Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Wuffer
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
|
Sendt: 22-April-2007 kl. 20:07 |
Hmm jeg har besluttet at vente til Sony lancere 65 cpuen. Mener det skulle være til sommer. Så må vi se om blæserproblemet er rettet.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Bryld
Ny bruger
Oprettet: 13-April-2007
Point: 15
|
Sendt: 22-April-2007 kl. 22:48 |
Hej, jeg har købt en PS3 i Aalborg ved fona i fredags. Den følger godt nok beskrivelsen for en der larmer. Men jeg synes virkelig ikke at det er så slemt som I gør det til. Jeg har set en del film i weekenden og man lægger ikke mærke til den med mindre der er stilscener og man tænker på det. Er der nogen i Aalborg der har en der larmer med sikkerhed, så kunne jeg godt tænke mig at komme forbi og høre den.
|
tommyhj
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
|
Sendt: 22-April-2007 kl. 23:58 |
Bryld skrev:
Hej, jeg har købt en PS3 i Aalborg ved fona i fredags. Den følger godt nok beskrivelsen for en der larmer. Men jeg synes virkelig ikke at det er så slemt som I gør det til. Jeg har set en del film i weekenden og man lægger ikke mærke til den med mindre der er stilscener og man tænker på det. Er der nogen i Aalborg der har en der larmer med sikkerhed, så kunne jeg godt tænke mig at komme forbi og høre den. |
Som jeg har sagt før, så er der enormt mange som ikke bliver generet af den smule støj. De er temmelig heldige. Men hvis du følger de links som jeg postede tidligere, så kan du se at der er flere hundrede der bliver så generet af støjen, at de beslutter, at PS3 ikke er noget for dem, før de kan få en der er stille. Hele problemet er jo, at der FINDES meget stille PS3'er derude et sted, men der er ingen der kan sige med sikkerhed hvor de kan købes eller hvordan man kan kende dem.
|
Mike270183
Super bruger
Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 321
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 09:10 |
tommyhj skrev:
Bryld skrev:
Hej, jeg har købt en PS3 i Aalborg ved fona i fredags. Den følger godt nok beskrivelsen for en der larmer. Men jeg synes virkelig ikke at det er så slemt som I gør det til. Jeg har set en del film i weekenden og man lægger ikke mærke til den med mindre der er stilscener og man tænker på det. Er der nogen i Aalborg der har en der larmer med sikkerhed, så kunne jeg godt tænke mig at komme forbi og høre den. |
Som jeg har sagt før, så er der enormt mange som ikke bliver generet af den smule støj. De er temmelig heldige. Men hvis du følger de links som jeg postede tidligere, så kan du se at der er flere hundrede der bliver så generet af støjen, at de beslutter, at PS3 ikke er noget for dem, før de kan få en der er stille. Hele problemet er jo, at der FINDES meget stille PS3'er derude et sted, men der er ingen der kan sige med sikkerhed hvor de kan købes eller hvordan man kan kende dem.
|
Eller så ligger de bare ikke mærke til denne støj. Enten fordi de f.eks. ligesom mig, er gået direkte fra den helt gamle PS2 (Den store kasse ) til den nye PS3, og i forhold til denne, så er den altså næsten lydløs, eller kun har ejet en "bilka" eller "føtex" dvd-afspillere som også kan larme en del.
Det kommer jo meget an på, hvad man samligner med.
Redigeret af Mike270183 - 23-April-2007 kl. 09:14
|
Panasonic TX-P55VT60 PS3 PS4 Denon AVR-X2300W Scandyna Podspeakers 5.1 setup
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 10:30 |
Mike og Bryld - jeg er game on på vi kan mødes til en sammenligning ;)
Mit største problem er at den aldrig går ned i gear igen og det bekymre mig.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Mike270183
Super bruger
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 11:31 |
Mike S. skrev:
Mike og Bryld - jeg er game on på vi kan mødes til en sammenligning ;)
Mit største problem er at den aldrig går ned i gear igen og det bekymre mig.
|
Det er stadigvæk en deal ![](smileys/smiley2.gif)
Efter min erfaring, så tager det nogle længere tid end andre, før blæseren går ned hastighed. Nogle gange tager det så lang tid for blæseren at køle maskinen ned, at jeg når og slukke for konsolen, før det sker.... Dog er der sikkert mange ting som spiller ind på dette så som rum temp., hvor lang tid man har spillet i, om det er spil afviklet fra harddisken, hvilken type spil det er (PS2 eller PS3) og hvor længe man har spillet.
Men som sagt, så jeg synes ikke SELV at den har et støj problem.
|
|
Mike S.
Guld medlem
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 12:29 |
Okay - jeg mener ikke jeg har STØJ problemer - men det er da også lidt det med at hvis den ikke kan køle sig ned igen er levetiden måske ikke så god.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Bryld
Ny bruger
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 12:49 |
Jeg vil gerne mødes hurtigst muligt, så jeg stadig kan nå at bytte den :). Bor i også i Aalborg?
|
Mike270183
Super bruger
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 14:51 |
Bryld skrev:
Jeg vil gerne mødes hurtigst muligt, så jeg stadig kan nå at bytte den :). Bor i også i Aalborg?
|
Yup, men jeg sidder midt i at skrive eksamens projekt, så jeg har ikke rigtig tid til noget, før efter d. 2 maj. ![](smileys/smiley18.gif)
|
|
Mike S.
Guld medlem
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 16:09 |
Bryld - du kan altid få den ombyttet hvis der er et reelt problem.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
tommyhj
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 16:35 |
Mike S. skrev:
Bryld - du kan altid få den ombyttet hvis der er et reelt problem.
|
Ikke nødvendigvis! Det er ikke forhandleren der beslutter om maskinen skal ombyttes hvis den indleveres med fejl - den bliver bare sendt til service (medmindre self. at butikken er flink og bare bytter, men det må de i princippet ikke). Problemet er så, at værkstedet (Sony) med meget stor sandsynlighed ikke vil kategorisere støjen som en fejl, og derfor kommer den tilbage som "ingen fejl konstateret". Det koster mellem 700-1000 kr. for kunden. Playstation Support har selv sagt til mig, at de ikke vil blive betragtet som fejl-behæftet hvis de sendes ind, fordi Sony som sagt (mage gange) ikke betragter støjen som en fejl (men en feature måske?). Jeg har dog ikke til dato hørt om nogen der er kommet til at betale - men jeg ville ikke tage chancen.
|
Bryld
Ny bruger
|
Sendt: 23-April-2007 kl. 17:12 |
Jeg er da også ved at skrive projekt. Det tager vel ikke mere end en halv time at tænde dem og se om de larmer lige meget. Det kunne være spændende at tænde dem på samme tid og se om de går op i niveau på samme tid.
|