|
Nye højttalere til Pioneer SC-2022 |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Preps ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Marts-2014 kl. 15:28 |
|
Jeg har over en periode været i gang med en udskiftning af mit surround system, havde Onkyo og System Audio højttalere + sub. og har pt. Gamut Dana 2650 fronter som jeg syntes spiller rigtig godt, men fruen ønsker noget mindre :o(
Som udgangspunkt leder jeg i første omgang efter en rigtig god center, gerne i brugtmarkedet til omkring 5k, og håber på at kunne finde væg/stander højttalere (3,5k/stk brugt) som har et stort nok lydbillede til, at være en god nok erstatning for mine Gamut'er. Jeg har overvejet SA Exact både som fronter og center, men har desværre ikke kunne finde et demosted med "min" Pioneer foran. Når de 3 fronter/center er på plads, vil jeg gerne supplere op med en sub, måske en B&W ASW610XP, pga. str. og hurtighed. Brug er 80/20 film/stereo. Med forbehold for at lydbilledet er subjektivt for os alle, vil jeg som inspiration meget gerne høre om jeres forslag til mærker der matcher lyden fra Pioneer?
|
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad med Pioneer's egne højttalere? De må da formodes at passe...
|
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Disse højttalere bruger jeg selv på en Pionner LX77 og de lyder fremragende og du kan også få en center i samme serie
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
Preps ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
|
Tak for din anbefaling Jesper. Jeg har faktisk kigget på Dynaudio og X14, hvordan bruger du X14 - som fronter? X22 syntes jeg også ser interessant ud som center. Har du også den i dit setup?
|
||
![]() |
||
|
Tak for input. Dem har jeg ikke tænkt på, har du specifik erfaring med dem?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
|
Fordi? Klaus |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Jeg har 2 stk. x14 som fronter og x24 som center derudover har jeg MK SUR-95T tripole som baghøjttalere og sluttelig en SVS SB13-Ultra som sub
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
|
Du skulle ikke tilfældigvis bo i rimelig nærhed af Kolding/Odense :o)
|
||
![]() |
||
|
Desværre, jeg er bosiddende i København, så der er et stykke vej😉
|
||
Jesper
||
![]() |
||
|
Øv bøv
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |