|
Nye højttalere |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1) Jeg har hørt monitor audio silver 6 - og synes det er en klasse-højtaler. På niveau med i hvert fald Dali Ikon 6 og B&W 684. Jeg tror du vil høre en udmærket højtaler - besøg evt. tapeconnection i Århus til prøvelyt. Du kunne også prøver Dali Lektor 8, der i øjeblikket er på tilbud i HFK. Der er sikkert masser af punch i dem. Når du kommer fra JBL med 10" basser, skal du nok ikke under 8". Jeg selv er droslet helt ned fra Dali 18MK2 til Dali Royal Tower med 2 stk 5.5". Men det kommer jo helt an på musikvalg/filmbehov samt akustiske forhold i din bolig. 2) Din yamaha 1040 er opgivet til --- 110 W pr. kanal l (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.09 % THD, 2 ch driven) Det burde være helt ok - specielt hvis højtaleren har en rimelig følsomhed. Men en NAD 218 el.lign. vil unægteligt være bedre - specielt, hvis du spiller højt. Hvis formålet er punch og lydtryk, så findes der jo også Cerwin Vegas effektforstærkere - f.eks. https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/cerwin-vega-cxa8i-effektforstarker/. Et par Dali lektor 8 til 3199,- pr stk og en CW effektforstærker til 4999,- med 2x350W 8ohm RMS - så kan sikkert spilles meget højt ![]() Overvej også brugtmarkedet. Der er rigtig gode penge at spare.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 474 |
Jeg vil også gerne lægge et godt ord ind for at du prøver at lytte til Dali Lektor 8.. Den er på tilbud i hifiklubben og spiller godt, også med optagelser der ikke nødvendigvis er i topkvalitet. Dem kan din Yamaha sagtens trække..
|
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Meeen, de nyder nu godt af den ekstra saft en effektblok kan levere. Og hvis ikke de får den førnævnte MiniDSP boks, vil jeg ikke sige de er noget og råbe hurra for, dog ok i prisklassen efter de er kommet på bud.
|
|
![]() |
|
Trisse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
Synes det lyder voldsomt at smide en 218 foran et par Lektor højttalere eller har jeg misforstået noget.
Jeg havde faktisk overvejet at købe en Nad C390DD2 digital forstærker til stereo, men hvordan sættes den op så jeg får surround fra 1040'eren. Og lyder det overhovedet godt? Ved det er mange penge men er det en fantastisk løsning, så er jeg villig til at spendere de penge.. Jesper |
|
![]() |
|
kerovan ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
Har et sæt Elac FS 208 Anniversary Edition til salg hvis det var noget
http://www.elac.com/en/archive/archiv_produkt_alt.php?f=50331 Mine er bare sorte Billeder kan sendes 8000kr Afslag ved hurtig handel ;) |
|
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
.
Redigeret af Henrik B. - 06-Januar-2015 kl. 20:07 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
LOOOOOL Så de synes at System Audio spiller bedre end Monitor Audio?? ![]() ![]() ![]() Monitor Audio kan også lyttes til, hos Tapeconnection i Århus. De har alle modeller fremme. M.v.h. |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Dejlig NAD digital stereo-forstærker. Den er min øverste ønske-forstærker (må nøjes med Nuforcen). Men det er nok vanskeligt at kombinere med surround. Det må gøres med Yahama alene - eller støttet af en effektforstærker. Jeg synes du skulle prøve lektor-højtalerne med din egen forstærker - og evt. låne en effektforstærker fra HFK og lytte til forskellen? På brugtmarkedet kan man jo også overveje Dali 850 og den senere Dali 870. Begge er super højtalere med 8" basser. Hifi-lyd med punch. |
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |