recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NYHED! DVBViewer released med Hbb TV!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NYHED! DVBViewer released med Hbb TV!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NYHED! DVBViewer released med Hbb TV!
    Sendt: 15-Juli-2013 kl. 18:42

DVBViewer ver. 5.2 blev frigivet i dag, med support af Hbb TV!

Så vil de fleste jo nok sige: Og hvad så!

Men DR har rent faktisk kørt med det siden foråret

Det er en standard, som jeg tror bliver de facto standard for interaktivt TV
http://www.dvbviewer.tv/forum/topic/52839-dvbviewer-520/
http://www.hbbtv.org/
http://taenk.dk/video/video-hbbtv-naar-du-har-tid

Redigeret af MCenterFreak - 15-Juli-2013 kl. 18:58
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 19:08
Betyder det at dr.dk/nu kan integreres i dvbviewer??

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Betyder det at dr.dk/nu kan integreres i dvbviewer??

Det er lige præcis sådan jeg læser det; men da jeg var inde og se Tænk videoen igen, så jeg desværre teksten DR fortsætter forsøget til sommer 2013.
Men mon ikke de implementerer det som en fast del?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 19:37
Har installeret vers. 5.2, men det ligner sig selv og det er version 5.2

Hvordan skal det hhbtv virke??

Er det som noget ekstra til modtagelsen af en kanal , f.eks. dr1??

Det ser ud til at man skal anskaffe MHEG5 modulet....

edit:
Har kun fået BBC1 til at virke med MHEG5
Der er kommet en HHBtv entry i OSD-meuen..

Man får et udvalg af browser at vælge imellem, der i mellem iBBCplayer, som afviser at afspille engelske programmer (krav om englsk IP-adresser)

Der må skulle være et tilsvarende entry til dr.dk/nu...

Det kan man så godt rette i en hbbtv text-fil.
Så får man dr.dk/nu frem, men det kan pt. ikke rigtig bruges til noget-
Krav om flash-player (Windows 8?) kører ellers godt nok i Explorer.
Navigation med fjernbetjening?

Redigeret af avh - 15-Juli-2013 kl. 21:48
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 22:41
Så fik jeg også prøvet 5.2'eren - men den kan ikke finde min HDHR... Cry
Godt jeg testede det på den stationære inden jeg gik i gang med at opdatere serveren.

Er der andre med HDHR'er, der har prøvet 5.2'eren?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Har installeret vers. 5.2, men det ligner sig selv og det er version 5.2

Hvordan skal det hhbtv virke??

Er det som noget ekstra til modtagelsen af en kanal , f.eks. dr1??

Det ser ud til at man skal anskaffe MHEG5 modulet....

edit:
Har kun fået BBC1 til at virke med MHEG5
Der er kommet en HHBtv entry i OSD-meuen..

Man får et udvalg af browser at vælge imellem, der i mellem iBBCplayer, som afviser at afspille engelske programmer (krav om englsk IP-adresser)

Der må skulle være et tilsvarende entry til dr.dk/nu...

Det kan man så godt rette i en hbbtv text-fil.
Så får man dr.dk/nu frem, men det kan pt. ikke rigtig bruges til noget-
Krav om flash-player (Windows 8?) kører ellers godt nok i Explorer.
Navigation med fjernbetjening?
Som sagt jeg er jeg ude og rejse, og har ikke prøvet det, men har du prøvet at rejse spgsm. på DVBViewer forumet? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Så fik jeg også prøvet 5.2'eren - men den kan ikke finde min HDHR... Cry
Godt jeg testede det på den stationære inden jeg gik i gang med at opdatere serveren.

Er der andre med HDHR'er, der har prøvet 5.2'eren?
Jeg tror desværre at det er fordi deres "arbejdsmand" Lars Gehre døde for nogle dage siden. Han var ellers den der sikrede at alt var testet før release. Nu er der "kun" "ingeniøren" tilbage, Hackbart. Men vi må håb der er andre der træder til hos dem
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 08:14
Har lavet lidt yderlig forsøg...

Hvis man trykker hhbtv (OSD-menu) og DR-kanaler vises, fremkommer der en lille menu i nederste højre hjørne med en pil og en rød prik..

Andre kanaler viser en menu af link til diverse hjemmesider..

BBC1 (28,2 satellit) viser den engelske texttv (MHEG5).

Spørgsmålet er om hhbtv egentlig er relevant?

Det er øjensynligt udviklet for at kunne kombinere tuner-tv og hjemmesider og skulle være et nyt textTv med mulighed for interaktion med programmer.
Konceptet er linket den kanal man har tunet ind på...

Det kunne tænkes når det virker ordentlig, at der var en mulighed for at styre en browser med en remote på en smart måde...

Der kunne være en ide med at have et samlet bruger-interface via dvbviewer..

I stedet synes jeg, det ser til at være en udvikling i gang, hvor apps bliver det afgørende..

TV må på et eller andet tidspunkt kunne afvikle apps uden at alle tv-fabrikanter skal have deres egen version af den dybe tallerken i form af OS.

Pt. anvender jeg Windows 8 og her begynder der efterhånden at komme en del apps, således at man med en mini PC foran tv-et kan lave sig et bruger-interface, hvor reelt blot skifter rundt mellem apps.

Dr.dk/TV kan tilsvarende have sin egen "flise", ingen win8 app findes, man må nøjes med et browser-link, mens der findes en fremragende apps til Netflix.

Det som hhbtv måske kunne løse var en browser egnet til remote...

Også det mener jeg man på længere sigt kan se bort fra, det må i stedet blive noget med "second screen" styring med meta-data m.v.
Jeg synes ikke, det er helt klart hvordan..

I win8 kan visse enheder anvendes som "play to" enheder, dvs. man får et ikon på tablet/telefon som vidersender til visning på stor skærm...

Dem der har forstand på æble-verdenen kunne det være interessant at høre en status herfra (airplay osv.)....

Redigeret af avh - 16-Juli-2013 kl. 08:17
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 10:46
Hvis nu bare at netflix og hvad der ellers findes ville blive enige om en fælles standard for et interface, så de førende Medicenter software pakker som XBMC, Mediaportal, Plex, Microsoft MCE etc. kunne nøjes med at lave en simpel plugin.

Jeg ville ikke kunne leve med at man skulle have fat i en mus eller tablet for at betjene et tv. Det er efter min meningikke vejen frem.
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 11:09
Er der nogen her der kender linket til dr.dk/nu hbbtv?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 13:01
Er det ikke blot www.dr.dk/TV/ ??

#Cyberguyen
tror du ikke at tiden/muligheden for et samlet brugerinface i et midiacenter er forpasset, som jo var den oprindelige ide med et mediacenter??
Det eneste samlende overordnet brugerinterface tror jeg efterhånden er selve OS... (win 8, android, Ios)

Endvidere er det spøgsmålet om ikke en remote simpelhen er for primitiv til at navigere ordentlig rundt??
(og derfor skal noget andet til)

Redigeret af avh - 16-Juli-2013 kl. 13:01
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 19:22
Efter at have skrevet sammen med DR og Hackbart viser det sig desværre at DR's hbbtv ikke i øjeblikket kan bruges i dvbviewer, da DR ikke benytter sig af de java standarter som Dvbviewer bruger.

Redigeret af kbking - 17-Juli-2013 kl. 19:26
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu