recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 42" Plasma - søger hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt 42" Plasma - søger hjælp!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Oprindeligt skrevet af Nebelong Nebelong skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej

Søborghus HI-FI......Søborg hovedgade i den ende mod Emdrup.Flink mand bøv-kompetent,og til at handle med

X-box aner jeg ikke en brik om

lrev

Jeg vil prøve at smutte derud i weekenden.. Tak for det..

Men der er ingen der overgår PX70 for tiden?

Jo - PX700 ...

Hvad med Pioneer? Det koster ganske vist 17500,- hos TC. 16.500,- på nettet.

Men mener I at PX700 vil være et bedre valg end Pioneer 427XD?

Er billed kvaliteten på Pioneeren ikke bedre end på de nye Panasonic?

Jeg har hørt rigtig meget dårligt om Pioneer 427XD, blandt andet om skygger.. For mig virker det umiddelbart som et no-go!

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 21:19

Hmm... Er der så et VGA stik eller så noget? Mener da der er et alternativ til component..

Hvad er bedst - component eller VGA?

Begge typer har deres fordele. De fleste lader til at foretrække component, og det er også rigtig godt. Det er ikke vanvittigt nødvendigt at købe andre kabler end dem der følger med.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hmm... Er der så et VGA stik eller så noget? Mener da der er et alternativ til component..

Hvad er bedst - component eller VGA?

Begge typer har deres fordele. De fleste lader til at foretrække component, og det er også rigtig godt. Det er ikke vanvittigt nødvendigt at købe andre kabler end dem der følger med.

OK! Det prøver jeg mig med..

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 21:27

Jeg har haft Pioneer 427XD et kanon TV, super flot billede, meget bedre end PX70’s forgænger. Men som du rigtig skriver, så havde det et problem med skygger. Så jeg returnerede det. Og er derfor også på udkig efter et 42" tv.

Men efter sigende er det kun skærmene produceret i 2006 og ikke 2007 der har skygge problemet, om det er rigtigt ved jeg ikke.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Jeg har haft Pioneer 427XD et kanon TV, super flot billede, meget bedre end PX70’s forgænger. Men som du rigtig skriver, så havde det et problem med skygger. Så jeg returnerede det. Og er derfor også på udkig efter et 42" tv.

Men efter sigende er det kun skærmene produceret i 2006 og ikke 2007 der har skygge problemet, om det er rigtigt ved jeg ikke.

Denne test fra marts 2007 havde stadig dette problem, man må formode at skærmen de brugte var "frisk" ???

http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4270XD/Picture-Quality. php

Efter min mening diskvalificere "dirty screen" og den middelmådige sort Pios 2006 modeller - særlig når man medregner den høje pris ...

Redigeret af nextgeneration - 18-April-2007 kl. 21:40
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 22:07

Efter min mening diskvalificere "dirty screen" og den middelmådige sort Pios 2006 modeller - særlig når man medregner den høje pris ...

Dirty screen er et problem som man må formode er løst på de nye modeller som sælges i dag.

Mht middelmådig sort er dette ikke korrekt Pioneer viser ganske fint sort, hvilket du jo også har erkendt i et andet indlæg tidligere...

Det er jo det samlede billede som tæller og der har Pioneer ry for mere varme og realistiske farver, men ja det er et komplekst tv at indstille og kræver research for den rigtige indstilling eller ISF kalibrering.

Og der er det jo også værd at huske hvis man er filmfreak at den kan vise 24fps ved eks blueray film som giver et langt mere "flydende" billede

Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 08:19

Denne test fra marts 2007 havde stadig dette problem, man må formode at skærmen de brugte var "frisk" ???

http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4270XD/Picture-Quality. php

At testen er lavet i marts siger jo ikke noget om hvornår apparatet er produceret. Det kan meget vel være produceret i 2006.

Med hensyn til sort niveauet, er jeg ikke enig. Det kan helt sikkert blive bedre, men middelmådigt er det ikke.

Men jeg er enig i din kritik af dirty screen. Hvis Pioneer ikke formår at lave et panel uden dirty screen, er det alene nok til at fravælge det. Jeg har jo haft to apparater, begge med dirty screen og begge blev leveret tilbage. Men jeg synes at 427Xd i øvrigt er en kanon godt tv og vil gerne eje det, men som sagt SKAL det være UDEN dirty screen.

Redigeret af -C5- - 19-April-2007 kl. 08:28
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 09:37

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej

Søborghus HI-FI......Søborg hovedgade i den ende mod Emdrup.Flink mand bøv-kompetent,og til at handle med

X-box aner jeg ikke en brik om

lrev

Jeg vil prøve at smutte derud i weekenden.. Tak for det..

Men der er ingen der overgår PX70 for tiden?

Jo da...Pioneer 507-men den er jo større-og noget dyrere,men sådan er det jo når man vil ha`det bedste.Men til prisen......Panasonic px70

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 22:57
Jeg er blevet mere og mere sikker på at det er PX70 jeg skal have når jeg skal ud og købe! Ved I om mit beslag til min gamle skærm virker til PX70 - det er en TYWK42X30?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 23:02
Jamen nebelong, jeg kan kun sige at det lyder som en fornuftig beslutning. Med hensyn til vægophæng, så har jeg på fornemmelsen, at de fleste ophæng virker every where. Men jeg kan jo tage fejl
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Dirty screen er et problem som man må formode er løst på de nye modeller som sælges i dag.

Ja måske, men da pioneer ikke ved hvordan fejlen opstår og det heller ikke vides om man kan se det med det samme, eller om det først kommer senere, så er det da et mega sats at købe en 427 skærm. Umiddelbart ankender de det heller ikke som en fejl i Danmark, så derfor ingen reperation.
Desuden giver visse forhandlere en ringe service selvom problemet ligger hos dem.
Så en panasonic 2007 model eller en Pio 507 er da bedste bud på en god skærm.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 08:50

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja måske, men da pioneer ikke ved hvordan fejlen opstår og det heller ikke vides om man kan se det med det samme, eller om det først kommer senere, så er det da et mega sats at købe en 427 skærm. Umiddelbart ankender de det heller ikke som en fejl i Danmark, så derfor ingen reperation.
Desuden giver visse forhandlere en ringe service selvom problemet ligger hos dem.
Så en panasonic 2007 model eller en Pio 507 er da bedste bud på en god skærm.

Jeg tror du kan være helt sikker på at fabrikken Pioneer udmærket godt kender til problemet og ved både hvordan man løser det og undgår det for fremtiden, men spørgsmålet er hvor langt ned i kæderne det nu er nået, og om hvor vidt det er muligt at lave reperationerne på forsvarlig hvis hos lokale værksteder.

At Pioneer dk hævder de ikke kender til problemet må udelukkende skyldes uvidenhed hos dem der udtaler sig hos Pioneer, da det er klart at en sådan fejl er de klart oplyst om især i det omfang den er synlig, men det kan være de endnu ikke har modtaget den autoriserede beskrivelse på løsningen af problemet endnu hos moderselskabet.

At man som forbruger føler sig svigtet kan jeg godt forstå, men som man også kunne se på Philips sagen er det kotyme at man helst ikke udtaler sig førend man har fået klar besked oppefra, og det er udfra devisen når man ikke siger noget så siger man heller ikke noget forkert  og det tror jeg man må konstatere at sådan er det bare, så kan man så vælge om man med forbrugerloven i hånden vil gå efter sine rettigheder eller sætte sin lid til at leverandøren nok skal finde en løsning (og her er det sælgeren der sidder med aben)

I det omfang jeg har set billeder af de "gardiner" mener jeg ikke at Pioneer kan lade kunderne stå tilbage med en afvist reklamationssag, da det vil skade deres ellers udmærkede ry som en god kvalitetsleverandør, så det at Pio dk melder hus forbi er spil for galleriet i forhold til TC er det måske nok, men det skader jo osse Pioneer dk at der er de skærme med gardiner i omløb så de burde have en økonomisk interesse i at få fejlen udbedret uanset salgskanalen.

Redigeret af rhsin - 20-April-2007 kl. 08:51
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu