten skratter lidt ved høj volumen. (kan det være kablets skyld)

Jeg har dali silver wave kabler, som selvfølgelig er sølvkabler.

Måske jeg skal bevæge mig lidt væk fra sølv?

Jeg vil prøve at låne nogle med hjem, men hvilke? Har I nogle gode forslag?

For at kunne låne nogle med hjem så skal det nok være fra hifiklubben går jeg ud fra? Bor i nordjylland

Prisen skal max være 140kr pr meter. Skal bruges til mine fronter og center

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 08:23
Det sagtens være dine kabler, der er problemet. Oplevede præcis det samme på min kef center højtaler, da jeg brugte qed silver anniversary (tykke sølvkabler) fra hifiklubben. Efter at have skiftet til wyrewizard, oplever jeg ikke den skrigende diskant mere.

Men du må vel tage ned i hifiklubben og høre hvad de kan anbefale

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 08:26

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Det sagtens være dine kabler, der er problemet. Oplevede præcis det samme på min kef center højtaler, da jeg brugte qed silver anniversary (tykke sølvkabler) fra hifiklubben. Efter at have skiftet til wyrewizard, oplever jeg ikke den skrigende diskant mere.

Men du må vel tage ned i hifiklubben og høre hvad de kan anbefale

Super input! Så håber jeg det er kablerne. Det er lidt billigere at skifte dem fremfor centeren

Så vil jeg prøve at låne nogle kabler med hjem i weekenden. Hvis man da stadig KAN det.. Hifiklubben er ikke helt som i de gode gamle dage hvor man kunne låne højtalere og alt andet med hjem.

Kan se at HFK har fået en del van den hul kabler. Nogle der har kendskab til disse og hvilken model man skal gå efter?

Redigeret af furious jt - 28-Oktober-2008 kl. 08:26
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 08:43

Det med højttalerkabler er der også mange meninger om. Jeg har selv de senere dage brugt en del tid på søgning efter nye, og er blevet enig med mig selv om at prøve Supra's Ply serie http://www.av-connection.dk/?ML=360

3.4S (skærmet) til center og front

2.0 til baghøjttalere (surround)

Jeg skal under et gulvtæppe med nogle af kablerne, så alt for tykke kabler er ikke sagen.

Kablerne bliver først bestilt idag, så hvordan de virker kan jeg ikke sige noget om endnu. Men jeg har gode erfaringer med mærket i andre sammenhænge.

/ Jørgen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Det med højttalerkabler er der også mange meninger om. Jeg har selv de senere dage brugt en del tid på søgning efter nye, og er blevet enig med mig selv om at prøve Supra's Ply serie http://www.av-connection.dk/?ML=360

Jeg skal under et gulvtæppe med nogle af kablerne, så alt for tykke kabler er ikke sagen.

Kablerne bliver først bestilt idag, så hvordan de virker kan jeg ikke sige noget om endnu. Men jeg har gode erfaringer med mærket i andre sammenhænge.

Det var sjovt. har lige så lige kigget på de kabler

Man kan få dem med noget der hedder flex-terminering. Ved bare ikke om det duer i min reciever og hvordan man tilslutter kablet i højtaleren og receiveren med den slags terminering 

Banan termineringen er lidt for dyr synes jeg.

Redigeret af furious jt - 28-Oktober-2008 kl. 08:53
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Man kan få dem med noget der hedder flex-terminering. Ved bare ikke om det duer i min reciever og hvordan man tilslutter kablet i højtaleren og receiveren med den slags terminering 

Jeg har ikke overvejet andet end "bananerne". Ja Supra's er lidt dyre, men der findes jo også andre. Nogle vil måske nøjes med stik til receiveren, men det ser da mere prof ud at også højttalerne har stik

Redigeret af JørgenR - 28-Oktober-2008 kl. 08:58
/ Jørgen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 09:01

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg har ikke overvejet andet end "bananerne". Ja Supra's er lidt dyre, men der findes jo også andre. Nogle vil måske nøjes med stik til receiveren, men det ser da mere prof ud at også højttalerne har stik

Helt enig, derfor VIL jeg også have en form for terminering, men bananerne er for dyre i dette tilfælde.

Derfor vil den flex terminering være et godt alternativ. Kan bare ikke helt se hvordan de skal tilsluttes recevieren og højtalerene

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu