|
Nye højttalere til gammel subwoofer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
journalisten ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2008 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juli-2018 kl. 14:13 |
Hej, jeg har en soundbar og en subwoofer, som jeg bruger, når jeg ser film, men nu vil jeg gerne opgradere sættet, så jeg i stedet får surround sound. Er der mulighed for at købe trådløse surround sound-højttalere og koble dem til min nuværende ikke-trådløse subwoofer fx vha. en trådløs dongle?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19558 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske........
Mere præcist bliver svaret ikke, når du ikke oplyser hvilken soundbar og subwoofer du har nu! Klaus
|
|
![]() |
|
journalisten ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2008 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 59 |
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at soundbaren skulle være en del af setuppet, men det er vist en JBL SB100. Subwooferen er en Argon Sub640.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det korte svar er nej.
Selv om du har aktive højttalere skal du have noget der kan føde højttalere med surround signal. Overvej evt en lille forstærker med to argon sidehøjttalere. Om du kan genbruge soundbaren til center ved jeg ikke.
|
|
![]() |
|
Tak for svaret :-)
Hvis jeg køber disse to højttalere - kan jeg så sætte dem til min Argon-subwoofer, der så sættes til min filmprojekter? Jeg er helt grøn på området med filmlyd. Jeg har altid bare gået op i billedkvaliteten, men ønsker at gøre oplevelsen lidt mere intens med bedre lyd. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Der er ikke lyd i en filmprojektor.
Du kan sagtens starte med to sidehøjttalere som demdu linker til. Og senere udbygge med center og baghøjttalere. Men du får brug for en forstærker. |
|
![]() |
|
Der er faktisk lyd i min projektor - den er bare ikke synderligt god :-) Derfor har jeg indtil nu sat en soundbar til subwooferen, som så er sat til projekteren med et minijack-stik. Jeg havde håbet, at jeg kunne erstatte soundbaren med to højttalere, der sættes til subwooferen, som så sættes til projektoren som hidtil.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |