recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 32" til bedsteforældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt 32" til bedsteforældre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 32" til bedsteforældre
    Sendt: 20-November-2013 kl. 12:58
Hej alle,

Så er den teknologiske revolution også nået mine friske 80-årige bedsteforældre, og der skal et fladskærms-TV ind i stuen. Der er kun plads til et 32" TV, og i det segment er jeg ikke helt stærk, så jeg ville lige høre om jeres meninger.
Det umiddelbare prisleje for købet er sat til 3-4.000kr, dog med absolut max på op til 5.000kr hvis der skulle være særlig god grund til det. Med brugergruppen in mente tænker jeg dog at opgaven kan løses ganske fint indenfor de 3-4.000kr. De bor i Sønderjylland, og det er derfor en ekstra mulighed at afhente ved fx Fleggaard, hvis det skulle være en fordel. Jeg har dog i første omgang prøvet at holde mig til de nordiske modeller i håbet om at de får mindst muligt bøvl med opsætning og evt. reklamation (men kommenter gerne hvis I mener det er forkert).

De kommer direkte fra et CRT-TV. De sidder ikke tættere end 1,3m fra TV'et, så Fuld HD er ingen nødvendighed da størrelsen skal være 32". De har intet bredbånd, så SmartTV er ingen nødvendighed. De har dog netop anskaffet sig en iPad (på nettet via 3G), så hvis der kunne være noget funktionalitet på tværs, ville det dog være højst spændende - men ingen forventning herom. Indgangskilden er kabel-TV (fællesantenne), og forbrugsmønsteret ligger sig om sport (cykelløb og håndbold) og film af ældre dato (typisk krigsfilm). Designet har umiddelbart ingen betydning. Lyden må godt være anstændig da det skal bruges i stuen (og udfra forbrugsmønsteret), og ikke være noget tyndt pap som er min erfaring med tidligere low-mid-range generationers tynde LCD-TV - omend det ikke just behøver at være B&O. De har ved tidligere lejligheder "godkendt" lyden fra fx Panasonic X10 og G30.

Mine egne bud er:

Sony KDL32W653A, 3.700kr

Samsung UE32F5005, 2.800kr

Samsung UE32F5505, 3.200kr

Panasonic TX-L32E6Y, 4.000kr

Billedkvaliteten skal nok imponere uanset hvad da de går fra CRT, men lydkvaliteten fra de tynde LCD/LED'er er jeg lidt mere nervøs for. Jeg har ikke kunne finde info på lyden fra Sony'en, men Samsung skulle vist få lidt ros for fremgangen i deres lyd i år, og Panasonic'en skulle også klare det fint til TV-kig, men lidt udfordret ved film.

Jeg modtager meget gerne input til de nævnte modeller, eller andre som måtte være relevante.

Bonus info:
De havde for nyligt selv taget turen ned i Elgiganten, og havde fået tudet ørerne fulde af vigtigheden af fuld HD (i 32"...) og en masse andet nonsens, og var halvvejs ved at købe et Grundig 32 VLE 7239 BR til 5.000kr (http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/32VLE7239BR/grundig-32-led-smart-tv-32-vle-7239-br), før jeg fik råbt timeout. Jeg har ikke lige kunne finde noget info på dette TV, men umiddelbart virker det da som en MEGET høj pris for et simpelt 32" TV?
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Februar-2008
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 14:05
Jeg vil gå efter Sony tv'et. Men det billige Samsung med en soundbar er måske ikke dumt. Har hverken set eller hørt Panasonicen
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 14:41
Jeg har selv lige været på 32" markedet, men i den billigere ende. Jeg fik bla. dette link jeg kunne kigge på  http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews 
mvh Christian
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 14:59
Det Panasonic, du har fundet, kan fås til 2500 i Elgiganten.

Jeg har hjulpet med at sætte det op for en måned siden, og jeg synes det er et OK tv. 

EDIT: Kan se at det er på lager i Sønderborg som Collet@store

Redigeret af Brixen - 20-November-2013 kl. 15:04
Venlig hilsen
KB
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 16:20
Tak for jeres svar indtil videre.

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Jeg har selv lige været på 32" markedet, men i den billigere ende. Jeg fik bla. dette link jeg kunne kigge på  http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews 

Ja det så jeg faktisk godt, så det har også været med i overvejelserne.

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det Panasonic, du har fundet, kan fås til 2500 i Elgiganten.

Det er desværre ikke det samme TV vi snakker om. Det du refererer til at B-modellen, entry-modellen, mens det jeg har kig på er E-modellen, som er mid-range. Ellers havde jeg nok hoppet på med det samme til den pris ;)

Oprindeligt skrevet af madass32 madass32 skrev:

Jeg vil gå efter Sony tv'et. Men det billige Samsung med en soundbar er måske ikke dumt. Har hverken set eller hørt Panasonicen

Jeg begynder også lidt at tænke i de baner, at HVIS de efterfølgende finder ud af at lyden er for "dårlig", så kan en soundbar anskaffes for lidt over 1.000kr, og så er det jo heller ikke værre. Men det ville selvfølgelig være at foretrække hvis der var et TV som kunne klare det selv.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 16:35
.

Redigeret af cnn3 - 20-November-2013 kl. 16:35
mvh Christian
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 22:24
Er der nogen der ved noget om det Grundig 32 VLE 7239 BR som refereret til øverst, som Elgiganten sælger? Det er stort set umuligt at finde noget om. Det lader desværre til at mine bedsteforældre er af den faste overbevisning at "det nok bare skal være det", fordi de nu har set det rent fysisk og det er "ok".
Det hjælper nok heller ikke på det at de havde en skræk-oplevelse i den lokale Fona, hvor en meget pågående sælger ikke vil sælge dem et tv under 40" ("mindre er der ingen fremtid i!") og 10.000kr ("alt under er noget bras!").
"Men i Elgiganten havde de mødt en selvsikker sælger der kunne forklare den store vigtighed af mange hertz, millioner pixels og watt på højtalerne". Suk... Måske glemte han så bare lige også at fortælle dem om den provision han sandsynligvis scorer på at vildlede dem.
Desværre har den lokal HiFi-klubben ingen af ovennævnte TV'er til demo, da de vist primært er en lyd-afdeling (Sønderborg).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 22:34
Skal det være et 32", er der nok ikke så mange andre at vælge imellem. Synes prisen er høj, og der kunne fåes betydeligt bedre (plasma lig CRT) TV for de penge. Problemet er at de ikke laves mindre end 42"
Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frisendahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 11:28
Hej, jeg købte som julegave igår det nævnte samsung 32" i 5000 serien, fuld hd, 100 hz til kr.1.999,- hos føtex på fisketorvet. Du kan se det i dres tilbudsavis. Fik iøvrigt sat byttemærke på til 01-02-14.
Men prøv pricerunner f.eks.
God jul til alle
john hansen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu