recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyeste patch til PowerDVD 8 - Øv!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyeste patch til PowerDVD 8 - Øv!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyeste patch til PowerDVD 8 - Øv!
    Sendt: 08-April-2009 kl. 22:34
Når jeg installere den nyeste patch til PowerDVD 8 Ultra, så er den ikke længere så venlig at dele H.264 decoderen med andre, grrrr...håber der er en løsning.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 23:31
Vil det sige, man bør undgå enhver from for opdatering???

Hvad er seneste build man kan anvende??
Jeg bruger build 8.0.2430.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 23:45

Min PowerDVD 8 Ultra version som virker er 8.0.1713.50, og den kan ikke afspille den nyeste 007 blue-ray. Efter opdatering (CyberLink.2705U_TaRe42_R2_DVD090217-01.exe) kan jeg afspille Bond filmen, men ikke længere se HD kanaler i DVBViewer. Under H.264 opsætning står der bare "System default" uden mulighed for at vælge andet.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 23:59

Kan ikke rigtig finde mønsteret i det...
Troede det kun havde virkning for powerDVD9..

Med den installeret build 8.0.2430 er det muligt for mig at udvælge h.264 codecs i DVBviewer...

Andre codecs som coreAVC kunne blive et alternativ til h.264, men pt. er der ikke hardware acceralation, muligvis er der noget til gforce platformen... (har ikke testet endnu)
Og så mangler der jo lyd-codecs også...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 01:34

Er der nogen der har prøvet at spørge dem hvorfor de har fjernet disse faciliteter?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 07:28

Har været inde på PowerDVD's forum, og iflg. hvad man læser der, så skal man ikke gøre sig forventninger om at få svar på evt. spørgsmål. Det ser  også ud som om der er flere som har problemer med v. 2705.

Det ser også ud til at deres målsætning er mindre for mere. Opgraderïng bliver dyrere og dyrere, og til gengæld fjerner de funktionaliteter (- HD-DVD, - DVD-Audio).

Det stinker virkeligt at der ikke er noget "Archive", så man ikke kan bestemme den version man gerne vil køre med. Man skal huske at downloade og gemme sine pathes.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 08:29
Tjae nu er der jo udsigt til at vi KUN skal til at bruge MFT i stedet for Directshow og MFT til videoafvikling. Dette er en ændring som har været varslet siden Vista udkom, og med Windows 7 bliver denne udvikling nærmest fuldstændig implementeret.

Directshow er en gammeldags teknologi, som det ikke vil give mening at satse på -ej heller for cyberlink. Men nu er det bare sådan, at fx DVBviewer, Media Portal mv benytter Directshow filtre hele vejen igennem og ikke understøtter MFT.

Det er næppe Cyberlinks skyld men nærmere Microsofts skyld. Hvis man da kan tale om egentlig skyld, for det er egentlig en udvikling der er til alles bedste.

Hvis MFT's fra fx Cyberlink eller Microsoft anvendes sikres der nemlig at features som HW accelleration mv automatisk anvendes og at der ikke kobles ukurante filtre ind i afspilningsgrafen som ødelægger oplevelsen.

Så er i fri for at sidde og spørge og hvorfor jeres klite codec pakker ikke virker med x-downloaded fil.

Hvad kan man så gøre hvis man bruger Media Portal eller DVBviewer eller SageTV? Well vente på at udviklerne af disse frontends implementerer MFT til AV afvikling. Det er den vej udviklingen går....Især med Windows7

Her lidt om de features MFT tilfører/sikrer ift Directshow

• Is scalable for high-definition content and DRM-protected content.
  • Allows DirectX Video Acceleration to be used outside of the DirectShow infrastructure. DXVA 2.0 is available to user-mode components without using the DirectShow video renderer.
  • Provides better resilience to CPU, I/O, and memory stress for low-latency glitch-free playback of audio and video. Video tearing has been minimized. The improved video processing support also enables high color spaces and enhanced full-screen playback. Enhanced video renderer (EVR) which is also available for DirectShow, offers better timing support and improved video processing.
  • Media Foundation extensibility enables different content protection systems to operate together.
  • Media Foundation uses the Multimedia Class Scheduler Service (MMCSS), a new system service in Windows Vista. MMCSS enables multimedia applications to ensure that their time-sensitive processing receives prioritized access to CPU resources.

Media Foundation accompanies two other technologies — (Direct3D 10) and Windows Presentation Foundation—to keep pace with graphics and multimedia hardware evolution and demanding multimedia applications.

Redigeret af Patriarken - 10-April-2009 kl. 08:37
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 21:59

avh, du skulle vel ikke ligge inde med 2430 patch'en?

Eller er der andre som har nogle før-2705-patch liggende?

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 15:57

Har fundet ud af hvad der foregår. Cyberlink har fjernet DirecShow registreringen af H.264, efter version 2217a. De har så i stedet oprettet et nyt produkt ”HD264 Pack for WMP”, som de vil have 40$ for.
Det er under al kritik med den slags ”opdateringer”, og da funktionen stadig er til rådighed i deres trial versioner, så er det nok også i strid med loven (falsk reklame).

Jeg har fundet flere uprøvede løsninger:

1. Download v. 2217a fra http://update.cyberlink.com/ftpdload/patch/powerdvd/8/CyberL ink.2217aU_TaRe38_DVD081201-06.exe

2. Installer PowerDVD9 trial (under anden sti?), som tilsyneladende kan koeksistere med normal version. Denne løsning vil nok kun virke i 30 dage.

3. Gem de filer fra en fungerende version, som benyttes til DirecShow registreringen. Opdater PowerDVD og lav derefter en manuelt DirecShow registreringen af H.264. Her er et link til en opskrift (på tysk): http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=32700&am p;st=30

Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 21:06

Jeg har fundet ud af hvis man kun bruger powerdvd8-9 deluxe. Så er der ingen problemer med at den ikke vil dele HD dekoderen. Det virker fint ved mig med powerdvd 9 deluxe

korsbæk

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 22:30

Til information har jeg prøvet løsning 1 og 3, og de fungerer begge. Dog havde jeg stadig nogle få BD's som ikke kunne afspilles med v.2217a, så jeg har nu manuelt registreret H.264 filtret.

Jeg kopierede VideoFilter kataloget under PowerDVD8, fra en version som virkede (2217a i dette tilfælde), og gemte det under et andet navn. Derefter installerede jeg den nyeste patch, kørte cmd.exe med administrator rettigheder, skiftede til det nye videofilter bibliotek og kørte: regsvr32 CL264dec.ax

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 10:22

Har fået samlet en ny HTPC med blue-ray drev og installeret ovennævnte anbefalet power dvd 8 ultra 2217a..
Nyeste DVBviewer (4.1).

HDTV kørte OK, men når jeg forsøgte med en BD-skive, så forlangte Powerdvd opdatering og som jeg så gjorde.

Resultat BD-skiven kunne afspilles og HDTV ikke længere...
Jeg vil prøve at følge #audio's forslag.

Som #patriarken er inde på, det her er ikke løsningen på længere sigt, med de codecs opsætning...

DVBviewer har fået integreret af afspilning af BD (men kun ikke krybteret).
For at få en "sømløs" integration i DVBviewer er det så en mulighed at anvende Slysofts AnyDVD?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu