recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 40/42 LCD/plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt 40/42 LCD/plasma

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tito Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 40/42 LCD/plasma
    Sendt: 27-Februar-2007 kl. 18:34

Jeg har købt nyt hus og vil derfor have mig et flad fjernsyn, men spørgsmålet er hvilket. Jeg har kigget herinde for at se hvad der anbefales, men kan se det er meget forskellige anbefalinger.

Jeg har lidt specifikke krav til det, og det kan være der er nogle, som ved at det lige vil passe til mig.

Størrelsen må gerne være 40/42"

Jeg er kommet frem til, at det ikke gør noget om det er lcd eller plasma. begge formater, synes jeg lyder gode,

Lyd er ikke så vigtig, da jeg vil køre det over mit surround Harman Kardon anlæg.

Det må meget gerne have 3 scart stik (lyd, xbox, dvd)

HDMI. En er vel nok, men det er måske en god ide at få to, når man tænker fremtid.

Prismæssigt. Tja. Jeg ligger vel mellem 10.000 - 20.000 kr.

Den stue vi får, bliver meget lys. Har hørt det ikke er det bedste med plasma, men er det meget "i vejen"?

Opløsningen behøver "kun" at være op til 1366x768

Det primære brug er tv (via kabel tv analog), xbox360 og masser af DVD. Hvad jeg kan høre, får jeg absolut intet ud af at købe et med en digital tuner. Så er det bedre at købe med en analog tuner og så købe en slags digital konverter, når tiden kommer. Er det rigtig nok?

Håber der er nogle, som ved nogle gode modeller til de tanker jeg har om en flad skærm

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 18:42

Hej!

"Meget lys stue" skriver du...-det KAN blive et problem med en plasma.

Selv bor jeg i hus med en meget lys opholdsstue-med 4 stk store vinduer-2 af dem mod SYD,1 mod øst,og det sidste vest:Jeg har ingen problemer med genskin på min plasma,men jeg trækker da gardinerne for en gang imellem hvis solen står direkte ind på skærmen.Til gengæld nyder jeg godt af en VÆSENTLIG bedre billedkvalitet end selv de bedste lcd på markedet kan præstere.

Men køb det et sted hvor man tilbyder en ordentlig retur-ret(evt. T.C),og se om du kan "leve" med det genskin der måtte være i skærmen.Kan du ikke det,så byt den til en god lcd(Philips eller Sharp XD1E)

Personligt vil jeg anbefale dig en Pioneer plasma,eller en af de nye Panasonic plasma som er lige på trapperne(px70/700)-eller evt. en Hitachi 42"9700 plasma.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
magiske Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2007
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Tito Tito skrev:

Størrelsen må gerne være 40/42"

HDMI. En er vel nok, men det er måske en god ide at få to, når man tænker fremtid.

Prismæssigt. Tja. Jeg ligger vel mellem 10.000 - 20.000 kr.

Jeg har lige været ude og se de nye Hitachi plasma..

Bla. 42PD8600 og 42PD9700.

Damn, de står flot.. Det køre nu også 1080p(1024x1080p) så ikke fuld HDTV endnu. Men MEGET flot..

Nu er jeg så også lidt af en Plasma fan.. Står helt klart bedre en LCD(smagssag) især når man ser tv..

Så helt klart mit næste tv(42PD9700'en), nu har jeg næsten også havt mit "gamle" i et 6 md :)

Og SUPER lyd, noget af det bedre jeg har hørt på flasdkærme(tør ikke skrive bedste )

/Mads

Redigeret af magiske - 27-Februar-2007 kl. 19:11
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 19:18
Alt tyder på der kommer til at ske en hel del i 2007, trenden går mod 50" som afløser til 42", til priser hvad en 42" koster pt.

Nyt hus - hvis der er plads til en 50" eller 65" er det fremtiden ...

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 19:19
Hitachierne kører lige præcis ikke 'p', altså progressiv. De der ALiS panel tingester er interlaced.
Til top
Tito Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

"Meget lys stue" skriver du...-det KAN blive et problem med en plasma.

Personligt vil jeg anbefale dig en Pioneer plasma,eller en af de nye Panasonic plasma som er lige på trapperne(px70/700)-eller evt. en Hitachi 42"9700 plasma.

lrev

Den er lys på den måde, at alle væggene er hvide og der er 4 vinduer 5-6 meter bag hvor tv'et skal hænge.

Jeg må indrømme at jeg også har kigget lidt efter både Pioneer og Panasonic. Er blevet lidt nervøs alt det skriveri omkring Panas TH 42 PV 60 med de slanger.

Jeg kan se at TC forhandler begge mærker, så skal vist en tur til Århus (bor I aalborg). Nogen der ved, om TC's Pioneer er parallelimporteret?

Og er det ikke spild af penge at købe et tv med en digital tuner nu?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu