|
Nyeste LED-baggrundsbelyste LCD TV vs Pioneer 8&9G |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 791 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 18:28 |
1) Blot nysgerrig for at vide om de nyeste LED-baggrundsbelyste LCD TV kan hamle op med fx Pioneer Kuro 8 & 9G ? Jeg tænker på rén billedkvalitet. Et eksempel kunne være Panasonic TX L47WT50Y: 2) Kunne også godt tænke mig at vide om retention eller burn-in fortsat er et reelt problem på nyere Panasonic plasma-modeller? Er det mon et generelt problem på fx Panasonic VT50 eller har få været uheldige?
Redigeret af Warren - 23-Oktober-2012 kl. 18:37 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pioneer er stadig reference på seriøse testsites, marginalt bedre end PanaVT50 overall . Eneste LCD som mig bekendt har været i nærheden på rå billedkvalitet er noget svinedyrt B&O . Samsung,LG,Grundig,Philips og nævnte Panasonic kommer noget længere nede i hierakiet . .
Redigeret af Lennon - 23-Oktober-2012 kl. 18:50 |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
langt fra desværre
men på alle andre ting end lige billedekvalitet er de bedre skifter ikke min pio ud med en vt model, med alle de problemer som en del har Redigeret af xcardman - 23-Oktober-2012 kl. 19:04 |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Kongen er død. Der er kun klodshans tilbage... |
|
![]() |
|
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 791 |
Tak for jeres svar. Sig mig - købte Panasonic ikke kuro-teknologien? Kuro var vel hammer dyrt at udvikle, men vel ikke abnormt dyrt at producere eller hva?
|
|
![]() |
|
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
Det kræver nok er lidt mere nuanceret svar end blot "fantastisk".
Pioneer Kuro ( Kuro=sort på japansk) var foran sin tid dengang, især på sort. Ses kun på billedekvalitet og ikke andre parametre, som tyggelse, net-tv, osv: Kan forklaringen deles i to, i mørkt rum, og under "normale" forhold. I mørkt rum, følger Kuro vel rigtig godt med, og er overlegen de fleste LCD, hvis ikke alle. De nyeste teknologier indenfor både plasma og LCD med intelligent indsætning af frames, så hurtige pannoreringer står skarpt, var ikke fremme i Kuroens tid. Derfor vil top TV uanset plasma eller LCD der kan eksempelvis 400Hz, fint hamle op, eller være bedre på dette punkt. Under normale forhold, ikke-mørk omgivelse, bliver sort niveauet mindre vigtigt, idet øjet fungerer som et kameras blænde når der er lys - øjet ser ikke nuancerne i de sorte farver er der (meget) lys. I dagslys får den gamle Kuro bøllebank af stort set alle TV idag - pga farver og kontrast forværres på en Kuro desto mere lys i omgivelserne ( selvom Kuro på dette punkt var langt foran i sin tid ). Lagt oven i de nye teknologier med intelligent indsætning af frames - 400Hz etc, tilhører Kuro en legende i fortiden - men en Kuro kan fint tilfredese de fleste selv idag. Personligt ville jeg hellere tale om Panasonic Z1 som sidste bastion for plasma. Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 23-Oktober-2012 kl. 21:55 |
|
![]() |
|
Hvad er egentligt de billedmæssige forskelle fra Kuro 8G til Kuro 9G ? (hvis vi forudsætter der målles mellem full HD i begge tilfælde).
Sort kunne/kan vel ikke blive fortsat mere sort - eller hva? Nogen der har set begge TV side om side?
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Z1 var på ingen andre punkter end tykkelse bedre end de daværende øvrige "top" modeller fra Panasonic, og ingen af de ting du kritiserer for ved Pioneer, er bedre på Z1 - tværtimod. Pioneer var iøvrigt også foran konkurrenterne på mange andre områder end sort, som jeg personligt ikke mener er særligt væsentligt, men jeg mener stadig Pioneer er referencen for fladskærms-tv - uden at være perfekt iøvrigt. Hvordan en skærm ser ud når der falder sollys på den, er irrelevant for folk der interesserer sig for hvilken skærm der leverer den bedst mulige billedkvalitet.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Der er meget andet end sort i verden... 9G havde bedre farvegengivelse og bedre signalbehandling. KRP modellerne var lige en my bedre igen, men tæller stadig som 9G. Jeg har desværre aldrig rigtigt haft muligheden for at prøve det af i praksis, men jeg TROR at kombinationen af en af Panasonic's pro-paneler samt en scaler med CMS vil levere en billedkvalitet der i alt væsentligt (minus sort) vil overgå et Pioneer - men til en ret anselig pris. For at besvare trådstarters spørgsmål: Ingen af de gængse konsum-modeller på markedet, fra nogen producent, er i samme grad designet til at levere high-end billedkvalitet, og når kvaliteten er smidt væk allerede i signalbehandlingen, så kan det være fuldstændigt lige meget hvilken panel-teknologi der sættes bagefter. Mange af problemerne i nye tv skyldes dog at panelerne ikke i tilstrækkelig grad grundlæggende egner sig til at levere god billedkvalitet, og i stedet for at designe nogle ordentlige paneler, som f.eks. kan håndtere både 24, 50 og 60 Hz materiale uden fiksfakserier, så vælger de at lave noget makværk i signalbehandlingen for at "løse" problemerne. Derfor mener jeg p.t. ikke at det er muligt at købe et TV med egentlig high-end ydelse.
|
|
![]() |
|
Hvis Panasonic kunne bruge alt fra Kuro, hvorfor er deres bedste TV så ikke mindst lige så gode på rén billedkvalitet? Er det fordi prisen skal holdes nede? Eller hvorfor "springer man over" hvis man har muligheden.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Prisen........
Klaus |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Er der ikke også noget med skærpede miljøkrav/strømforbrug, som ikke eksisterede i Pioneers tid , - og som bla var forudsætningen for det legendariske sortniveau ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |