recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye pana vs. sidste års modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye pana vs. sidste års modeller

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Hejsa... men det lyder da til gengæld til det kunne betale sig at skifte til Samsungen der er vurderet mod v10'eren?

Som jeg læser det giver den et klart bedre billlede end v10 (og dermed bedre end min pz800)

......

Så læser du forkert. Cnet mener endda at V10 giver den bedste billedkvalitet, de nogenlsinde har set fra en fladskærm.
Link til Cnet anmeldelse
Det kommer jo an på hvor man læser. - og det er jo heller ikke sikkert Cnet har set B855 endnu...Her i forummet er der en tråd om netop disse to skærme (V10 og B855) - og det er nok den der hentydes til. Her gav Otto en foreløbig vurdering af de to skærme, og såvidt jeg kunne forstå, var det eneste punkt hvor V10 var B855 overlegent mht retention.Efterfølgende er der så kommet en opdatering i firmwaren til V10 som tilsyneladende har rettet op på den fejl i farvebalancen der var i THX mode.

Dihetering ifølge Rasmus Larsen på Flatpanels.dk på Samsung når ikke op på V10 og Kuro niveau. Alene dette problem gør, at den hævdede 2. plads er noget tvivlsom.

Citat fra anmeldelse på Flatpanels::
"Dithering - eller plasmastøj om man vil – er også stadig aktuelt på B850. Jeg har også en af Samsungs plasma-Tv fra 2007 line-up’et stående og denne har store problemer med dithering. B850 er forbedret markant i forhold til denne Q97, men man har ikke været i stand til at reducere dithering helt ned på Pioneer KURO eller Panasonic V10 niveau"

Redigeret af Garfield - 17-Juli-2009 kl. 13:44
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

Cnet er altså en helt anden Hifi institution end Ottos private kommentarer. Al respekt for Otto, men at hans vurdering skal være lov i henhold til et højt respekteret sted som Cnet er vist lidt langt ude.

Nu ser det så ikke ud til at cnet har testet Samsung B855 (jeg kan i al fald ikke finde en test på den...), så det er jo lidt akademisk i denne sammenhæng. At V10 er "den bedste fladskærm de har testet i år" er ikke nødvendigvis ensbetydende med at den er "den bedste fladskærm".

Og hvad angår Ottos forudsætninger for at kunne udtale sig kvalificeret om en given skærm, så vil jeg mene at de fleste brugere på dette forum kender væsentligt mere til dem end til cnet's anmelderes. Ikke dermed være sagt at DE er amatører, men jeg finder det ret tankevækkende at de ikke har spottet den fejl i farvebalancen i THX mode som både Rasmus og Otto har påpeget.

Og så kan det da godt være at "HD is the new black", men jeg mener at ordentlig behandlig af SD materiale er en essentiel feature i TV i denne prisklasse - specielt med tanke på at størstedelen af det materiale "normale" mennesker vil se på det stadig er SD, det være sig SDTV eller DVD. Og her fejler V10, hvilket cnet iøvrigt også påpeger.

Redigeret af RogueAgent - 17-Juli-2009 kl. 14:20
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 15:07
Hvis du havde gidet læse den tyske del, så hævder de under WIR MEINEN, at det er den bedste skærm de nogensinde har oplevet.

je= betyder nogensinde

De mener endda den overgår Pioneer, hvilket vil skure slemt i ørerne på mange herinde.

Citat:
"Der 50 Zoll große Plasma-Fernseher TX-P50V10E von Panasonic bietet die beste Bildqualität, die wir je bei einem Flachbildfernseher erlebt haben. Er überflügelt sogar Pioneers Kuro-Modelle. Diese sind aber ohnehin nur noch bis zur IFA im September dieses Jahres erhältlich. Der Panasonic kommt nun auch mit 1080p-Material mit 24 Bildern pro Sekunde zurecht. Zudem ist sein Design äußerst ansprechend. Allerdings hat das gute Paket aus Bildqualität, Design und Ausstattung seinen Preis: Der HD-Fernseher kostet rund 2300 Euro."

Redigeret af Garfield - 17-Juli-2009 kl. 15:10
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 20:36
Aaarh ro på, mis. 

Mit skoletysk er ikke hvad det har været, derfor læste jeg den amerikanske test på cnet.com. Hvis cnet er så profesionelle, så burde de vel også komme frem til det samme resultat..!

Amerikanerne siger (som jeg citerede) at V10 er den bedste skærm de har testet i år - mens tyskerne kalder den den bedste skærm de har set.

Men nu har jeg da også stavet mig gennem den tyske test, og den ændrer jo ikke på det store - først og fremmest har heller ikke tyskerne testet B855, så hele denne tangent er ret beset lidt akademisk.

Jeg kan dog ikke lade være med at være lidt skeptisk overfor en test som ikke angiver en eneste objektiv måling til at bakke deres vurderinger op med. Når de så f.eks. siger at V10 samlet set er bedre end Pioneer Kuro (hvilket den da meget vel kan være på nogle punkter), så opfatter jeg det som en ren subjektiv vurdering, der bl.a. modsiges af Rasmus' og Bantam's målinger der viser at V10 halter bagefter på sortniveau og farvebalance *) - og som ihvertfald ikke holder vand når det kommer til korrekt behandling af SD materiale.

Og når alt dette er sagt, så har jeg hverken Panasonic, Samsung eller Pioneer, og opfatter derfor ikke mig selv som specielt partisk eller "religiøs" i denne sammenhæng.

*) Der er som bekendt kommet en opdatering til V10's firmware som retter op på problemet med farvebalancen, men den var givetvis ikke kommet da cnet testede den.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 14:21

Jeg har læst Ottos oplevelse af skærmenes egenskaber... og jeg tror ikke han lyver når han nævner hvad den ene er god til i forhold til den anden... så enkelt er det. Og som jeg læser det (uden firmware opgrad.) så mener Otto at samsungen har et bedre billede end pana'en, slut prut

Jeg tror derfor også at jeg selv ville komme til den konklusion da det der konkluderes ikke er genstand for debat. Sort niveau, kontrast, dithering, retention osv. er absolutter. Det eneste der er åbent for debat er hvor meget betydning man tillægger de forskellige facts/plusser/minuser.

Redigeret af tohmahawk - 18-Juli-2009 kl. 14:22
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 14:26
udfra hvad jeg har læst og set samt otto.
i 50 tommer
pioneer 509 og krp modellerne
samsung ps50b855
panasonic v10.

til mit behov er en pioneer noget bedre, har dog ikke set en 855 i mørkeomgivelser.
så det kommer an på ens behov i den sidste ende. 

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Jeg har læst Ottos oplevelse af skærmenes egenskaber... og jeg tror ikke han lyver når han nævner hvad den ene er god til i forhold til den anden... så enkelt er det. Og som jeg læser det (uden firmware opgrad.) så mener Otto at samsungen har et bedre billede end pana'en, slut prut

Sammenligningen bør fra nu af foretages med udgangspunkt i, at V10'en er blevet opgraderet. Otto ville ved lejlighed opdatere sin gennemgang ud fra dette faktum.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu