recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højttalere spiller ikke igennem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye højttalere spiller ikke igennem

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye højttalere spiller ikke igennem
    Sendt: 22-Februar-2013 kl. 08:28
Hej med jer..

Jeg modtag igår noget udstyr i forbindelse med jeg skal flytte ud .. 
Problemet ligger nu i, efter jeg testede mine nye højttalere .. Så synes jeg der manglede noget bund.
I alt fald spillede de meget lavere end mine tidligere Jamo.

Der er tale om Jamo 426 (Dem som spiller fint, sort model.) - de nye - Jamo S606 (Hvid model - spiller dårligt.)

Det sjove er så nu, da jeg testede de forskellige indgange/udgange - så når de nye 606 spillede "alene" altså kun én koblet til - så kunne man mærke med det samme den spillede rigtigt! Ligeså snart jeg koblede den anden på (mens der var musik på) så "forsvandt" den lyd igen..

De andre Jamo og Pioneer - fungere fint. Så ved ikke hvad jeg gør galt.. Har i et bud ?

I må sige til, hvis der andet info der mangler.. :(
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 08:45
Hvad bruger du af forstærker og kabler?
Ligner måske alm 230 v ledning

Placeringen er også vigtig. Står de bare midt i rummet kommer de ikke til at lyde fornuftigt.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvad bruger du af forstærker og kabler?
Ligner måske alm 230 v ledning

Placeringen er også vigtig. Står de bare midt i rummet kommer de ikke til at lyde fornuftigt.

Det er alm. CCA kobber 2x2,5mm .. Ved godt det ikke er det bedste, men gider ikke trække/købe andet før jeg er flyttet.. (d.1 marts)

Receiveren er en Pioneer VSX-827-K ..

Redigeret: - Skal siges, der er markant forskel i lyden!!! De små 426, burde på ingen måde kunne afgive den bass de gør - når de andre har indbygget 8" sub i siden..

Redigeret af Munkieftw - 22-Februar-2013 kl. 08:51
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 08:53
Det kan også være de lige skal spilles til.

Nogle højtalere lyder ikke særlig godt i starten.

Men det lyder nu mest som om at de spiller i modfase.

Slår enhederne ud på samme tid?

Redigeret af Mufti - 22-Februar-2013 kl. 09:05
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 08:57
næ de skal lige spilles til et par dage så de bevægelige dele sætter sig Wink
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:02
Så forstår jeg bare ikke at de spiller "godt" når de sat enkeltvis til :(

Har også prøvet at køre dem i "Speakers B" .. Samme resultat..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:03
Dit kabel er lige i de mindste til gulv ht du skal nok satse på noget som fx det her http://www.av-cables.dk/std-hoejttalerkabel/hoejttalerkabel-2x400mm2-pris-pr-meter.html eller http://www.av-cables.dk/ixos-hoejttalerkabel/ixos-hoejttalerkabel-42-mm2-pris-pr-meter.html det kan jo også være at din reciever mangler kræfter til at trække de ny ht 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:04
Kan den trække 1 og det lyder ok er din reciever for svag til de nye
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:11
Tror sku din reciever mangler kræfter.

Den har en strømforsyning på 530 w som er max den kan sutte ud af vægen så dit watt regnestykke ser sådan ud 7 kanaler delt med 530 ca 75 w alle kanaler drevet på en gang hvis forstærker var 100 % effektiv men det er ingen der er så ca 50 % går til varme udvikling display osv så den rigtige ydelse ligger på ca 35 w pr kanal ved 7 kanaler drevet på en gang
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:15
+ dine nye ht er ikke de letteste at trække 89 db følsomhed i 6 ohm Wink
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:17
Hmm.. Det var satans.. 

Ligger inde med en EP4000 og en LD SYSTEMS 1600-K .. Så må jeg jo prøve med en af dem. 

EP4000 har følgende, RMS 2x 950W @ 4ohms, 2x 550W @ 8ohms, 2x 1250W @ 2ohms.. Hvad vil i forslå af en pæn ny Receiver? .. Højttalerene bliver ikke returneret fordi de er for "stærke".. Og en EP4000, er alt for dyr, tung og larmende at have tændt..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Munkieftw Munkieftw skrev:

Så forstår jeg bare ikke at de spiller "godt" når de sat enkeltvis til :(

Har også prøvet at køre dem i "Speakers B" .. Samme resultat..

Tjek nu lige om enhederne slår ud på sammen tid.

Og læs brugsanvisningen for korrekt placering. Hvis bassen peger mod hinanden giver det svagere bas.

Prøv at læse denne tråd.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu