recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 50" plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt 50" plasma

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 17:06
- Kunne du måske også lige i samme ombæring fortælle, hvad det er for nogle beslag du har brugt til at hænge TV`et op med? Det ser jo rigtig godt ud Clap
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 18:25
Att RuneH: Det ser da godt ud.
Hvor har du købt det møbel som står under dit tv?
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Sikke et pænt fjernsyn RuneH Big smileCool.

Ja ikke! ;) Og kan jo kun sige i lige måde LOL

Oprindeligt skrevet af malke malke skrev:

RuneH, enig, den er ikke særlig grim når den hænger der Smile - design er selvfølgelig en smagssag.

50PK760N har også en lidt blå-/grønlig glaskant under rammen, hvilket jeg også godt synes de kunne have lavet om - det vidste jeg ikke før jeg købte den. Men som du selv siger, det er ikke noget man skammer sig over Wink

Nej, syntes bestemt også det kommer til sin ret når det kommer op på væggen. :)

Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

RuneH:
- Må man lige have lov at bryde ind et kort øjeblik for at høre, hvordan du har skjult diverse ledninger op til fjernsynet? Big smile 

Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

- Kunne du måske også lige i samme ombæring fortælle, hvad det er for nogle beslag du har brugt til at hænge TV`et op med? Det ser jo rigtig godt ud Clap

Jeg burde lave en tråd med mit lille tv-alter, så jeg ikke skulle sidde og stjæle tråden her :)

Anyhow, de er smidt ind i væggen de hænger på.  Væggen blev sat op til det samme da vi modtog tv'et. Det er bare MDF plader der skærmer af for en stor dobbeltdør. Så derfor kunne vi nemt smide ledninger ind i hulrummet. 

Beslaget jeg har brugt er et "V-EFW8305S: Vogels Iris EFW 8305" til 499,00 dkk hos Av-Connection. Jeg købte samtidig nogle HDMI vinkel-stik da tv'et virkelig kommer tæt på væggen. Jeg har et scart-stik i tv'et også, men det kan kun lade sig gøre pga. det hul vi har i bagvæggen til ledninger. 

Oprindeligt skrevet af darkdevil darkdevil skrev:

Att RuneH: Det ser da godt ud.
Hvor har du købt det møbel som står under dit tv?

Møblet er købt i Ikea til en 1.300 kr. Jeg har ikke lige kunne finde det på deres hjemmeside, så er ikke lige pt. klar over hvad det er for et ved navn. Vi er dog blevet rigtig glade for det. Samtidig passer det i dybden til forstærkeren, og man kan frit flytte rundt på hylderne så man kan passe det lidt bedre ind. Det er en smule højt pga. de ben det har på, men det er vi også blevet ganske tilfredse med. Gjorder dog tv'et kom lidt højere op at hænge, dog betyder det ikke spor.

Og da mange tak darkdevil. Kan i hvert fald og sige at tv'et er mere end godkendt af kæresten. Hun er blevet så vild med det. Selv hendes veninder har kommenteret på at det ser godt ud - så der må da næsten være noget om det når først de der hunkøn begynder at rose! LOL

- Måske jeg burde smide en hurtig tråd op i "Min Hjemmebiograf" til billeder så jeg ikke spammer og stjæler tråden her. :) 

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 20:21
Jeg har set Pana G20 i den koksgrå den fåes i. Personligt synes jeg at den virker meget mere eksklusiv - ikke så sort-billig-plastik-blank. Desuden slipper man derved for de reflektioner der er i den blanke sorte kant, og TV'et virker ikke så bastant på væggen...

M.v.h.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 20:36
Historien gentager sig.  Panasonic taber på design, men skodder Samsung og LG på performance .   
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Historien gentager sig.  Panasonic taber på design, men skodder Samsung og LG på performance .   

Sikken noget fis, at lukke ud. Dertil har Panasonic 2010 setup, stadige for mange områder, hvor det stadige kun er et  middelmådige tv.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Sikken noget fis, at lukke ud. Dertil har Panasonic 2010 setup, stadige for mange områder, hvor det stadige kun er et  middelmådige tv.

Har uendeligt svært ved at finde nogle test,som ubetinget erklærer et LG eller Samsung TV bedre performende end Pana i samme prisleje ? ? Sidste generation af Samsung (850/855) fik retfærdigvist dybest set uafgjort m PanaV10, - men tabte alligevel på den lange bane grundet retention  - og ikke midst elektrisk støj ( - hvilket PanaG20 så tar over) Ouch .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:13

Altså Panasonic VT20 er formentlig ikke et Pioneer g9, men ser man på billedet, som jeg har brugt en del tid på i dag, så er der ikke meget stor afstand til Pioneer. Og jeg er meget kritisk, for jeg kommer lige fra et 500M til et VT20. Mit nye panel har nu en driftstid på omkring 10 timer (Så meget TV er sq ikke set længeLOL), men panelet begynder at se moverordentligt fornuftigt udSmile

Om så Samsung kan gøre det lige så godt, det må tiden vise - men det ligger nok tæt påSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:21

Har uendeligt svært ved at finde nogle test,som ubetinget erklærer et LG eller Samsung TV bedre performende end Pana i samme prisleje ? ? Sidste generation af Samsung (850/855) fik retfærdigvist dybest set uafgjort m PanaV10, - men tabte alligevel på den lange bane grundet retention  - og ikke midst elektrisk støj ( - hvilket PanaG20 så tar over) Ouch .

Hvis vi snakker om V10 og 850/855, så skrev Otto faktisk i sin store test af de 2, at 850/855 var tæt på at være et high-end tv, mens V10 var et middel tv, som stadige gav meget for pengende. Men high end var det ikke.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså Panasonic VT20 er formentlig ikke et Pioneer g9, men ser man på billedet, som jeg har brugt en del tid på i dag, så er der ikke meget stor afstand til Pioneer. Og jeg er meget kritisk, for jeg kommer lige fra et 500M til et VT20. Mit nye panel har nu en driftstid på omkring 10 timer (Så meget TV er sq ikke set længeLOL), men panelet begynder at se moverordentligt fornuftigt udSmile

Om så Samsung kan gøre det lige så godt, det må tiden vise - men det ligger nok tæt påSmile 
Det man desværre glemmer, når vi snakker Panasonic tv, er man kun fokusere på hvor godt det performer HD/Blu-ray. Men faktisk ser det ikke lige så godt ud, når vi snakker om deres DVB-C tuner, eller når tv'et skal lave de-interlacing, disse ting kommer desværre sjældent med i div. test, men er faktisk ret vigtigt. Jeg har selv haft et Pana Z85 og at se dvd på det, var sgu ikke noget kønt syn. Dertil har har deres skærme altid været grå, G20 VT20 er blevet bedre(sort), men lige så sort som det er på mit 850 er det ikke. Hvilket gør at sortgengivelse om dagen, stadige ikke når mit 850.

John, du er meget velkommen til at komme forbi og se min 850, jeg tror du vil blive overrasket over den!

Redigeret af kskruger - 12-Maj-2010 kl. 21:54
Til top
Lars E. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Danmark
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:45

Det simpelthen ikke rigtig det der har du set nogle af de nye LG eller Samsung ?
Man kan ikke skrive sådan en kommentar baseret på sidste års modeller.

Redigeret af Lars E. - 12-Maj-2010 kl. 21:52
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
Til top
Lars E. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Danmark
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 21:52

Hvis vi snakker om V10 og 850/855, så skrev Otto faktisk i sin store test af de 2, at 850/855 var tæt på at være et high-end tv, mens V10 var et middel tv, som stadige gav meget for pengende. Men high end var det ikke.

Jep det er korrekt, jeg har haft begge modeller hjemme på samme tid side om side og Samsung 855 er et bedre tv rent billedmæssigt uden tvivl.

Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu