recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye Pioneer full HD skærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye Pioneer full HD skærme

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Nye Pioneer full HD skærme
    Sendt: 10-September-2007 kl. 15:43

Jeg gentager lige mig selv for dem der ikke følger med i fælleskøbtråden.

Det er måske værd at bemærke at der er kommet 2 nye modeller i Pioneers sortiment

foruden lx508d & lx608d er der kommet.

LX6080D

LX5080D

Og derved er der vel åbnet op for nogle billigere full hd pioneer skærme  som jeg lige ummidelbart kan se det er de nye uden direct colour filter 3 hvor topmodellerne er med.

Mvh

René
Til top
Fabi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 20:21

Er der nogen her, som har set Pioneer LX508D/LX5080D?
Ingen tvivl om det viser et flot blu-ray billede. Men er SD billeder ligeså god som på PDP-508XD?
Vil i anbefale at købe LX508D/LX5080D eller PDP-508XD?

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1088
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Fabi Fabi skrev:

Ingen tvivl om det viser et flot blu-ray billede. Men er SD billeder ligeså god som på PDP-508XD?

Fabi,

Jeg har set LX'eren og syntes den er super lækker! Jeg ville nok købe 508XD modellen i dag hvis jeg skulle vælge da billedbehandlingen i dem begge er ens, eneste forskel er opløsningen. Og på 50" skal du sidde 2 meter fra skærmen for at kunne se forskel på de to forskellige opløsninger. Desuden er LX'eren 10k dyrere ca. og hvis du lige som jeg ikke har 1 millard til HIFI udstyr  så er 508XD det bedste køb da opløsningen ikke betyder _alt_

Blot min mening

/Halsted

Til top
Fabi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Oprindeligt skrevet af Fabi Fabi skrev:

Fabi,

Jeg har set LX'eren og syntes den er super lækker! Jeg ville nok købe 508XD modellen i dag hvis jeg skulle vælge da billedbehandlingen i dem begge er ens, eneste forskel er opløsningen. Og på 50" skal du sidde 2 meter fra skærmen for at kunne se forskel på de to forskellige opløsninger. Desuden er LX'eren 10k dyrere ca. og hvis du lige som jeg ikke har 1 millard til HIFI udstyr  så er 508XD det bedste køb da opløsningen ikke betyder _alt_

Blot min mening

/Halsted

Hej Halsted!

Så du også almindelig tv og dvd på LX-508D?

Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 20:05

Som jeg ser det er Full HD totalt overkill i forhold tl alm. brug hvor man sidder mere end 2 m væk fra skærmen.

Jeg kiggede lidt for nyligt på hhv Panasonic 42" Full HD og 428XD med alm. digitalt SD signal og forskellen i opløsning var ikke til at få øje på. Derimod var Pioneer skærmen klart bedre på andre punkter som sort og farvegengivelse.

Denne forskel i opløsning må som jeg ser det så kun være større, hvis man ser på 50" skærme i forhold til 42".

Derfor ville jeg altid anbefale at bruge de sidste 10000 kr. på et ordentlig signal i form at DVB-C box, HD afspiller, ekstern scaler og lignende.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 21:04

Foruden den højere opløsning har full hd skærmene osse mere end 20% højere kontrast ratio nemlig 20.000:1 kontra de almindelige som har 16:000:1.

Og går man efter LX508d eller LX608d så har de osse direct color filter 3+ som skulle være sidste nye color filtre , jeg mener de almindelige plus "discount" full hd har direct color filter 3.
Jeg er desværre ikke bekendt med forskellen mellem de 2 typer color filtre, andet end det jeg har læst mig til nemlig at color filter 3 skulle være noget helt for sig.

fra Pioneer:

Direct Colour Filter 3+

The new filter makes sure that even in brightly lit rooms or areas where light falls directly onto the screen, the picture and perceived black levels remain unaffected by ambient light reflections.

Even in the darkest image areas are always displayed in finely structured detail with no smearing or distortion.

Thanks to the filter, colours are reproduced with significantly greater depth overall, while the reproduction of reds in particular is significantly enhanced.

samt:

Direct Colour Filter 3

The Direct Colour Filter III, now in its third and most advanced generation, improves contrast in a bright room environment.

In bright-room circumstances, there is much ambient light, which causes a level of reflection. This reflected light, together with the panel black level gives a “perceived” black level that is not true to the original.

That means that what you see on screen is “tainted” or “distracted” by the ambient light.

Directly attached to the front of panel, the filter assures a wide horizontal viewing angle without any mirror or reflection effects

Redigeret af rhsin - 17-September-2007 kl. 21:11
Mvh

René
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Foruden den højere opløsning har full hd skærmene osse mere end 20% højere kontrast ratio nemlig 20.000:1 kontra de almindelige som har 16:000:1.

Jeg tvivler på at nogen kan se forskel på 16.000:1 og 20.000:1

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1088
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Jeg er meget enig, i praksis kan man ikke se forskel. For almindelige HIFI nørder som os er 508XD alt rigelig... don't get me wrong LX'eren er superfed men LIGE NU betaler man forholdsvis meget for forholdsvist lidt ekstra features, ISÆR når opløsningen ikke betyder alt.

Jeg så LX'eren i KT RADIO med en dvd film på opscaleret til 1080p på pioneers nye BD afspiller LX70. Jeg så ikke almindelig TV signal, men generelt er plasma og især pioneers plasma skærme gode til analog tv signaler. Det kan jeg skrive under på da jeg har Kabel på Pio 427XD og det står ganske fortrinligt.

/Halsted

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

det er muligt, nu var min mission osse bare at gøre opmærksom på at der var en forskel på papiret, om den osse er synlig i praksis må jo komme an på en vurdering irl

Mvh

René
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 11:11

Det er fint at du gør opmærksom på, at der er kommet nye "budget" skærme fra Pioneer.

Jeg kan bare ikke se, hvad man skal bruge det til og det var det jeg gav udtryk for - ikke andet. Det skulle der lige være fordi at man gerne ville siide 1m fra sin 50" skærm

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 17:06
Man kan sige en lx model er som et kalibreret 508xd model.. såvidt jeg har forstået, men hvordan en lx model står når den er kalibreret og om man får særligt meget ud af det må tiden vise sig..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu