recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye Yamaha AVRs for 2014
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye Yamaha AVRs for 2014

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye Yamaha AVRs for 2014
    Sendt: 26-Marts-2014 kl. 16:54
Så er RX-serien blevet opdateret:

377 er vist allerede i handlen. De efterfølgende modeller kommer løbende i rækkefølge (de største sidst).

Meget små opdateringer i forhold til sidste års modeller, IMHO. Der er kommet Wifi i modellerne fra 577 og op og der er kommet gapless playback (de væsentligste ting, synes jeg).

MHL synes allerede på vej ud. I år kommer de med noget specielt HTC-noget og kun MHL i de store modeller.

Man skal også op i 677 eller 777 for at få 4K UltraHD i 50/60fps.

De har også lanceret et par nye bluray-afspillere med endnu flere ubrugelige features (Picasa, anyone?). Sjovt nok har BD-S477 mistet 3D-afspilning, noget dens low-end-forgænger, BD-S473, ellers havde.

Redigeret af avemestr - 26-Marts-2014 kl. 16:55
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 17:15
Har lige siddet og set på forskellene mellem RX-V475 (som jeg selv har) og den nye RX-V477.

Det ligner jo nærmest en nedgradering... i hvert fald ingen grund til at købe nyt for mig - glimrende, jeg kigger igen næste år :-)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2012
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 17:40
Ja, i forhold til sidste år mister man composite-video på fronten, MHL og en digital indgang. Til gengæld får man en mere HDMI ind, men 5 er vist i forvejen rigeligt til de fleste.

Samtidigt er 477 0,1kg lettere end 475'eren. Håber ikke det er på strømforsyningen, de har sparet.

Det irriterer mig lidt med alle de åndssvage features de finder på, for at sælge nye modeller. F.eks. har x77-serien noget nyt der hedder "Virtual Cinema Front", hvor man åbenbart bare skal stille alle højttalere henne ved fjernsynet og så vil de på magisk vis producere surround. Hvor mange mennesker kommer i virkeligheden til at placere 6 eller 8 højttalere rundt omkring fjernsynet?

I år er der også kommet en-eller-anden protokol som kan bruges sammen med HTC-telefoner. Sandsynligheden for at den protokol eksisterer om 3 år er minimal.

Men måske er marginerne så små på elektronik, at producenterne lader sig "bestikke" til at inkludere ubrugeligt software som en HTC-protokol på AVR og Picasa-klient på en bluray-afspiller?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu