Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MichaelK
Ny bruger
Oprettet: 28-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 18
|
Sendt: 01-Februar-2010 kl. 19:14 |
PBDK skrev:
[QUOTE=Mike S.] [QUOTE=PBDK]Det kan godt være at det ikke er Stofa der sammensætter pakkerne, men når de kan fortælle hvad det koster, ville det da være rimeligt at man samtidigt fik at vide hvad man får for pengene.?
Da de analoge pakkepriser gælder for 1/1 2010 må man formode at det er de samme pakker (Der er ikke annonceret andet), så en prisstigning på 33% der ikke er varslet på forhånd er vist på kanten af hvad der er lovligt. |
Kan se på min opkrævning for 1. kvartal 2010 for pakke 2, at den er på samme beløb som for 1. kvartal 2009 (omkring 600 kr med copy dan afgifter, som man jo kun betaler en gang om året). Så det virker som om, at prisen stadigvæk er 149 kr per måned. Har lige set min Zaptor igennem. Der er en masse kanaler, jeg normalt ikke har adgang til. Fx. hele Discovery familien. De plejer vist at være i de special pakker man kan købe. Men pas på stofa. De har meget lidt styr på hvad de opkræver. Da jeg fik Zaptor i 2008 fik jeg en pris på, hvad det ville koste at have det i 2008. Da jeg lagde regningerne sammen, da 2008 var gået, havde jeg betalt 300 kr mere end det oplyste beløb. De var noget modvillig, men måtte til sidst sende mig en check på de 300 kr. Men mon de sendte penge til alle end mig? Vh Michael
|
 |
MichaelK
Ny bruger
|
Sendt: 01-Februar-2010 kl. 21:00 |
Har via min Zaptor været inde og se, hvad temapakken "familie" indeholder. Og kan se, at i den skulle der bl.a. være tv3, 3+, tv3 puls og TV2 Zulu. De kanaler er også i pakke 2.
Så det ser ud til, at man med en temapakke + pakke 1 får nogenlunde de samme kanaler i dag til 259 (nu 249). Og så har Stofa jo faktisk halveret deres kortafgift for ikke så lang tid siden (fra 375 til 187.50). Så prisen for 2010 ser ud til at blive nogenlunde det samme.
Men Stofa burde sende besked ud, om ens pakke 2 + temapakke automatisk bliver lavet om til pakke 1 + temapakke den 1/3. Og give tilbuddet om at ændre temapakke nu hvor indholdet er ændret så kraftigt.
Vh Michael
|
 |
MichaelK
Ny bruger
|
Sendt: 01-Februar-2010 kl. 21:20 |
|
Famlie |
Nyheder |
Sport |
|
|
|
|
3+ |
x |
x |
x |
Animal |
x |
|
|
Cartoon |
x |
|
|
National Geographic |
x |
x |
|
Discovery |
x |
x |
x |
Discovery Science |
x |
|
|
Discovery Travel |
x |
|
|
Discovery World |
x |
|
|
Disney World |
x |
|
|
Disney Channel |
x |
|
|
Disney XD |
x |
|
|
DK4 |
x |
x |
x |
Fashion |
x |
|
|
Kanal 4 |
x |
x |
x |
Kanal 5 |
x |
x |
x |
Mezzo |
x |
x |
|
MTV |
x |
|
|
Nature |
x |
|
|
Nicelodoen |
x |
|
|
Playhouse Disney |
x |
|
|
Showtime |
x |
x |
|
Travel Channel |
x |
x |
|
TV2 Charlie |
x |
x |
x |
TV2 Zulu |
x |
x |
x |
TV3 Puls |
x |
|
x |
TV3 |
x |
x |
x |
VH1 |
x |
|
|
Viasat Explorer |
x |
|
|
Viasat History |
x |
|
|
6eren |
|
x |
|
BBC World |
|
x |
|
CNN |
|
x |
|
Euronews |
|
x |
|
Silver |
|
x |
|
Star! |
|
x |
|
TV2 News |
|
x |
|
ESPN |
|
|
x |
Eurosport |
|
|
x |
Eurosport 2 |
|
|
x |
Motors |
|
|
x |
TV2 Sport |
|
|
x |
Viasat Sport |
|
|
x |
Yacht & Sail |
|
|
x |
|
 |
PBDK
Junior bruger
Oprettet: 17-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 48
|
Sendt: 01-Februar-2010 kl. 21:26 |
MichaelK skrev:
Har via min Zaptor været inde og se, hvad temapakken "familie" indeholder. Og kan se, at i den skulle der bl.a. være tv3, 3+, tv3 puls og TV2 Zulu. De kanaler er også i pakke 2.
Så det ser ud til, at man med en temapakke + pakke 1 får nogenlunde de samme kanaler i dag til 259 (nu 249). Og så har Stofa jo faktisk halveret deres kortafgift for ikke så lang tid siden (fra 375 til 187.50). Så prisen for 2010 ser ud til at blive nogenlunde det samme.
Men Stofa burde sende besked ud, om ens pakke 2 + temapakke automatisk bliver lavet om til pakke 1 + temapakke den 1/3. Og give tilbuddet om at ændre temapakke nu hvor indholdet er ændret så kraftigt.
Vh Michael
|
Det er meget muligt, men det gælder kun på de tv hvor man har enten har Zaptor eller DVB-C. På de ældre TV vi har i soveværelse og børneværelse vil det være en væsentlig forringelse at skifte fra pakke 2 til pakke 1.
Når de hæver prisen på pakke 2 med 33% mener jeg ikke at de kan kræve 450 hvis man ønsker at skifte pakke, men det må jo komme an på en prøve.
|
 |
MichaelK
Ny bruger
|
Sendt: 01-Februar-2010 kl. 21:35 |
Det er meget muligt, men det gælder kun på de tv hvor man har enten har Zaptor eller DVB-C. På de ældre TV vi har i soveværelse og børneværelse vil det være en væsentlig forringelse at skifte fra pakke 2 til pakke 1.
Når de hæver prisen på pakke 2 med 33% mener jeg ikke at de kan kræve 450 hvis man ønsker at skifte pakke, men det må jo komme an på en prøve. |
Af samme grund købte jeg en ekstra Zaptorbox og et ekstra Zaptorkort, da jeg gik fra 3 temapakker til 1 temapakke i 2009. Men selv om jeg kun bliver opkrævet for en temapakke, står der inde på min zaptor, at jeg stadigvæk har alle 3 temapakker. Stofa har ikke specielt meget styr på noget. Da jeg i 2008 fik min Zaptorbox studsede jeg over, at jeg havde alle canal+ kanaler. Gik ud fra, at det bare var et en kort periode i starten, men da min Zaptorbox begyndte selv at bestille (dårlige) film, kontaktede jeg Stofa. Det viste sig, at mit Zaptorkort var et kopi af en andens Zaptorkort, og jeg dermed så de pakker og film, som han købte. Derefter har jeg holdt nøje regnskab med regningerne fra Stofa. Mvh Michael
|
 |
orts
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2009
Point: 134
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 09:11 |
Mike S. skrev:
Anderton skrev:
Mike: Du behøver ikke sidde og forsvare Stofa. Jeg er sikker på at de har varslet efter reglerne, men det gør jo ikke stigningen mindre voldsom. Ud fra hvad jeg kan se stiger f.eks boxer med 7% til april, hvilket får stigningen hos stofa til at falde endnu mere i øjnene.
/Anderton |
Det var ikke for at forsvare - men mere for at sige at man kan jo slippe ud af de prisstigninger hvis man er træt af dem. Jeg syntes også de er meget store.
Ang. de nye pakker syntes jeg også det er meget forvirrende og AN-TVs hjemmeside er jo total fyldt med xx og xx - men den her er updated ikke?
Men jeg antager at de endelig har fået styr på tingene og snart får lavet sådan digital-tv er det samme om man har pakke 1 eller 3 - det virker åndsvagt det andet rod.
Mon ikke de kunder der har pakke 2 + en temapakke bliver skiftet ned til pakke 1 + temapakke - hvis det indeholder det samme og koster mindre?
|
Nej, den er absolut ikke opdateret. Nogen som ved hvor meget man vil stige som analog bruger, for jeg har intet modtaget fra dem ang en prisstigning?
|
Har valgt et stille og roligt liv uden Zaptor.
|
 |
MichaelK
Ny bruger
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 14:48 |
Kan se, at der er forsvundet nogle kanaler i mit analoge signal per 1. februar. Andre der har oplevet det?
Vh Michael
|
 |
Jan T
Bruger
Oprettet: 12-December-2007
Point: 56
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:55 |
Hvor fanden er de svenske kanaler og alle de tyske blevet af ???????
På Zaptor er de pist væk samt en hel del andre!!!!!
Redigeret af Jan T - 02-Februar-2010 kl. 16:56
|
 |
HenrikH
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 17:35 |
Har nu set at de nye kanaloversigter og priser er på AN-TVs hjemmeside, men det er da helt umuligt af finde ud af det.
Har før 1. fenrauer haft pakke 3 og alle 3 temapakker for ca. 3.700 pr. år. Men hvad har jeg nu og til hvilken pris?
Og kikker jeg på stofa.dk under mit abonnement så har jeg alle temapakker til kr. 99 pr. stk. pr. måned, men de priser er sikkert ikke opdateret!
Har ikke modtaget noget brev om ændringen. Kun info her fra recordere og de nye priser/kanaloversigter på AN-TVs hjemmeside.
Hvad skal man bruge temapakkerne til, nu hvor de gamle pakker også er digitale ? Eller virker de ikke med Zaptor (EPG, start forfra mv) ?
Nogen der kan bringe lys over min totale forvirring. AN-TV/Stofa stor kritik herfra om manglende info og dårlig info (den der er):
Redigeret af HenrikH - 02-Februar-2010 kl. 17:38
|
mvh
Henrik
|
 |
Jan T
Bruger
Oprettet: 12-December-2007
Point: 56
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 17:43 |
Nej man har jo ikke ligefrem indtryk af at man fik mere for pengene, de læsser det bare over på ANTV og så kan jo prøve at snakke med dem, det err også som at slå i en dyne...
Løsningen må jo være at man opsiger hele skidtet og så bare må se det der er i luften gratis 
|
 |
cjoscar
Bruger
Oprettet: 22-Marts-2005
Point: 238
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 17:45 |
Jan T skrev:
Hvor fanden er de svenske kanaler og alle de tyske blevet af ???????
På Zaptor er de pist væk samt en hel del andre!!!!! |
De bliver vel langsomt men sikkert lagt i temapakkerne så man til sidst er tvunget til at købe de dyre temapakker for at kunne se tv
|
 |
mortenkaal
Bruger
Oprettet: 13-Juli-2008
Point: 178
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 17:58 |
orts skrev:
Mike S. skrev:
Anderton skrev:
Mike: Du behøver ikke sidde og forsvare Stofa. Jeg er sikker på at de har varslet efter reglerne, men det gør jo ikke stigningen mindre voldsom. Ud fra hvad jeg kan se stiger f.eks boxer med 7% til april, hvilket får stigningen hos stofa til at falde endnu mere i øjnene.
/Anderton |
Det var ikke for at forsvare - men mere for at sige at man kan jo slippe ud af de prisstigninger hvis man er træt af dem. Jeg syntes også de er meget store.
Ang. de nye pakker syntes jeg også det er meget forvirrende og AN-TVs hjemmeside er jo total fyldt med xx og xx - men den her er updated ikke?
Men jeg antager at de endelig har fået styr på tingene og snart får lavet sådan digital-tv er det samme om man har pakke 1 eller 3 - det virker åndsvagt det andet rod.
Mon ikke de kunder der har pakke 2 + en temapakke bliver skiftet ned til pakke 1 + temapakke - hvis det indeholder det samme og koster mindre?
|
Nej, den er absolut ikke opdateret.
Nogen som ved hvor meget man vil stige som analog bruger, for jeg har intet modtaget fra dem ang en prisstigning?
|
AN-TV er en forening, og denne behøver ikke varsle prisstigninger. Man har jo rent faktisk også mulighed for at være med til at præge foreningen tv-pakker ved at møde op til deres generalforsamlinger osv. Der er dog valgt at man kan skifte pakke gratis, frem til d. 1/4, med tilbagevirkende kraft fra 1. januar
|
 |