|
Nyt 50-55" Sony? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Folk er vist ved at finde ud af panasonic slet ikke er så stærke som de er blevet fyldt op med i deres hoved via diverse testssider. Folk der prøver noget andet og ikke kun læser test og har en lille forståelse for at indstille et tv selv opdager pludseligt at hov jeg vil faktisk hellere ha et led end de overhypede panasonic skærme. Kunne forstå hvis det var pioneer men panasonic no no indbildung og hjenevask.
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
|
Ha ha , ja det er jo rigtigt. Hvis jeg skulle have et nyt 55" til ca 12000kr , havde jeg også valgt et Sony 55W828... MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Det mener jeg generelt er noget ævl. Jeg tror langt hen ad vejen at os der valgte plasma topmodellerne hos Panasonic gjorde det ud fra netop ønsket op et superb billede, og det kan man faktisk opnå uden en kalibrering (får dog lige udnyttet potentialet med en kalibrering). Selv hoppede jeg netop på Panasonics top LED sidste år - jeg havde det i to døgn, så røg det retur - og blev erstattet med endnu et plasma. Jeg må lige for god ordens skyld gøre opmærksom på, at mit daværende LED røg retur dels på grund af kantbelysning, men også pga. LED billedet i sig selv - som man finder tilsvarende på samtlige LED modeller. Indrømmet jeg venter da spændt på de nye Pana og Sony LED - det kunne jo være at de reelt var til noget
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
|
Det eneste, der irriterer mig ved mit VT50 er burn-in risikoen, som til gengæld også irriterer mig voldsomt - billedmæssigt har jeg ikke en finger at sætte på det - slet ikke efter det er blevet isf kalibreret. I øvrigt er jeg fuldstændig ligeglad med om det hedder lcd led, oled eller plasma - jeg vil bare have så optimalt (korrekt!) et billede som muligt. Udover burn-in risikoen (som helt klart er for ringe!!) så kan jeg ikke se der er noget overhyped ved Panasonic skærmene når det kommer til billedgengivelse. |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Uhhh, flamebait - og jeg bider på! Det er vist ikke første gang du kommer med sådanne udtalelser, og det burde du holde dig fra. Der er intet sagligt i det du skriver, kun provokationer. Det er altså ikke Nationen på EB dette her! Jeg har endnu ikke set en LED/LCD skærm der følger mit efterhånden aldrende Panasonic Plasmatv på billedekvalitet. Ja, jeg har en smule retention til tider, og ja, jeg kunne savne et mere lysstærk billede når min stue er oplyst af solen, men når jeg har tukket mine gardiner for, og ser film, så har jeg ikke set et bedre billede fra nogen af de 10 forskellige LCD/LED modeller af TV vi har her på min arbejdsplads.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|
Ikke desto mindre, er retention/burn-in stadig aktuelt på nymoderne plasma skærme. Har da mit PS64F8505 til rep for burn-in, selvom jeg selv, synes har været forsigtig.
F8505 smadrer også alle LED skærm nu, men jeg overvejer stærkt LED, hvis det er en mulighed efter rep. Plasma og LED har nu hver især deres "skavank"
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Jeg skriver også at jeg godt kunne undvære retention. Jeg har ikke problemer med direkte Burn-IN.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|
Nej du har ikke. Men der popper altså en del tråde om det rundt omkring. Det er lidt et lotteri om hvor udsat man er.
|
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
|
Nå Topic..Det bedste Sony 50"-55" må være den nye W828
![]() MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
|
Det er værd at nævne, at i testen fra AVforums, er det en sample model, og at de komplette modeller ser bedre ud. Det må tiden jo vise om er sandt
![]() |
||
![]() |
||
Grusgaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2012 Sted: København Status: Offline Point: 14 |
|
Angående W8 modellen.
Er disse 2 de samme modeller? Hvis de er; hvad er grunden til forskelligt produktnavn? http://www.pricerunner.dk/pl/2-2956622/TV/Sony-Bravia-KDL-50W828B-Sammenlign-Priser http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL50W805BBN/sony-50-3d-smart-led-tv-kdl-50w805bbn |
||
![]() |
||
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
|
Mit gæt til forskellige produktnavne for det samme tv er, at undgå at skulle pris-match andre butikkers pris. Redigeret af zeryus - 01-Maj-2014 kl. 10:12 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |