recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye kompakte surround højt. (Dali Fazon, godt?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye kompakte surround højt. (Dali Fazon, godt?)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2009
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Nye kompakte surround højt. (Dali Fazon, godt?)
    Sendt: 05-December-2010 kl. 14:21
Hey

Jeg er ude efter nogle nye surround højtaler, som skal sluttes til en Pioneer VSX-919AH.

Det skal helst være mindre/kompakte højtalere der kan hænge på væggen.
Jeg har bl.a. set Dali FAZON sat 5.1 højtalersystem på hifi-klubbens hp, da jeg synes de har et pænt kompakt design. Men er der alternativer der er bedre og helt i samme stil?

Jeg bruger Jamo nu, med 5 sat og aktiv 8"sub. Denne sub kan jeg vel bruge til andre sæt også, nu når den er aktiv?

Jeg har et budget på ca. 12.000 kr.

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 17:28

Heya Smile

Samme stil ved jeg nu ikke.. Men personligt syntes jeg B&W M1 lyder rigtigt godt til film. De efterlader også plads i dit budget til en evt. fornyelse af din sub.

Jeg lyttede selv til mange satelitter får et års tid siden, da jeg troede det var det jeg skulle have.. Min personlige favorit er dog Dali Motif:

Du kan sagtens bruge din sub med andre højtalere.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 19:33
dali fazon og dali motif er skåret af samme stykke, altså de levere de samme positive og negative ting Motif er bedre end Fazon, så det kan sagtens fungere med 3 motif i fronten og fazon bagved, eller en motif og 4 fazon.. skal bare være klar over en ting

Har MOTIF LCR, og er generelt interessant som center, men den er skinger i det høje. rigtigt diskante toner kan skære i kraniet i denne højtaler, men ellers er den fin, tror det er har lidt at gøre med Aluminiums chassiet, det er meget mindre tilgivende end et trækabinet. så lydene kan blive lidt skingre, men det er rent gætteri..

den spiller dog bedre jo mere den for lov at blive brugt.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 21:32
hvis du er på jagt after satelit system så kune der her være en alternativ til HIfi klubens højtelere
der stå at 5.1 set koste pt 6500 kr men hvis jeg husker rigtig så var den solgt som felleskøb for 4ooo kr så du kan siker får rabat på den pris som er opgivet nu...
hifi friks tilbyder den service at de kan komer hjem hos dig og fremviser dem og du kan lyte på dem uden forpligtelser ...
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 22:56
Lækkert med inputs Smile

Jeg har også haft kig på MOTIF LCR, men hvor meget bedre er de end FAZON (selvf. svært at sige)?
Som "rasmusdc" nævner kunne det være en mulighed at anvende en MOTIF som center og så resten FAZON. Men hvor meget er der at vinde ved at bruge den som center kontra én FAZON?

Man kan købe et FAZON system med sub, men hvor vigtig er sub, når jeg nu har en og derudover bor jeg i lejlighed, og ved derfor ikke hvor meget den skal bruges.

Det system fra hifi-freks er interesssant, især pga. prisen, men må indrømme jeg ikke er så vild med designet, men lækker service de leverer!.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 09:12
Ja det var da noget af en service de hifi freaks levere Shocked

Sub'en i et system som det du er ved at stykke sammen er uhyre vigtig.. Men om du burde kigge på ny osv. afhænger meget af standen af din nuværende, som vi ved meget lidt om - udover det er 8", hvilket fint nok. Men sub'en er meget vigtig, da den levere al din bas + LFE.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 11:06
Kan anbefale dig at kigge/lytte på Monitor Audio Radius  HD serien
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 19:11
Jeg har en Jamo SW 410E http://reviews.cnet.com/subwoofers/jamo-sw-410-e/1707-11312_7-30112757.html
Det er en ældre aktiv sub.

Hvis man køber det højtaler system med 5 FAZON er der en sub med, men synes den ser lidt lille ud, men som sagt bor jeg i lejlighed så kan ikke tillade mig at "banke" igennem (kan også være jeg undervurderer den). Ellers er der også den lidt større motif eller måske en anden - skal dog ikke være så dyr, da jeg godt i ville holde sætte på ca. 12.000 kr. Smile

Jeg vil lige se nærmere på den Radius HD serie. Wink

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 09:15
Bare fordi man har en større sub, betyder det nødvendigvis ikke at man skal vælte bygningen man bor i Smile Fazon og Motif sub'(erne?) er ikke store, og jeg vil til hver en tid anbefale Dali Basis 100 (Inden for HFK rammer) ... Du får meget mere saft og kraft for pengene.. Der er flere grunde til at have en god/stor sub, udover evnen til at knuse vinduer og give naboerne ud af kroppen oplevelser.
Til top
uggeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 16:58
Du har selvf. ret i at man ikke behøver  at vælte huset, men fx den 8" sub jeg har nu, der skal ikke meget til før den kan høres nedenunder Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu