recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Nye" plasma’er fra Panasonic?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Nye" plasma’er fra Panasonic?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Emne: "Nye" plasma’er fra Panasonic?
    Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 18:11

Hej forum

Er der nogle venlige sjæle, der lige kan skære følgende tvivl ud i pap:

Jeg kan se på PanaShoppen's hjemmeside, der er kommet nye plasma-modeller fra Panasonic. Her f.eks. 42" i sort:

http://www.panashoppen.dk/shop/productinfo.asp?id=TH%2D42PHD 8EK

Selv siger PanaShoppen: "PHD8 serien er den 8. generation af Proffesionelle skærme ! – uden højttalere og tuner."

Men hvad betyder dette i forhold til mig, der overvejer at købe en TH-42PV500? Jeg tænker her f.eks. på:

1) De skriver PHD8 er 8. generation-paneler. Men er 42PV500 ikke også det eller er der alligevel forskelle?

2) Jeg kan ikke finde informationer om produktet på http://www.panasonic.dk/ men er det kun mig der er "blind"?

3) Er PHD8 "bare" kort sagt en model som 42PV500, hvor man har mulighed for at tilkøbe højtalere og forskellige input-/output-tilslutninger?

AJ

Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem


Oprettet: 09-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 18:22

Hej AJ

Du kan ikke helt sammenligne disse skærme med TH-42PV500. De omtalte plasma skærme er professionelle skærme hvor du som kunde selv kan tilpasse skærmen med diverse indstiks kort, der er f.eks. ikke tuner indbygget den skal du købe seperat. Det er typsik den lidt mere kræsne home cinema entusiast, der køber dem eller f.eks. DR, som skal bruge en skærm til et TV studie.

Tjek evt. dette link http://www.produkte.panasonic.de/index.asp?sStr=3@-@11@30@17 1@@@@@@@Professionelle|Displays@ @

Men det er fine skærme, som indeholder nogenlunde de samme specifikationer som "hurtig løberen"  TH-42PV500 men denne er en decideret "consumer" skærm hvor de andre er til den mere professionelle bruger.

 

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 21:46

Der har tidligere været en direkte teknisk forskel på professionelle skærme og consumer skærme.

Prof skærme har været det der hedder Class A. og det er ikke at forveksle med forstærkeren hvor det fortalte noget om reneste lyd. Nej dette betyder at skærmen ikke er afskærmet og dermed ikke er anbefalelsesværdig som skærm i stuen derhjemme, da man ike kender konsekvenserne af den stråling disse skærme giver.

Consumer skærme var det der hedder Class B, hvilket betyder de er afskærmet og kan bruges i hjemmet uden fare for stråling.

AlphaView butikkerne reklamerede på et tidspunkt med at man skulle huske at købe Class A skærme for bedste kvalitet, men det er altså direkte meget forkert og muligvis skadeligt.



Redigeret af BrianJVC
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 21:56

Ifølge en tråd på Hifi4all er der ingen tvivl om,at disse prof skærme har endnu bedre ydelse end Pana500.

Der skulle bla være bedre billedbehandlings kredsløb,og man har muligheden for selv,at definere diverse tilslutningsmuligheder, tuner osv(indstikskort).

Men det er som sagt et helt "nøgent" panel uden tuner, højtalere osv.

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu