|
Nyeste LED-baggrundsbelyste LCD TV vs Pioneer 8&9G |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Se det er et rigtigt godt spørgsmål - den/de sidste Kuro var stor set fejlfri ( ifølge eksperterne ) - Panasonic har siden ca 2006/2007 haft alle mulige og umulige problemer, ikke for at gå i detaljer her. Men måske, måske priskonkurrence og stordrift har haft en vis indflydelse - Kuro var vel non-compromise - og faktisk også Panasonic pre 2008 - men efter 2006/7 skiftede Panasonic strategi. Dette er jo ikke primært om korrekt farvegengivelse - men om en helhedsbetragtning, de fleste TV kan idag indstiles til "korrekte/naturlige" farver - det er mest et spørgsmål om hvordan et TV performer i daglig brug, og ikke under teoretiske forhold - og man ikke falder i "test fælden".
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 24-Oktober-2012 kl. 00:32 |
||
![]() |
||
Bøje_fra_nr_16 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-August-2012 Status: Offline Point: 333 |
|
Du må regne med Kuro var et hype dengang - ultra kallibreret sort kan let vise sig negativt i naturlige omgivelser - og dermed de afledede farver, og gi en elendig billedekvalitet, når alle gråtoner forsvinder i billedet ved dagslys.
Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 24-Oktober-2012 kl. 00:42 |
||
![]() |
||
|
Jeg selv har et meget praktisk udgangspunkt - det skal funge i min stue, kan ikke bruge målinger på månen til ret meget, når det skal stå i min stue. 200 km / L ved kørsel på månen og nul luftmodstand ???
![]() Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 24-Oktober-2012 kl. 00:56 |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Og som netop er en akkileshæl ved LCD/LED . Her er dyb sort nemlig lig med ca nul shadowdetails . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
|
Det er jo et spørgsmål om hvordan skærmen er kallibreret - kallibrerer man efter at vise et "dybsort" forsvinder detaljerne som du siger. Kallibrerer man ift skærmens begrænsninger og daglig lysforhold, fås fine detaljer.
Typisk når man kallibrerer efter at fremvise "dybsort" på plasma, får man ofte/typisk tilgengæld lyssvagt billede der ikke kan bruges i dagslys - kombinationerne er mange, du kan kallibrere til at opnå det du vil under de forhold kallibreringen sker.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Her i "nr 7" hyldes kompromisløs billedkvalitet overall!
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
|
med den jeg bare sige at manden åbenbart aldrig har et et pio tv fremvise "dybsort, det behøver man ikke, da skærm bare viser sort af selv det er kun shadow detail man kan pille ved og på en pio skærm kan man netop se stort set alle detajler det er rigtig et pio ikke er godt i et solbadet rum, men så skulle man gå ud og lave noget andet end at se tv når solen skinner. har selv et led tv også og det viser en dyb sort, men er da ubrugligt og se på i et lyst lokale |
||
![]() |
||
|
"Er "nr 16" kompromis'ernes holdeplads?"
Jo så absolut, især i disse finanskrisetider. Ellers var det blevet en 58PFL9956 istedet
![]() |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Det du siger omkring sortniveau er ganske enkelt ikke korrekt, i hvert fald ikke når vi taler om Kuro. Korrekt kalibreret så shadow detail er som det skal være er sortniveauet _nøjagtigt_ det samme som hvis du skruer maksimalt ned for alt. Du kan derimod godt indstille den så sort SUBJEKTIVT virker mørkere, ved at klippe detaljer væk - og det gør den i standard indstillingen. Bedst sort og fuld detaljering er netop det du opnår ved at kalibrere den korrekt.
At dette sortniveau så er ubrugeligt med sollys på skærmen er jeg helt enig i. Derfor justerer man den anderledes hvis den skal bruges et lyst sted. Feks ved at lave dag og nat indstillinger. Jeg mener stadig det er omsonst at tale om hvad der er reference i dårlige omgivelser. Og iøvrigt er en almindelig stie IKKE at betragte som dårlige omgivelser, så længe der ikke er direkte sollys på skærmen, det er noget ævl at sige at Kuro ikke kan bruges i en almindelig stue. |
||
![]() |
||
|
Jeg tror man mistforstod - jeg skrev om LCD som svar til:
"Og som netop er en akkileshæl ved LCD/LED . Her er dyb sort nemlig lig med ca nul shadowdetails . ." Dette "dyb sort", er det som når nogen taler om "dyb bas" ? Der er min personlige holdning man ikke kan bruge sort niveau under 0.04 til ret meget er der blot tændt ét lys i stuen. Derfor er det et spørgsmål om kallibrering, på de bedste LCD, som eksempelvis Sharp 8xxx serien ligger sort niveauet nede på 0.03, med flotte shadow detaljer. Min egen er vidst et Sharp panel svarende 7xx serien, som har højere, vidst nok oppe på 0.1 ? Men det lægger jeg faktisk ikke mærke til, tvivlsomt om der overhovedet er meget så sort som under 0.03 i filmmaterialet, nattehimmel er jo ikke sort, er der skygger, himmel etc som vises 0.00 sort må det være en fejl, ente pga filmen viser 0.00 sort istedet for gråt, eller TVet viser 0.00 sort istedet for gråt. Mine sorte bjælker er sorte, men nat på film er mange gråtoner højere - da jeg købe for 1.000 Euro lå 58PFL9956 i 3.000 ( med Sharp 8xxx panel ), det synes jeg ikke var det værd - men for ikke mange dage siden kunne den fås til 2.000 euro. Local dimming er ikke min kop te, gir for mange problemer og side effekter - 0.04 på sort er fint til mig, behøver ikke mere, da jeg aldrig ser TV i mørkt rum
![]() Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 25-Oktober-2012 kl. 11:54 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Sjovt så meget du går op i målte værdier for sort-niveau, efter at du har sagt at det ikke kan måles...
|
||
![]() |
||
|
Går nok lige så meget op i billedekvalitet som de fleste på Recordere, men hver sin konklusion og tærksel for hvor det er godt nok sammenholdt med pris - man kan betale dyrt for den sidste 1% som ofte kun kan måles, eller kun er aktuel på månen uden luftmodstand.
0.04 er rigeligt, vælger man dertil en model diverse tests beskriver med gode shadow detaljer er det vel godt nok. Ikke fordi jeg på nogen måde selv måler, det lader jeg Flatpanels.dk om. Alt det der med local dimming etc, overlader jeg til de virklige entuiaster der vil ha det "bedste" = det dyreste
![]() ![]() Redigeret af Bøje_fra_nr_16 - 25-Oktober-2012 kl. 19:52 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |