recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye TV med indbygget afspiller anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye TV med indbygget afspiller anmeldelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Emne: Nye TV med indbygget afspiller anmeldelse
    Sendt: 26-August-2009 kl. 18:33
Intel Baseret medie Chip i nye TV CE3100
PÅ CES messen i Januar lancerede Intel/Yahoo en ny slags software til TV, som gør at de kan hente content fra internettet. De kalder det for Widgets engine. Nogle af os kan nok huske disse widgets fra vores computer tid hvor man også kunne installere disse widgets.
Intel og Yahoo har altså lavet dem om, så de passer til at bruges på et TV, og styres med fjernbetjeningen.

se mere om styresystemet her yahoo

Derudover har Intel sørget for at de fleste nyere TV har fået en Intel SOc system i indmaden, Deres CE3100 Soc chipset er ganske kraftigt og kan klare både gigabit netværk og de fleste fil formater, så langt så godt.

Test af TV med Widgets og DLNA og medieafspiler

Samsung 6 og 7 serien

Jeg tog ned i den nærmestede Hifi Klub hvor jeg så de nyeste Samsung Tv med indbygget Intel CE3100, Yahoo widget engine, dlna, usb og medie afspilning.

Efter at have fortalt ekspedienten hvad det var det nye tv kunne, fandt vi et som de havde sat til nettet.

Menusystem

Navigeringen af den nye menusystem ser sådan ud som på billedet. Jeg talte at det tog 25 sek fra vi har trykket på fjernbetjening til vi så den første menu punkter. Derudover skulle man navigere i Samsung menuen en 4-6 punkter førned vi fandt Yahoo menuen og kunne aktivere den.

Jeg må dog sige , at det ser virkligt lækkert ud deres menu system ,men hvad hjælper det når det er tæske langsomt at bruge?

for en video af hele system se link her

engadget samsung tv

Man kan hente vejr, Twitter nogle amerikanske nyheder og se billeder hvis man altså bruger flikr. men igen det tager for lang tid at hente tingene.

DLNA Klient

Men det er jo ikke twitter jeg kom for at se, så jeg ville se hvordan DLNA klienten virker på det nye tv. Desværrre havde hifi klubben ikke sat noget system op til evt en windos server. På nettet er der en gut der har en blog, som hedder digitalmediaphile. Han fortæller at han kan få sin windows 7 til at streame til tv'et Samsung 6 og 7 serien ,men kun via push...
Dvs at samsung tv'et ikke kan finde servere selv på netværket og gennemse dem og hente data, nej man skal fra sin windows computer finde tv og så sætte film musik mv igang, tamt tamt. Tv'et understøtter altså ikke det der hedder Pull i DLNA termerlogi.

se mere her

mediaphile

og her om DLNA typer

DLNA introduktion

Filformatter
Jeg havde en usb pen med med et par filer på som jeg fik lov at prøve på tv'et.

Den kunne afspille xvid/avi fil, men den kunne ikke vise undertekster som var i i srt og i sub/idx.

Jeg prøvdede Samsung's egen oceanic life demo i MKV, den kunne den ikke afvilke, prøvede også en transformers video, igen ingen held.

jeg tør slet ikke at tænke på om den klare DTS pass trough eller downmix.

det undrer mig lidt for på samsung hjemmeside skriver de at du understøtter næsten alle formatter, men jeg testede med 3 forskellige mkv filer, (som jeg ikke selv har lavet) samsung side

se interface her

samsung media

konklusion
alt i alt tv producenterne har meget at lære endnu førend de kan konkurrere med de digitale medieafspillere.

men der er jo altid muligt at firmware opdatere dem, ;)

Wired magazine har forresten en lille test (couch surfers) af de nye internet tv, her skrvier de bl.a Sony tv KDL-46z5100 ikke streame mere end mpeg2 filer great ;)

samsung media

Redigeret af daskino - 04-September-2009 kl. 09:07
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 10:06

Super post, der endnu en gang beviser sandheden i det gamle kinesiske ordsprog

"når det gælder elektronik, slipper man aldrig godt fra at integrere flere forskellige slags funktioner i samme enhed"

..seriøst, det kunne være så sejt, hvis de kunne få det til at fungere ordenligt.

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Super post, der endnu en gang beviser sandheden i det gamle kinesiske ordsprog

"når det gælder elektronik, slipper man aldrig godt fra at integrere flere forskellige slags funktioner i samme enhed"

..seriøst, det kunne være så sejt, hvis de kunne få det til at fungere ordenligt.

Hvad med mobiltelefoner :)

Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 01:40
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev: