|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
SimonDK ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 22-Juli-2007 kl. 14:54 |
|
Hejsa allesammen.
Jeg er på udkig efter et nyt fladskærms tv, da jeg efterhånden synes at mit 21" Sony Trinitron efterhånden er blevet for gammelt, og for lille i forhold til mine behov. Jeg har især fokus på at det nye tv skal være godt i forhold til at vise analogt signal, selvom jeg da regner med at investere i en Selector eller lignende. Derudover skal det være i stand til at blive tilsluttet min pc eller macbook, og evt. kunne køre spil i en rimelig hastighed via pc'en. Da jeg er studerende har jeg et rimeligt skrabet budget, men jeg regner med at være villig til at betale mellem 5-7000 kr for et nyt tv. Jeg har kigget på forskellige alternativer: I den nyeste tilbudsavis i denne weekend fra Elgiganten findes der tilbud på et Toshiba "32A3000P" tv, et tv som ikke er muligt at finde på Hifipriser.dk. På Elgigantens hjemmesiden lader det til at tv'et har kostet 6.999;- imens tilbudet i avisen lyder på 4499;-. Spørgsmålet er om dette er for billigt et tv, eller om det er et supertilbud? Det lader til at være en lidt skrabet model af "32C3000P", som findes på hifipriser.dk. Ihvertfald skulle tekst-tv være noget langsommere, men dette har dog ikke den store betydning for mig.. Derudover har jeg kigget på et Philips 32PFL5322 tv. Dette er fra næste uge på tilbud i Føtex til 5999;-. En pris der lader til at være et godt tilbud, da tv'et koster 7207;- i Multimedia World, 6999;- i Fona og Merlin. Ifølge Føtex sparer man også 1000;-.... Jeg har også kigget på et Sharp LC37SA1E, som Elgiganten i længere tid har haft på tilbud til 5999;-, hvor førprisen hævdes at ligge på 11999;-. Dette tv er dog et 37"... Jeg har altid haft rimeligt gode erfaringer med Sonys produkter. Bilka har i længere tid haft tilbud på et Sony "KDL-32U2000". Dette tv har også digital tuner og koster 6999;- i Elgiganten, men jeg er ikke klar over hvorvidt tv'et fungerer i forhold til at vise analoge signaler, samt tilslutningsmuligheder i forhold til pc... I denne uges tilbudsavis hos (Jysk sengetøjslager!) er der også tilbud på tv. Der er tale om et Medion 40" LCD-TV til 6999;-. Der står intet om hvilken model det er, men det skulle være med "Samsung-panel", kontrast på 1200:1, 1000-siders tekst tv og inklusiv både vægbeslag og bordstand. Men hvorvidt Medion er værd at satse på, står ikke helt klart for mig, selvom det jo er et tysk mærke (og måske også tale om tysk kvalitet og grundighed!).. Endelig har jeg læst positive omtaler af nogle af JVCs billigere modeller, som skulle være relativt gode, også til at vise analogt signal, samt gode i forhold til at tilslutte pc'en. Jeg har især kigget på JVC "LT32EU80", som koster 6999 ;- i Fona. Dette tv er dog ikke på tilbud umiddelbart, men der er måske mere mening i at gå efter dette fremfor de andre tv jeg har nævnt? Redigeret af SimonDK - 22-Juli-2007 kl. 15:25 |
||
![]() |
||
Diamanten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Hej! Først og fremmest ville jeg ignorere tilbudsavisernes såkaldte "før priser"! De er generalt utroværdige og især når der som her er tale om forbruger elektronik. I takt med der kommer nye og bedre produkter på markedet dumpes priserne på de "aldrende" produkter og denne udvikling sker med en rasende fart. Hvis jeg skulle komme med en anbefaling ud fra ovenstående så bliver det Toshiba 32c3000 via en netbutik, som du selv er inde på.... Held og lykke med jagten og forbered dig på alverdens forslag til et panasonic plasma....
Diamanten |
||
![]() |
||
SimonDK ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Tak for respons:) Ja, jeg vil da lige overveje det tv tror jeg. Den eneste anke jeg har er at jeg foretrækker at købe tv'et i en forhandler (f.eks. Elgiganten, Fona el lign.) hvor jeg selv kan se tv'et og afprøve det. Når man køber det over nettet er dette ikke muligt.. Men det er klart at det er noget billigere at købe via en netbutik. Nu har jeg ingen erfaringer omkring køb over nettet med sådanne Hifi-produkter, men jeg vil da overveje om det er noget jeg skal satse på.. |
||
![]() |
||
Diamanten ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Du har ALTID 14 dages fuld returret ved handel på nettet. Så du kan altså til hver en tid returnere dit nyindkøbte TV indenfor de 14 dage hvis ikke det lever op til dine forventninger. Denne mulighed er der kun få fysiske butikker der tilbyder, heriblandt Elgiganten der giver hele 30 dage. Med hensyn til betalingen så er sikkerheden også stor så længe du betaler med dankort og du IKKE forudbetaler dine varer... Læs evt. tråden om Alfaviews konkurs.
Redigeret af Diamanten - 22-Juli-2007 kl. 16:30 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror jeg vil satse på det Toshiba "32C3000P" lcd-tv, og så nok nok købe det over nettet. Det kan jo fås til et sted mellem 5000-5500 kr afhængig af forhandler, og det er jo meget rimeligt. Det eneste er at man ikke kan tegne forsikring umiddelbart på et sådant produkt når man køber det i en netbutik, udover den reklamationsret der er. De har tv'et i Multimedia World også, og der kan man tegne en forsikring på 3 år til et sted mellem 7-900;-. Men spørgsmålet er om det er det værd, da tv'et i Multimedia World er væsentligt dyrere end i netbutikkerne og koster 6900;-. Det er altså 1500;- dyrere. Og med forsikring vil den samlede pris komme op i nærheden af 8000;- og hermed være 2500;- dyrere. Jeg ved ikke om nogen har erfaring med Toshiba, men hvis det er et rigtig godt mærke burde det jo heller ikke gå i stykker, og så burde en forsikring ikke være nødvendig. 5500;- er alligevel en pæn sum, og det ville være ærgerligt hvis tv'et går i stykker efter 2½ år, når garantien/ reklamationsretten er bortfaldet... Redigeret af SimonDK - 22-Juli-2007 kl. 17:45 |
||
![]() |
||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
![]() |
|
Du kan sagtens tegne forsikring uanset hvor du handler der er netsteder hvor du kan tegne forsikring prøv www.usgdanmark.dk
|
||
Med venlig Hilsen
Johnny |
||
![]() |
||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
|
Du kan jo sagtens tage ud i en butik og se/teste den eller de modeller du har i tankerne (samt modeller du ikke har i tankerne), for derefter at gå hjem og bestille på nettet ved en noget billigere butik. |
||
![]() |
||
jp57568 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2007 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Jeg er selv på jagt efter et LCD-TV til 5-7000 og er i den forbindelse
kommet frem til, at det skal være et Toshiba eller et Sony. Wupti.dk har et Sony KDL-32V2500 til 6999,- - det kunne være en mulighed. ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay. Jo jeg vil da lige tage ud og se om de har modellen stående til fremvisning i Multimedia World imorgen tror jeg. De har dog ikke modellen hjemme men derfor kan de jo godt havde den udstillet alligevel. Ellers er der ingen af de større butikker der har denne Toshiba-model, det er kun net-butikker... |
||
![]() |
||
![]() |
|
I Tapeconnection i Århus har de et Toshiba hængende - tror det er i den
serie som du omtaler. Billedet på det ser ok ud - også til sport. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, jeg ser da lidt fodbold i ny og næ, så det er kun et plus, hvis skærmen også er udmærket til sport:) Men jeg kan se at Tape Connection også har en afdeling i København så der vil jeg kigge ind forbi, da de skulle have Toshibas "32C3000P" dér. Om ikke andet kan man jo se på tv'et, hvis det er udstillet, og så måske købe det et lidt billigere sted for Tape Connection er lige så dyre som Multimedia World... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Sonys 32V2500 er vist et ganske udemærket TV og i denne uge er prisen
droppet til lige over 6000. Ganske fornuftig pris. Det kunne være en mulighed. ![]() Sony 32V2500 på Hifipriser.dk |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |