recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye Panasonic er på trapperne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye Panasonic er på trapperne

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af ehrnberg ehrnberg skrev:

ZT60 lyder spændende.. Håber at retention er forsvundet på de nye plasma skærme. Panasonics egne folk siger til fremvisningerne at "retention er fortid, og ses ikke på de nye plasma modeller". Det var sidste år på et forhandler møde.. Og det var da vidst lidt noget bullshit.

Plasma bliver af og til gift med logoer
Det lever plasma med

Det et værre med os...forvent ikke det forsvinder helt
Bruger der ser kanal 6 12 timer om dagen er i fare

Plasma...måske en truet "skærmart" ???
E.L.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Du kan streame det via enten netværk trådet eller via Wi-Fi. Eller hvis man har andre medieafspillere (PS3 fx.), kan optagelsen overføres hertil. Hvis man har en NAS kan optagelsen gemmes her og sendes ud på netværket, eller bare benytte PC'en til at formidle optagelsen rundt.

Tak

Welcome. Det giver også mulighed for at flytte optagelser over på mobile enheder (mobil, tablets og bærbare).

Fint nok, men er det ikke noget besværlig ?
OBS...skal der ændres instillinger tilbage når man har
overført det optagme ?...nej vel
E.L.
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 13:53
Men til en børnefamilie hvor den kører på de forskellige tegnefilmskanaler, dog med en del zappen, der er det vel ikke plasma der skal vælges?
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 14:04

Du kan streame det via enten netværk trådet eller via Wi-Fi. Eller hvis man har andre medieafspillere (PS3 fx.), kan optagelsen overføres hertil. Hvis man har en NAS kan optagelsen gemmes her og sendes ud på netværket, eller bare benytte PC'en til at formidle optagelsen rundt.

Tak

Welcome. Det giver også mulighed for at flytte optagelser over på mobile enheder (mobil, tablets og bærbare).

Fint nok, men er det ikke noget besværlig ?
OBS...skal der ændres instillinger tilbage når man har
overført det optagme ?...nej vel

Besværligt? Det må komme an på den enkelte persons opfattelse. Hvis man syntes det er besværligt at koge et æg, fordi man ikke vil nøjes med at spise det råt, så jo Wink
Det er kun besværligt, fordi man ikke ønsker at optagelser skal kunne hives direkte ud, og man derfor er nødt til at konvertere optagelserne til et format, som kan benyttes bredt. Er ikke helt klar over hvilket format optagelserne gemmes som på HDD'en. Men hvis man konverterer disse til MP4, kan langt de fleste afspillere i dag afspille dem. Jeg syntes netop det er besværligt, at jeg ikke selv kan bestemme på hvilken afspiller jeg vil se mine optagelser på. Når først optagelserne er konverteret om, kan de afspilles på fjernsynet, enten via netværk eller via en anden medieafspiller.Big smile
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2012
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 14:09

ZT60 lyder spændende.. Håber at retention er forsvundet på de nye plasma skærme. Panasonics egne folk siger til fremvisningerne at "retention er fortid, og ses ikke på de nye plasma modeller". Det var sidste år på et forhandler møde.. Og det var da vidst lidt noget bullshit.

Uha så må jeg hellere søge læge, for så så jeg syner, i de 4 måneder jeg havde VT50. Wink

Og nej, de kanaler jeg havde problemer med, så jeg ikke 12 timer om dagen, ej heller 12 timer om ugen. Ikke engang i nærheden af 12 timer om måneden. Jo DR, men ikke kanal 4, 5, 6, 8, 9 og Eurosport
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Uha så må jeg hellere søge læge, for så så jeg syner, i de 4 måneder jeg havde VT50. Wink

Og nej, de kanaler jeg havde problemer med, så jeg ikke 12 timer om dagen, ej heller 12 timer om ugen. Ikke engang i nærheden af 12 timer om måneden. Jo DR, men ikke kanal 4, 5, 6, 8, 9 og Eurosport

Sjovt nok : alle Canal Digital kanaler + ES
Du har dæleme været mere en uheldig
E.L.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 15:27

Hvordan er Pan LCD sammenlignet med fx. Sony, Philips opg Samsung? Kigger også på DT60Y. Hvor stor er forskellen efterhånden på strømforbruget mellem plasma og LCD?

Panasonics LCD er "ringere" end Sony og Samsungs, i hvert fald i 2012 modellerne. Kan være de har oppet sig med deres 2013. 
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 15:36
Har i forvejen et Sony W4500, som konen og jeg har været ganske glade for. Kommer Sony også ud med nye modeller samtidigt med Pana?
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2012
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 16:40

Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Sjovt nok : alle Canal Digital kanaler + ES
Du har dæleme været mere en uheldig

Ja jeg havde ikke helt så store problemer med viasats logoer. Men de er også lidt transparente og sidder i højre side. Underligt nok var der på begge de VT50, jeg havde, tydeligt forskel på højre og venstre side. Forhandlerens demo, der var mere modstandsdygtig end mit,  kunne godt klare Australian Open, hvor Eurosports logo var i højre side. Der kom retention, men det var nemt at få væk igen. Men et par skiskydningskonkurrencer med logoet i venstre side, så tog det dagevis, før logoet forsvandt. Det hjalp også gevaldigt, da TV2Sport blev til TV3Sport med nyt logo og skift fra venstre til højre side.  
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 19:20

Plasma bliver af og til gift med logoer
Det lever plasma med

Det et værre med os...forvent ikke det forsvinder helt
Bruger der ser kanal 6 12 timer om dagen er i fare

Plasma...måske en truet "skærmart" ???
Sjovt nok er min Pioneer LX 508 D HELT uden burn-in og retention, og det er jo ikke ligefrem nyeste panel.Confused
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 19:33
Det skyldes vel at der ikke er 3D. Mit gamle pioneer havde heller ingen problemer overhovedet! Men mit Samsung. Fy for satan. Jeg mistænker det 3D skrammel for at lave retention.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 19:46

Det skyldes vel at der ikke er 3D. Mit gamle pioneer havde heller ingen problemer overhovedet! Men mit Samsung. Fy for satan. Jeg mistænker det 3D skrammel for at lave retention.
Det er da e mulighed Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu