recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye lydformater -gammel reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye lydformater -gammel reciever

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 21:37
Jeg benytter et HDMI kabel fra min Toshiba XE1 til Denon 3806 til både lyd og video og derfra et HDMI kabel til projektor. Får jeg en Blu-Ray afspiller, er det blot at sætte til Denon'en og så switcher jeg.

Ingen tvivl om, at lyden er klart bedre end både coax og toslink og jeg kan ikke forestille mig, at jeg vil vinde noget, ved at bruge et component kabel til billedet.

Den eneste måde jeg kan forestille mig en lydforbedring er, hvis jeg får en HD Denon afspiller med Denon link. Lyden var helt sikkert bedre over Denon link, da jeg havde en Denon 3910'er, men svært at vurdere nu, hvor jeg kun har en Toshiba afspiller. 

Redigeret af Swearengen - 14-Maj-2007 kl. 21:38
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 22:12

Oprindeligt skrevet af Swearengen Swearengen skrev:

Jeg benytter et HDMI kabel fra min Toshiba XE1 til Denon 3806 til både lyd og video og derfra et HDMI kabel til projektor. Får jeg en Blu-Ray afspiller, er det blot at sætte til Denon'en og så switcher jeg.

Ingen tvivl om, at lyden er klart bedre end både coax og toslink og jeg kan ikke forestille mig, at jeg vil vinde noget, ved at bruge et component kabel til billedet.

Den eneste måde jeg kan forestille mig en lydforbedring er, hvis jeg får en HD Denon afspiller med Denon link. Lyden var helt sikkert bedre over Denon link, da jeg havde en Denon 3910'er, men svært at vurdere nu, hvor jeg kun har en Toshiba afspiller. 

Vinder man noget billedmæssigt, ved at smide det gennem Denon'en tror du?

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Vinder man noget billedmæssigt, ved at smide det gennem Denon'en tror du?

Nej, overhovedet ikke. Men hvis jeg smider billed og lyd gennem Denon'en kan den koordinere det, så risikoen for "out of sync" mellem lyd og billed mindskes. Jeg vil til enhver tid tiltro Denon'en at være bedre kvalitet end Toshiba'en og hellere lade den styre opsætningen af højttalere, mht. afstand, forsinkelse etc. fremfor Toshibaen.

Jeg kan tage fejl, men det er mit valg
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu